Craig Jones BMW R80 Cafe Racer

cafrai jones R80 cafe racer

Ο Craig Jones φτιάχνει μηχανάκια σε μια αποθήκη στο πίσω μερός του σπιτιού του, στο κήπο του. Ναι, είναι από αυτούς τους τυχερούς! Εκεί κατασκευάστηκε και μετατράπηκε αυτό το R80 απο τον ίδιο και που παρουσιάζουμε με χαρά.
Το έβαλε στο γκαράζ γνωρίζοντας πώς τα διβάλβιδα BMW έχουν customαριστεί όσο δε πάει και για αυτό το λόγο, αποφάσισε να προχωρήσει το δικό του όχι απλά κουμπώνοντας αξεσουάρ που υπήρχαν ήδη στο εμπόριο ή στα ράφια του, αλλά να δώσει το δικό του διαφορετικό στίγμα.

 

cafrai jones R80 cafe racer
Η φιλοσοφία του εν λόγω cafe racer είναι να δώσει έναν αέρα σύγχρονο, κρατώντας όμως και ένα μέρος old school χαρακτήρα. Εύθραυστη ισορροπία αλήθεια και πολλές φορές,
από αυτά που βλέπουμε στο εξωτερικό δεν δένει το γλυκό. Εδώ όμως ο Craig έχει βρει τη χρυσή τομή όπως φαίνεται, με μια σειρά από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
cafrai jones R80 cafe racer
Ίσως το πιο ιδιαίτερο από αυτά είναι το ψαλίδι του. Όντας ένα συμβατικό ψαλίδι ως τώρα με διπλά αμορτισέρ, η μετατροπή εστιάστηκε στο να γίνει Mono shock. Αυτό το πέτυχε ως εξής: διατήρησε σαν βάση το υπάρχον ψαλίδι με τον άξονα του. Πάνω σε αυτό, «έχτισε» μια υπερκατασκευή που εδράζει τη κάτω στήριξη του αμορτισέρ,
που βρίσκεται ακριβώς κάτω από τη σέλα, κεντρικά, σαν τα σύγχρονα μηχανάκια.

cafrai jones R80 cafe racer

Το σύμπλεγμα αυτής της κατασκευής πέραν της πρακτικότητας καταφέρνει να διαφοροποιείται εμφανισιακά, δίνοντας στο πίσω μέρος έναν αέρα σχεδόν αγωνιστικής κατασκευής
Λεποτμέρειες που κάνουν τη διαφορά το διάτρητο ταμπούρο,το λογότυπο της BMW στη custom τάπα πλήρωσης και η όμορφη βάση για τη πινακίδα αριστερά.

cafrai jones R80 cafe racer
Οι ζάντες ακολουθούν το μοτίβο του μαύρου στεφανιού-κέντρου και ασημί ακτίνων, που συνδυάζονται με την ανάλογη διχρωμία στος κύλινδρους. Μια διχρωμία που
ήταν στάνταρ σε μηχανάκια της γενιάς του R51, R69 κλπ και που έχει γίνει πλέον της μόδας σε ανακατασκευές μεταγενέστερων μοντέλων σαν αυτό το R80, αλλά και στα σύγχρονα μπόξερ σήμερα που το ρετρό είναι της μόδας και αντικειμενικά, δείχνει όμορφη.

cafrai jones R80 cafe racer
Πάνω το αμορτισέρ στηρίζεται σε ένα μικρό υποπλαίσιο που κρατάει και τη σέλα της Vonzeti στη θέση της. Το υποπλαίσιο φαίνεται όσον το δυνατόν λιγότερο, στη προσπάθεια του Craig να κρατήσει της γραμμές της μοτοσυκλέτας όσο το δυνατόν πιο καθαρές.
Για αυτό το λόγο και η μπαταρία τοποθετήθηκε σε μη εμφανές σημείο, κάτω από τη μετάδοση, εκεί που στηρίζεται το ψαλίδι στο πλαίσιο. Κρυμμένη επιμελώς στο δικό της αλουμινένιο κουτί, από τα αδιάκριτα βλέμματα και τις…κακοτοπιές!

cafrai jones R80 cafe racer
Μπροστά, αν και η σκέψη αρχικά ήταν να κουμπώσουν ένα ζεύγος καλαμιών USD, τελικά κρατήθηκαν τα γνήσια καλάμια, γιατί άρεσαν οι κλασικές δαγκάνες της BMW και ήθελε να μείνουν κάποια εργοστασιακά στοιχεία πάνω στη μοτοσυκλέτα.
Έφτιαξε όμως μαύρα καλύμματα για το πάνω μέρος τους, εμπνευσμένα και αυτά από τα ’50ς μοντέλα της βαυαρικής εταιρίας, ενώ ένα χειροποίητο επίσης κάλυμμα ήρθε και έδεσε
πάνω από την άνω τιμονόπλακα, στηρίζοντας και το ταχύμετρο. Το ταχύμετρο φωλιάζει σε μια αλουμινένια βάση και όλο το σετ καταφέρνει να κρύβει επίμελώς αρκετά τα καλώδια και τιες ντίζες εκεί πάνω.
cafrai jones R80 cafe racer

 Νέοι, «εκμοντερνισμένης σχεδίασης» φανοστάτες για το φανάρι εμπρός και ένα μικρό φτεράκι μπληρώνουν την είκόνα εμπρός.
Οι ζάντες που φόραγε εκ κατασκευής ήταν οι γνωστές χυτές της εποχής, αλλά μετά από ψάξιμο ανευρέθησαν αυτές οι ακτινωτές, σε κακό χάλι (σαν να είχαν βγεί μέσα από βάλτο, όπως περιγράφει ο ίδιος!) τους έγινε ολική επαναφορά, με αμμοβολή,powder coating βαφή, ανοιξείδωτες ακτίνες και νέα ρουλεμαν.

εκεί πάνω.

Το πλαίσιο με τη σειρά του αμμοβολήθηκε επίσης, βαφτηκe(powder coating), ενώ προηγουμένως είχαν αφαιρεθεί και τριφτεί με το χέρι όλες οι βασούλες & υποδοχές που πλέον δε χρειάζοταν. Είπαμε, καθαρές γραμμές παντού!
Ο Dave Reade επιμελήθηκε της βαφής, που είναι κωδικός της Aston Martin, άλλη μια εμβληματική εταιρία της Μ. Βρετανίας.
Το αποτέλεσμα τελικά καταφέρνει να ακροβατεί εντυπωσιακά. Δεν έπεσε στη παγίδα του να μείνει μόνο ένα μοτέρ να θυμίζει πως πρόκειται για ένα κλασσικό μηχανάκι.
Διατήρησε κάτι από τη μαγιά της ρομαντικής εποχής του μοτοσυκλετισμού, ανακατεμένη με γερές πρέζες εκσυγχρονισμού.

εκεί πάνω.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.