R80GS vs R1150GS, flat engine stories…

Τα GS των φίλων που «κρύβονται» πίσω απ΄το caferacers, μπαίνουν στο μικροσκόπιο σε ένα άτυπο συγκριτικό, όπου νικητές και ηττημένοι, συνήθως καταλήγουν να πίνουν  μαζί μπύρες ή να τιμούν παραδοσιακές ταβέρνες της δυτικής Αττικής….

Τα δυο GS, στο βίντεο, γυρισμένο στο πιστάκι του Υμηττού

Το R80, ήρθε στην οικογένεια, πριν κανένα χρόνο. Βαμμένο σε ένα τυπικό πεθαμενατζίδικο μωβ (τελετές Μπούκουρας δηλαδή), από αυτά τα… εμπνευσμένα βαψίματα που εφάρμοζε η BMW, πιστή προφανώς στο πνεύμα ποπ της δεκαετίας του ’90! Πέραν αυτού, όλα καλά! Εξαιρούμενου και του τευτονικού φέρινγκ, που οκ, ήταν στην εποχή του ένα υπέρ για τη προστασία από τον αέρα, ένας μοντερνισμός για το πέρασμα του GS από τη δεκαετία του ‘80, σε αυτή του ’90, αλλά όμορφο δε το λες. Το οποίο φέρινγκ πάει πακέτο με το κιγκλίδωμα που το περιβάλλει. Και με τα τεράστια φλας. Και το μπρος φτερό. Πέραν αυτών, που μπήκαν σε μακρά αποθήκευση, όλα καλά λοιπόν!

Το R80, όπως και το R1150 παλιότερα άλλωστε, αποφασίστηκε θα βαφτεί στα πρότυπα του R100gs Paris-Dakar, μιας έκδοσης του απλού 100, για να τιμήσει η εταιρεία τις νίκες στο Ντακάρ τη δεκαετία του ’80, τότε που πάλευαν οι αναβάτες με τα θηριώδη on-off, χωρίς gps και βοηθήματα, μόνο με ένα road book, στις αχανείς εκτάσεις της Αφρικής.

Εντουράδικο φτερό εμπρός, μασκάκι από την ελληνική perfect fairings, που το βγάζει για Triumph κυρίως αλλά μια χαρά κούμπωσε στο διβάλβιδο. Βαφές σε ντεπόζιτο , με τα σχέδια να είναι ΟΛΑ αερογραφία από τον Agaki, αλλαγή κάλυμμας σέλας , ηλεκτροστατικές βαφές σε κάγκελα, υποπλαίσιο, σχάρα και διάφορα άλλα μέρη, νέα φλας, φανάρι αφτερ μαρκετ, με τη σίτα που το προστατεύει από τους πάλι Έλληνες C-racer.

Τα όργανα, μετά από 25 χρόνια που ήταν μαζί, αποφάσισαν ότι δε μπορούσαν να κάνουν άλλο μαζί, χώρισαν τα τσανάκια τους με το στροφόμετρο να μετακομίζει στο δεξί κάγκελο, μαζί με τις ενδεικτικές λυχνίες, ενώ το ταχύμετρο έμεινε μπροστά από το τιμόνι, όλα σε custom βάσεις ανοξείδωτες. Το τιμόνι είναι από Transalp,  οι χούφτες από F800gs, τα pads για τα γόνατα της Wunderlich.

Όλα αυτά, τα επιμελήθηκε η Βάσω του ScrewU garage, η οποία φήμες λένε πώς έκτοτε, όποτε βλέπει τον Βασίλη, του λέει« Screw you ρε!», αλλά δεν έχουμε καταλάβει αν του υπενθυμίζει το όνομα του συνεργείου ή απλά τον βρίζει ώστε να μη το ξαναπάει….

Τα πίσω φλασάκια πλέον, έχουν αντικατασταθεί με μικρά, όμοια με τα μπρος

Το R1150gs, είναι στη κατοχή μου από το 2006. Κάποτε ήταν ασημί. Το ασημί είναι ένα χρώμα που γενικά αρχικά φαντάζει ενδιαφέρον σε αμάξια και μηχανές, όσο περνάνε τα χρόνια όμως γίνεται τουλάχιστον αδιάφορο. Ανέμπνευστο το έλεγα! Έτσι, πριν κάποια χρονάκια , ορμώμενος και από τις χωμάτινες ανησυχίες μου, βάφτηκε σαν το επετειακό R100gs. Τα αυτοκόλλητα έγιναν σε γραφίστα στο ρεζερβουάρ και φέρινγκ, το οποίο είναι της Touratech, και ιδιαίτερα δυσεύρετο πλεόν.

