BMW R18

BMW R18

Το πολυαναμενόμενο BMW R18, ήρθε και στη Ελλάδα και βρίσκεται πλέον στις επίσημες αντιπροσωπείες. Εμείς, εκμεταλλευόμενοι τα test ride που διοργάνωνε η Bmw Motorrad Vagianellis, βρήκαμε την αφορμή να το δοκιμάσουμε!

ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

BMW R18
Σε μια εικόνα όλη η ουσία του BMW R18

Αν θέλαμε να ψάξουμε έναν πρόγονο, στη σύγχρονη ιστορία των Βαυαρών, αυτό θα ήταν το τελευταίο cruiser που έβγαλε η BMW, το R1200C, από το 1997-2004, μαζί με το μικρότερο R850C. Βασισμένο στο μοτέρ των R1100-1150, ήταν ενδιαφέρον σχεδιαστικά αν και το κοινό της εν λόγω κατηγορίας δεν την εκτίμησε δεόντως σε γενικές γραμμές. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και ο αδύναμος κινητήρας (61 ίπποι & 98 Νm ροπής) , ειδικά για τα δεδομένα των Αμερικάνων. Τα χρόνια πέρασαν, η BMW έμαθε το μάθημά της, είμαστε πλέον στο 2020 και το R18 ήρθε με έναν εντελώς νέο θηριώδη κινητήρα 1800 κ. εκ, αναπτυγμένο ειδικά για την εν λόγω μοτοσυκλέτα, που αποδίδει 90 ίππους και 158 Νm ροπής!

Πληθωρικό με κλασσικές γραμμές

Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ

Όλα πάνω στη μηχανή, αποπνέουν νοσταλγία… Δεν είναι τυχαία η φωτογραφία από την παρουσίαση της BMW, που το παρουσιάζει πλάϊ πλάϊ με ένα R5. Ο κωδικός της παραπέμπει ευθέως σε αυτή, τη χρυσή εποχή, των R51, R25 αλλά και των προπολεμικών μοντέλων . Οι σχεδιαστικές της γραμμές , ακροβατούν μεταξύ των cruiser και των κλασσικών, μια νεο-ρετρό μοτοσυκλέτα, κάτι σαν το R nineT, απευθυνόμενη όμως σε άλλα γούστα! Η έμφαση στη λεπτομέρεια και την ποιότητα είναι εμφανής στα περισσότερα σημεία, ενώ ακόμα και το πλαίσιο σε ένα σημείου του πίσω από τα καλάμια, είναι έτσι φινιρισμένο, σαν τις παλιές μοτοσυκλέτες της εταιρίας. Κάπου εκεί μέσα στο πλαίσιο, κρυμμένη βρίσκεται η οπίσθια ανάρτηση. Τα δε 49 χλστ καλάμια, είναι τόσο εποχής και αυτά!

Η διπλή γραμμή σε ντεπόζιτο και φτερό είναι must all time classic για τους φίλους των Βαυαρών, ενώ ο κινητήρας είναι τουλάχιστον εντυπωσιακός, τόσο από μακρυά όσο και όταν τον καβαλάς! Φχαριστιέσαι να βλέπεις κύλινδρα! Τα ωστήρια είναι από τη πάνω μεριά, άλλη μια παλιακή λεπτομέρεια, ενώ τα καπάκια των κεφαλών, θυμίζουν αυτά αγωνιστικής rennsport, σαν αυτής του Meier, όταν κέρδισε το Isle of Man TT…

Μετάδοση και πλαίσιο, βγαλμένο από το παρελθόν εμφανισιακά

Η μετάδοση είναι εκτεθειμένη σε κοινή θέα, ενώ και ο τρόπος που το πλαίσιο τυλίγει την τελική μετάδοση πίσω είναι ακριβώς σαν του R5! Από την άλλη, μέριμνα επίσης έχει γίνει ώστε να φαίνονται όσο δυνατόν λιγότερες καλωδιώσεις.

Το νίκελ είναι παντού και αυτό σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι.  Οι εξατμίσεις έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μοιάζουν με  τις παλιές «ψαράκια» που τις λέγαμε, και το μεγάλο  μέγεθός τους υπαγορεύεται προφανώς για λόγους καυσαερίων και θορύβου. Το ένα και μοναδικό όργανο, αναλογικής φυσικά σχεδίασης φέρει περήφανα τις λέξεις Berlin Built. Τα σήματα στο ρεζερβουάρ είναι βιδωμένα με εμφανείς βίδες, όπως παλιά…

BMW R18
Ο θηριώδης κινητήρας BMW R18

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ R18

Πέρα από το νοσταλγικό στυλ, το R18 είναι μια καθ’ όλα σύγχρονη μοτοσυκλέτα. Keyless κλειδί, σωστή εργονομία, προγράμματα για τη λειτουργία του εγκεφάλου (rock, roll & rain) , led φώτα κλπ.

