Rusty Pipes garage XT125 Scrambler

Ένα XT125 που περίμενε υπομονετικά 15 χρόνια παρατημένο να πέσει στα κατάλληλα χέρια. Αυτά ήταν του Λεωνίδα, ή αλλιώς Rusty pipes garage, που η υπομονή του και η δουλειά που έριξε αντικατοπτρίζονται πλήρως στο scrambler πλέον, μικρό αδερφάκι της θρυλικής σειράς της Yamaha!


Η κατάσταση της μοτοσυκλέτας ήταν όπως ακριβώς τη φαντάζεστε: ένα βήμα πριν τα παλιοσίδερα! Είναι από αυτές τις περιπτώσεις, που όλοι γνωρίζουμε από κανένα γείτονα ή φίλο, μοτοσυκλετών που σαπίζουν σε αποθήκες, δρόμους ή χωράφια, αναμένοντας την υποτιθέμενη επαναλειτουργία τους από το κάτοχο, που όμως δεν έρχεται ποτέ. Σε πολλές περιπτώσεις ο ιδιοκτήτης δεν τη δίνει κιόλας σε κάποιον που έχει το μεράκι να τη σενιάρει, οπότε κάπως έτσι χάνονται πολλές αξιόλογες μοτοσυκλέτες….


Ευτυχώς εδώ, η μοτοσυκλέτα σώθηκε!
«Λίγο πριν μπω φαντάρος μία φίλη μου, ανέφερε πως αποφάσισε να μου δώσει το παλιό Xt 125 του 1982 του αδερφού της (σε ακινησία 15 χρόνια) μιας και δεν είχε σκοπό να το φτιάξει ξανά.
Μπήκε στο γκαράζ και ανέμενε υπομονετικά μέχρι να τελειώσω την θητεία μου, όπου το πάρτυ ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 σαν πολίτης πλέον.»


Η ιδέα ήταν μετατροπή σε Scrambler στο Rusty Pipes Garage. Αρχικά λύθηκε όλο λοιπόν και το μπροστινό σύστημα αντικαταστάθηκε με πηρούνι Yamaha XV 250 με νέες ακτίνες στον τροχό και στεφάνι 1,85″. Το τιμόνι είναι το γνήσιο του Xt τροποποιημένο.


Το υποπλαίσιο κόπηκε και κατασκευάστηκε νέο, ψηλότερο, παράλληλο με το έδαφος σε ευθεία κλίση μέσα στο οποίο και κάτω από την θέση του οδηγού τοποθετήθηκε χειροποίητο ντεπόζιτο βενζίνης. Το εικονιζόμενο ντεπόζιτο που φέρει τα logo της Yamaha άνηκε σε Honda XL 185 του 1981 και τοποθετήθηκε για λόγους αισθητικής καλύπτοντας επίσης τα ηλεκτρολογικά της μοτοσυκλέτας και δίνοντας παράλληλα μια πιο κλασσική νότα στο Scrambler.

Η υποδοχή για την βενζίνη είναι μπροστά από το εικονικό ντεπόζιτο και περνάει διά μέσω αυτού ώστε να καταλήξει κάτω από την σέλα.
Στον κινητήρα έγινε μερική ανακατασκευή, αλλάζοντας πιστόνι, βαλβίδες και καδένα. Επίσης έγινε πλάνισμα στην κεφαλή και στον κύλινδρο και φρεζάρισμα στις έδρες των βαλβίδων. Στα ηλεκτρολογικά έγινε μετατροπή σε CDI.
Η εξάτμιση έγινε εξολοκλήρου χειροποίητη στο Garage.


Η πλεξούδα των ηλεκτρολογικών κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από την αρχή από τον Ηλία Ροδίτη στην Πάτρα.
Τα φλας και το stop light της μοτοσυκλέτας αποτελούνται από αληθινά πιστόνια τα οποία έχουν μετατραπεί ώστε να έχουν έδρες για τα κρύσταλλα και τις λάμπες εσωτερικά. Το φανάρι εμπρός είναι δωρεά από Honda CMX Rebel 450 του 1986.
Τα φτερά είναι aftermarket τροποποιημένα.


Οι διακόπτες των φλας τοποθετήθηκαν στο εικονικό ντεπόζιτο μαζί με την βασική κλειδαριά On/Off.
Η σέλα κατασκευάστηκε στο Garage ενώ το ντύσιμο και τον αφρό ανέλαβε ο ST Covers στην Πάτρα όπου χρησιμοποίησε δερματίνη σκαφών με υψηλή αντοχή.
Τα λάστιχα είναι 400-18 με κλασικό πέλμα.
Στον πίσω τροχό τοποθετήθηκε γρανάζι 55 δοντιών για μεγαλύτερη επιτάχυνση.
Αφού τελείωσαν οι διαδικασίες των μετατροπών και μετά από δοκιμές και στρώσιμο του κινητήρα, όλα τα μέρη της μοτοσυκλέτας λύθηκαν και περάστηκαν αμμοβολή.

Η ΤΡΟΧΟΝΕΤ-Κωνσταντάρας ανέλαβε αμμοβολή και ηλεκτροστατική βαφή σε: σκελετό, ψαλίδι, ζάντες, τιμόνι, φτερά καθώς και πολλά μικρά εξαρτήματα με μαύρο σαγρέ, το ελατήριο της ανάρτησης σε Ruby Red, την εξάτμιση με μαύρο υψηλής θερμοκρασίας, την δαγκάνα του φρένου με χρυσό ματ και την τάπα της εξάτμισης με ασημί σφηρύλατο.


Το μοτέρ μετά την αμμοβολή περάστηκε με εποξειδικό αστάρι και στη συνέχεια με μαύρο ματ μονής επίστρωσης αυτοκινήτου στο Garage. Οι βίδες αντικαταστάθηκαν με ανοξείδωτες όπως και στα υπόλοιπα μέρη της μοτοσυκλέτας.
Το εικονικό ντεπόζιτο βάφτηκε στο Garage με κωδικό της Land Rover και τοποθετήθηκαν κατά παραγγελία logo της Yamaha.


-Δυνατό σημείο: Μικρό, ευέλικτο, πάει παντού με στύλ.
-Αδύναμο σημείο: μικρή αυτονομία ντεποζίτου.

Πέρα από τη μοναδικότητα του αποτελέσματος, που είναι δεδομένη όταν μιλάμε για custom δουλειές, η μοτοσυκλέτα μας βγάζει μια industrial αισθητική, που αποπνέεται, από τους σωλήνες του πλαισίου-υποπλαισίου, συνδυαζόμενους με το αμορτισέρ και τους κενούς από πλαστικά και παρεμφερή χώρους ανάμεσά τους. Τα γραφικά στο ρεζερβουάρ σου φέρνουν στο νου κατευθείαν Yamaha, χωρίς να είναι, ενώ πανέμορφα είναι και τα φλας- πίσω φανάρι!
Από το Λεωνίδα έχουμε δει επίσης ένα υπέροχο bobber (Honda Steed american bobber)
ενώ ακολουθεί και ένα R25 σύντομα….

Το βίντεο που ακολουθεί, περιέχει ένα εκτεταμένο φωτορεπορτάζ από όλη τη διαδικασία ανακατασκευής- μετατροπής, βασισμένο στο πλούσιο φωτογραφικό υλικό του Λεωνίδα που δεν χώραγε όλο στο άρθρο, αλλά μπορείτε να το απολαύσετε πλήρες και μετά μουσικής, εδώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.