Η λίστα των αξεσουάρ είναι αρκετά μεγάλη, θα αρκεστώ να τονίσω απλώς το συνδυασμό Y-pipe (αντί καταλύτη)-τελικού- τσιπ εγκεφάλου, που πραγματικά έδωσαν πνοή στη μοτοσυκλέτα και την απάλλαξαν από μπόλικα κιλά βάρους, καθώς τότε η φράση « τα πάχη μου, τα κάλλη μου», πρέπει να κοσμούσε το γραφείο κάποιου στελέχους των Βαυαρών…

Κάπου στα βουνά της Ευρυτανίας

Το R1150gs είναι η βελτιωμένη συνολικά εξέλιξη του R1100gs,  το οποίο με τη σειρά του ήταν η αντικαταστάτρια των R80/100, όντας η 1η γενιά των νέων μποξερ, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Το 1994 που παρουσιάστηκε, έδωσε ώθηση από τους παλιούς, αξιόπιστους, αλλά αργούς διβάλβιδους κινητήρες στην νέα γενιά, που ήταν γρηγορότερη αλλά και ασφαλέστερη.

Τα τελευταία R80/100 συνέχισαν να παράγονται ως το 1996, παρόλη την έλευση των ελαιόψυκτων, για τους φανατικούς φίλους των παλιών μπόξερ, κάπως σαν σήμερα, που η τελευταία γενιά των ελαιόψυκτων παράγεται ακόμα στη σειρά των NineT heritage μοντέλων, παρ’ ότι έχει μπει σε παραγωγή από το 2014 ο υδρόψυκτος νέος κινητήρας!

Μπαίνοντας στο ζουμί της υπόθεσης, μετά από αρκετές βόλτες με τις δυο μηχανές, για να έχουμε άποψη και οι δυο για τις μηχανές μας, αλλά αναφερόμενοι κυρίως στη γιαγιά της υπόθεσης, που βρίσκεται στο επίκεντρο του αφιερώματος, ας δούμε…

-Τι λέει ο αναβάτης του 1150 :

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Είχα πραγματικά περιέργεια να δω πώς πάει το 80. Αγαπώ κλασσικά μηχανάκια είχα στη κατοχή μου ήδη και ένα r100, ,οπότε ήξερα πώς δουλεύουν τα μοτέρ αυτά. Βλέποντας δίπλα δίπλα τα δυο μηχανάκια, ήταν σαν να είχες ένα αθλητή του crossift, με έναν που τρέχει μαραθώνιους! Ογκώδες, μυώδες, μεγάλο το 1150, λεπτό, αθλητικό, μαζεμένο το R80.

Το R80gs, με εξέπληξε ευχάριστα: μανιτζέβελο, ελαφρύ, με ικανοποιητικές επιδόσεις, ήδη από τα πρώτα αναγνωριστικά 5’ , σου δίνει τα εχέγγυα να το εμπιστευτείς, να το στρίψεις και να το ευχαριστηθείς. Δε σε τρομάζει, το παραλέβερ συνεργάζεται απρόσμενα περίφημα με τον αειθαλή μπόξερ και μεταφέρει πολύ καλά τη δύναμη του κινητήρα στον πίσω τροχό. Το μόνο σημείο που προδίδει την ηλικία της μοτοσυκλέτας, είναι τα φρένα. Αν έχετε συνηθίσει σε σύγχρονες μοτοσυκλέτες, εδώ θα πρέπει να κάνετε reboot στον εγκέφαλο και τις αντιδράσεις σας!