BMW R18
Περιμένοντας στη BMW Vagianelis

Βάζοντας μπρος, ο ήχος είναι βαρύς και μπάσος. Νομίζω δε θυμίζει κάποιο άλλο Bmw της σημερινής γκάμας. Ακόμα και για τον εξοικειωμένους με τους μπόξερ, με τη χαρακτηριστική παλινδρόμηση δεξιά αριστερά της μοτοσυκλέτας από το μοτέρ, εδώ το φαινόμενο είναι εντυπωσιακό! Πραγματικά, όντας κάτοχος R1150 & R100, έμεινα με ανοιχτό το στόμα όταν τράβηξα τις πρώτες ξερογκαζιές! Καλό είναι να πατάτε καλά τα πόδια σας κάτω..!! Φοβερό τράβηγμα! 1800 κυβικά είναι αυτά και φαίνονται!

BMW R18
Τέρας ροπής και μεγέθους!

Στο δρόμο τώρα, το μηχανάκι συμπεριφέρεται όπως θα περίμενε κανείς. Η σέλα του είναι μια χαρά και για τους πιο κλασσικούς, υπάρχει και αφτερ μαρκετ σέλα μονή, σαν τις παλιές Denfeld. Είναι άνετο πολύ, τα φρένα του είναι άριστα και ρολάρει υπέροχα! Η ροπή είναι τεράστια! Tεράστια λέμε, έχεις τράβηγμα από παντού όμως. Μετά το τεστ, ανέβηκα στο 1150 μου και νόμιζα ότι είχε μπουκώσει και δε τράβαγε ας πούμε!

BMW R18

Ανεβάζει στροφές όμορφα και στρωτά. Κάπως έτσι φορτώνει άνετα, αλλά γρήγορα και χλμ στο κοντέρ του, χωρίς να το πάρεις χαμπάρι για πότε  έχεις πιάσει τριψήφιο αριθμό χλμ! Η 180 τελική που δίνεται, προφανώς περιορίζεται ηλεκτρονικά, γιατί σίγουρα μπορεί να πάει παραπάνω αρκετά. Στους ανοιχτούς δρόμους είναι σκέτη απόλαυση. Όχι ότι με προβλημάτισε ιδιαίτερα στη κίνηση που βρήκα δηλαδή. Η ροπή σε βοηθάει πάρα πολύ, καρφώνεις μια ταχύτητα και απλά ανοιγοκλείνεις το γκάζι, τραβάει υπό όλες τις συνθήκες…

λέπετε τα 900
Εδώ βλέπετε τα 900 από τα 1800 κ. εκ…

Ασφαλώς δεν είναι ελαφριά μοτοσυκλέτα. Εν κινήσει δε φαίνεται ιδιαίτερα, ας είναι καλά το χαμηλό κέντρο βάρους που εξ ορισμού έχουν οι μποξεράτες. Αισθητό θα γίνει στις επιτόπιες μανούβρες κυρίως και στις πολύ μικρές ταχύτητες.

Το κιβώτιο δουλεύει πολύ σωστά, ο συμπλέκτης είναι μαλακός, στροφόμετρο δε χρειάζεσαι, την οδηγάς με το αυτί… εξάλλου, τον κύριο όγκο ροπής τον βγάζει μεταξύ των 2.000-4.000 στροφών, με τις 3.000 στροφές να πιάνει τη μέγιστη!

BMW R18
Τραβάει τα βλέμματα περαστικών και συνοδοιπόρων

Στιβαρή, σταθερή, δυνατή, με διαχρονική σχεδίαση, η μοτοσυκλέτα αυτή έχει σκοπό να πιάσει το παλμό διαφόρων κατηγοριών αναβατών: 

-Των νοσταλγών των κλασσικών μηχανών, που γυρίζουν τα κεφάλια τους στο χαρακτηριστικό ήχο μιας παλιά bmw και που πάντα θα ήθελαν να είχαν μια. Το δούλεμά της, ο τρόπος που πάει συνολικά, παραπέμπει σε εκείνες τις εποχές.  Δηλαδή, πιο πολύ μου έφερνε στο R100 μου, παρά σε κάποια από τις σημερινές.

-Αυτών που γουστάρουν όλο αυτό το ρεύμα των σύγχρονων, ρετρό εμφανισιακά μοτοσυκλετών, όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια που μπήκαν όλες οι εταιρίες σχεδόν στο χορό.

-Τέλος, κλείνει το μάτι και στους «τσοπερικούς», που τώρα πέρα από τις Χάρλεϋ, έχουν άλλη μια δυνατή επιλογή στην αγορά! Ειδικά, κάτι παλιοί τσοπεράδες, που καστόμαραν τα διβάλβιδα αερόψυκτα BMW εκεί πίσω στα ‘80ς-90ς, θα το εκτιμήσουν δεόντως!

BMW R18
Το ρεζερβουάρ θα μπορούσε να προέρχεται από κάποιο κλασσικό BMW
  • 175
  • 14
  •  
  •  
  •  
    189
    Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.