Yamaha Sr250 scrambler, Rusty Pipes Garage

Όλες οι μηχανές έχουν μία ιστορία να μας πουν. Η ιστορία του Yamaha SR του Χρήστου από την Κέρκυρα ξεκινάει σε ένα στρατόπεδο στον Έβρο και πάει καπώς έτσι….

Όταν ήμουνα φαντάρος γνώρισα το Χρήστο και του μίλησα για το πάθος μου για τις μοτοσυκλέτες. Ως λάτρης του κλασικού και αυτός λοιπόν μου ζήτησε να του φτιάξω μία μοτοσυκλέτα στα μέτρα του και στα γούστα του.

Μετά την θητεία λοιπόν αφού εγώ είχα γυρίσει στην Πάτρα και αυτός βρισκόταν πλέον στην Κέρκυρα ήρθαμε ξανά σε επαφή και αρχίσαμε την αναζήτηση για μία μοτοσυκλέτα κατάλληλη για το project που ήθελε. Η ιδέα του ήταν κάτι ανάμεσα σε ένα classic και ένα scrambler.

Εκείνες τις μέρες λοιπόν ένας φίλος μου ο Δημήτρης με ενημέρωσε, ότι ο θείος του πουλάει ένα yamaha SR 250 Classic. Επιτόπου εγώ από τη μεριά μου ενημέρωσα τον Χρήστο και αφού μετά από αρκετό χρόνο έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες και έλεγχοι η μοτοσυκλέτα ήταν πλέον δική του. Σε καλή κατάσταση σχετικά αλλά τα σημάδια του χρόνου είχαν αφήσει το σημάδι πάνω του και ως γνωστόν ο τροχός σε αυτή την περίπτωση είναι μονόδρομος.

Αρχικά λύθηκε όλη η μηχανή εκτός από τον κινητήρα, κόπηκε το υποπλαίσιο και αποφασίσαμε τι θα κρατήσουμε και τι θα χρειαστούμε. Το στυλ της μοτοσικλέτας όπως έβγαινε από το εργοστάσιο παραπέμπει πιο πολύ σε chopper με 16” τροχό πίσω και 19” μπροστά. Η πρώτη ιδέα λοιπόν ήταν να αλλάξουν οι τροχοι σε 18 ίντσες μπρος πίσω στους οποίου φορέθηκαν Dunlop K82 ελαστικά.

Όλο το μπροστινό σύστημα προσαρμόστηκε από δότη Yamaha Virago Xv 250 και η δαγκάνα του φρένου είναι από Virago Xv 400.

Στον πίσω τροχό το οποίο το κέντρο ήταν επίσης από Yamaha Virago Xv 250 πλέχτηκαν ακτίνες σε νέο στεφάνι 18 ίντσες

Το φτερό είναι aftermarket το οποίο τοποθετήθηκε με τις κατάλληλες old-school βάσεις τις οποίες κατασκεύασα στο γκαράζ.

Για να ολοκληρωθεί το oldschool look στο μπροστινό σύστημα τοποθετήσαμε φανάρι και flash με γρίλιες εννοώ πάνω από αυτά τοποθετήθηκε replica από κοντέρ Smiths.

Επίσης αλλάχτηκαν τα καβαλέτα του τιμονιού και τοποθετήθηκε τιμόνι, γκριπς και καθρέπτης-αντίβαρο με κλασική γραμμή για να δέσει με το υπόλοιπο look.

Επόμενο βήμα ήταν η κατασκευή νέου υποπλαισίου με τις αντίστοιχες βάσεις για τα αμορτισέρ το οποίο είχε επίσης σαν ευθύνη να αλλάξει την κλίση του ντεποζίτου με νέες βάσεις και να φιλοξενήσει μία σέλα την οποία έντυσε ο St Covers στην Πάτρα με τον κατάλληλο σχεδιασμό του οποίου το στυλ να παραπέμπει σε κλασικό έχοντας μία γέυση από scrambler.

Το πέταλο του υποπλαισίου σηκώθηκε σε συγκεκριμένες μοίρες έτσι ώστε να ταιριάξει κατάλληλα το φτερό του πίσω τροχού πάνω στο οποίο τοποθετήθηκε και τότε οι taillight της μοτοσικλέτας μαζί με την πινακίδα της. Επίσης στο υποπλαίσιο φτιάχτηκαν καινούργιες βάσεις για τα πατητήρια του συνοδηγού.