Ουσιαστικά, αυτό που, εμένα, περιόρισε από τη να πάω πιο γρήγορα είναι τα φρένα : ρεεεε, φέρτε πίσω το 1150 μου!!! Θυμήθηκα γιατί είχα βάλει μεγαλύτερες δισκόπλακες στο r100 μου. Το ταμπούρο πίσω, δε φρενάρει, επιβραδύνει: απλά κόβει ταχήτητα, ώστε να προλάβεις να πηδήξεις, άμα τα βρεις σκούρα!!!!! Άπαξ και τα συνηθίσεις, τότε απολαμβάνεις οδήγηση.

Ναι, κινείσαι ένα κλικ πιο αργά από ότι με το 1150, αλλά οκ, αυτό είναι το concept της BMW όταν το έφτιαχνε: Να πας παντού, με αξιοπιστία, και αντοχή, κι ας μη φτάσεις πρώτος! Ακόμα και για καθημερινή μετακίνηση δουλειά- σπίτι ας πούμε, είναι υπέροχο!

ΣΤΟ ΧΩΜΑ

Στο χώμα, άμα έχεις πάει  με το δεινόσαυρο το R1150, τότε το R80 σου φαίνεται παιχνιδάκι: περνάς αεροπορία παντού (Μιλώντας για on-off μοτόρια), ξεκούραστα, δε φοβάσαι μη πέσει γιατί δε θα χαλάσει και τίποτα, άρχοντας είσαι!

Στα λούκια μπαίνει άφοβα, μόνο τα κύλινδρα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου μη βρουν αν είναι πολύ βαθειά, που για να γίνει αυτό, πρέπει να κυνηγάς (και καλά) κανενά καθαρό, σε τίποτα μυστικά μέρη που έχουν να πατηθούν από την εποχή που κατέβηκαν οι Γαλάτες στην Ελλάδα…

Τα φρένα πάλι θέλουν το δέον mindset, αλλά στο χώμα καταλαβαίνεις γιατί έχουν αυτή τη προοδευτικότητα: Εποχές που δεν υπήρχαν ABS (στα on-off, γιατί στα Κ η bmw είχε βάλει από νωρίς) και με τη τεχνολογία της εποχής, ήθελαν να αποφύγουν μπλοκαρίσματα του μπροστινού τροχού, οπότε κάπως έτσι εξηγείται, αν και θα μπορούσαν να βάλουν ένα διπλό δισκόφρενο όπως στα 100.

Πάντως αναλογιζόμενος εντουράδικες εκδρομές και  σημεία που συνάντησα όπου το σκέφτεσαι να μπεις με το 1150, με το R80 μάλλον θα έμπαινα ελαφρά τη καρδία!

Συμπερασματικά, με το χέρι στη καρδιά, και προσπαθώντας να είμαι περιεκτικός έχω να πω τα εξής: Για το χώμα R80GS, για τα υπόλοιπα R1150GS. ( Ούτε τηλεγράφημα να ήταν!)

Βασίλη sorry, ο παπάς τα γένια του βλογάει πρώτα….

-Tι λέει ο αναβάτης του R80GS

Λοιπόν, το παραδέχομαι! Είμαι κολλημένος. Κομπλεξικός, πως το λένε;

Άρχισα με BMW του ’55 στα 18 μου, κι έμεινα σε αυτήν την ράτσα μέχρι και στις μέρες μας. Κακό πράμα, μην το κάνετε, ανοίχτε τους ορίζοντές σας. Εγώ είπαμε, είμαι κομπλεξικός. Και οι φίλοι μου τα ίδια είναι, ή σχεδόν τα ίδια. Και μάλλον δεν μ’ αγαπάνε κιόλας. Θέλουν να με βλέπουν να ξοδεύω και αυτά που δεν έχω. Έτσι έγινε και με το τελευταίο αποκτημά μου. Ένα R80GS του 94.

Άλλα για να τα πάρουμε από την αρχή…

Μας μπήκε ο διάβολος να κάνουμε κάθε χρόνο από μία εκδρομή της τάξεως των 1000+χιλιομέτρων.

Σύνδεσμος από τη τελευταία εκδρομή μας, που πέρσι εξελίχθηκε στο Ride by Wire…

Με τα boxerακια μας. Άλλα βασικά boxerακι ήταν μόνο το R45 μου. Οι φίλοι-φίδια, καβάλαγαν R100 & R80. Τρέχα μαλάκα να τους φτάσεις. Και σε κάθε στάση εξυμνούσαν την άνεση και τον καλπασμό που είχαν τα μηχανάκια τους κι έγω απλά σκεφτόμουν ότι πρέπει να κάνω οικονομία για να κάνω και φυσικοθεραπείες όταν επιστρέψω. Ε, δεν το είχα και «μαμά» το 45ράκι.

Το brat, R45 που πλέον κυκλοφορεί στα χέρια φίλου

Μέτα από μια τέτοια έκδρομή στην Πελλοπόνησο, μέτα από το κυνήγι που τους έριχνα για άλλη μια φορά και μετά από 3 κοίλες στον αυχένα και με την συμβολή του Darkon (μέγα φίδι κολοβό), η άποφαση επάρθει: R80 GS.

Ούτε dealer να ‘ταν ο πούστης.  Μπές σε έξοδα μαλάκα τωρα. Μέτα απότην έρευνα και την περιπετειώδη αγορά ήρθε στην κατοχή μου…ο Μπούκουρας (όπωςείπε ο προλαλήσαντας). Η συνέχεια του λίφτινγκ προαναφέρθηκε.

ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Οκ, δεν ξέρω από πού να αρχίσω.

Βασικά κάποιος που δεν έχει καβαλήσει παλιακό μηχανάκι πρέπει να κάνει reboot και να σκέφτει όπως θα σκεφτόταν κάποιος αναβάτης 30 χρονια πίσω. Δεν παίζει abs, injection κτλ, πρέπει να σκέφτεσαι τι κάνεις, πότε το κάνεις και γιατί το κάνεις.

Το paralever που φοράει το αναγεννήμενο, βασικά, GS σαν το δικό μου βοηθάει πολύ στην οδηγική συμπεριφορά. Με στριτάδικα ελαστικά θα σε ξαφνιάσει με την ευκολία που στρίβει (τώρα φοράει dual purpose αλλά συνεχίζει να με ξαφνιάζει), ή θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη αν και με 1,90 ύψος ίσως ήθελα λίγο πιο ψηλά το τιμόνι (οκ, με καβαλέτα φτιάχνεται).

Από δύναμη, αν δεν έχει κάποιος γούστα TDM, θα μείνει ευχαριστημένος. Χωρίς να πιέζω το μηχανάκι ταξιδεύω με 120-130 στο κοντέρ, και η επιτάχυνση του είναι…ας πούμε ζωηρή.

Το πιο βασικό όμως είναι αυτό που λένε στας Αμέρικας, ο  “Fun Factor”. Κυριολεκτικά αυτό το μηχανάκι όποτε το καβαλάω χαμογελάω σαν χαζός, οι φίλοι μου λένε ότι αυτό το έχω έτσι και αλλιώς, αλλά εγώ πραγματικά πιστεύω οφείλεται στο μηχανάκι.

Έχει καστομαριστεί και τόσο όσο να γίνει το «προσωπικό» μου μηχανάκι, τι άλλο να θέλω; Με λίγα λόγια…απλά κλείδωσα το K1200s στο γκαράζ….

ΣΤΟ ΧΩΜΑ

Μάλιστα. Λοιπόν, με λίγα λόγια…μέχρι τώρα…άλλου το χώμα αλλου εγώ. Μπήκαμε με τον Δημήτρη, κάναμε ένα μικρο sample- και σε χώμα και ως έκει. Δεν νομίζω ότι μπορώνα έχω άποψη αναβάτη…αλλά έχω άποψη κοτόπουλου. Γένικά δεν με φόβησε τόσο όσο νόμιζα ότι θα με φοβήσει. Ακολουθούσε τις εντολές μου αν και οδηγούσα πιο πολύ με ασφάλτινη συμπεριφορά. Δεν το πίεσα ένεκα χεζμεντέν, αλλά ένιωθα ότι σήκωνε πίεση.

Ο Μήτσος λέει θα με πάει εντουράδα στο Μαίναλο να γίνω άντρας, έγω λέω…γαμώ το σπίτι μου με τον τρελό που έμπλεξα…αλλά μέσα, δεν γαμιέται, θα δείξω εμπιστοσύνη στο R80GS!!

Λίγο πριν βγει από το συνεργείο


  • 155
  • 5
  •  
  •  
  •  
    160
    Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.