Κάτω από τη σέλα περνάει νέα καλωδίωση για το πίσω φανάρι καθώς και τα φλας η οποία καταλήγει κάτω από το ντεπόζιτο που είναι συγκεντρωμένα τα ηλεκτρολογικά της τα οποία ανέλαβε ο Ηλίας Ροδίτης επίσης στην Πάτρα.

Ο σκοπός ήταν να μην υπάρχει κανένα πλαϊνό κάλυμμα και να μη φαίνονται τα ηλεκτρολογικά της μοτοσυκλέτας και για το λόγο αυτό φτιάχτηκε μία θήκη για την μπαταρία η οποία ντύθηκε με αντίστοιχη δερματίνη της σέλας κάνοντας τη να φαντάζει σαν χαρτοφύλακας εποχής.

Τα παλιά πίσω αμορτισέρ μοτοσυκλέτας αντικαταστάθηκαν με καινούργια Kayaba.

Η εξάτμιση είναι χειροποίητη και αποτελείται από διπλό σωλήνα ενώ το τελικό είναι aftermarket με πολύ πλούσιο ήχο. Μετά την κατασκευή και το βάψιμο της τυλίχτηκε με ταινία αμιάντου για να αποφύγουμε τις πολλές θερμοκρασίες και να δώσουμε άλλη μία custom-hand made νότα.

Με ένα service στον κινητήρα, αλλαγή λαδιών, φιλτροχοάνης, μπουζί, ρύθμιση στις βαλβίδες, νέο φίλτρο αναθυμιάσεων λαδιού, μία νέα χειροποίητη εισαγωγή αλλουμινίου και ένα καθάρισμα και ρύθμιση του καρμπυρατέρ η μοτοσικλέτα δούλευε πάλι όπως παλιά και αφού έγιναν τα απαραίτητα τεστ λύθηκε όλη από την αρχή και ετοιμάστηκε για βάψιμο.

Σε όλα τα εξαρτήματα έγινε αμμοβολή και σταλθηκαν ζάντες, ψαλίδι, αμορτισέρ, τιμόνι, μπότες από τις μπουκάλες, φτερά, τιμονόπλακες και διάφορες μικρές βάσεις για ηλεκτροστατική βαφή (μαύρο σαγρέ αντοχής) την οποία ανέλαβε όπως πάντα η ΤΡΟΧΟΝΕΤ στην Πάτρα.

Ο κινητήρας μετά την αμμοβολή περάστηκε με εποξικό αστάρι, μετά με μαύρο αστάρι και μετά με μαύρο ακρυλικό μονής επίστρωσης και όλες οι βίδες αντικαταστάθηκαν με ανοξείδωτες.

Ο σκελετός επίσης περάστηκε με εποξειδικό και με μαύρο αστάρι και μετά με χρώμα μαύρο μονής επίστρωσης αντίστοιχης υφής και απόχρωσης της ηλεκτροστατικής βαφής.

Τέλος αφού διορθώθηκαν οι ατέλειες στο ντεπόζιτο, βάφτηκε με κωδικό της land rover και κάτω από το βερνίκι μπήκε το γραφικό ώστε να θυμίζει αγωνιστική μοτοσυκλέτα εποχής και φέρει και το Logo του γκαράζ.

Ήρθε η ώρα για το δέσιμο. Οι οπτικές βίδες της μοτοσυκλέτας είναι πλέον ανοξείδωτες και οι λειτουργικές ατσάλινες επιγαλβανισμένες. Δύο μέρες μετά η μηχανή κελαηδούσε ξανά. Ήταν μια καλή ευκαιρία για μια μικρή δοκιμή-βόλτα στη Ναύπακτο. Όλα έδειξαν ότι βαίνουν καλώς και την επόμενη ημέρα το Sr ταξίδεψε οδικώς για Ηγουμενίτσα όπου ο Χρήστος περίμενε υπομονετικά.

Ride Safe…

  • 114
  • 9
  •  
  •  
  •  
    123
    Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.