Yamaha Sr400 cafe racer

Το Yamaha Sr400 είναι από γεννησιμιού του μια μοτοσυκλέτα με καθαρές, κλασσικές γραμμές, διαχρονική θα τη χαρακτήριζε κάποιος, δεδομένης της ρετρο-μανίας που επικρατεί σήμερα αλλά και του γεγονότος πως το επανεκδίδει σήμερα ξανά η εταιρία, πιστό στον αρχικό σχεδιασμό. Όλα καλά λοιπόν; Ναι μεν, αλλά…ευτυχώς υπάρχουν κάποια ανήσυχα πνεύματα, που δεν αρκούνται στις εργοστασιακές εμφανισιακές επιταγές, αλλά διεκδικούν τη μοναδικότητα, δίνοντας τους καλύτερους εαυτούς τους συσσωρεύοντας συμπυκνωμένη δόση γούστου και έμπνευσης! Μια τέτοια περίπτωση θα παρουσιάσουμε εδώ σήμερα!

Ο Παναγιώτης μανέτας από την Άμφισσα, είναι ο κάτοχος αυτού YAMAHA SR400 του 88′. Η μηχανή  βρέθηκε από έναν παππού στην Πάτρα πριν 2 1/2 χρόνια.

-Ανακατασκευή- Μηχανολογικά- Πλαίσιο

« Παρέα με το κάλο μου φίλο Ηλία Τζαμτζή ξεκινήσαμε την κατασκευή του cafe racer, στο γκαράζ του σπιτιού του. Ο Ηλίας ανέλαβε το μηχανολογικό κομμάτι της κατασκευής και εγώ το ‘στιλιστικό’ κομμάτι αυτής. Η μηχανή δεν ήταν και σε πολύ καλή κατάσταση, ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, οπότε επιλέξαμε να το φτιάξουμε από την αρχή. Λύσαμε όλο το σκελετό και το μοτέρ. Σκελετός (αφού προηγήθηκαν τα απαραίτητα «κοψίματα και ραψίματα»), καπάκια και ότι άλλο χρειαζόταν, τα πήγαμε για αμμοβολή και έπειτα για ηλεκτροστατική βαφή και κάποια άλλα κομμάτια για νικέλωμα.

Παράλληλα ο Ηλίας είχε ξεκινήσει το μοτέρ το οποίο λύθηκε και δέθηκε από την αρχή. Τα πάντα είναι καινούργια (πιστόνι, τσιμούχες, ρουλεμάν, φλάντζες, χιτώνιο) και γυαλισμένα και καθαρισμένα… Για καρμπυρατέρ επιλέξαμε το Mikuni 34vm με φίλτρο KN.»

-Περιφερειακά- αφτερ μαρκετ αξεσουάρ

Όλα τα ανταλλακτικά έχουν παραγγελθεί από site του εξωτερικού. Τo ντεπόζιτο επισκευάστηκε και βάφτηκε σε γνωστό φαναρτζή της Θεσσαλονίκης κατόπιν επιλογής χρώματος και λογοτύπου ‘CUSTOM OR DIE “από μένα.» Η επιλογή της σγκεκριμένης διχρωμίας είναι όσο πρέπει κάστομ, και όσο πρέπει vintage, όπότε ο Πάνος έκανε διάνα!

«Όταν επιτέλους είχαμε όλα βαμμένα, νικελωμένα και καθαρισμένα ξεκίνησε η διαδικασία συναρμολόγησης , κάτι που αποδείχτηκε αρκετά δύσκολο , λόγω ότι τα περισσότερα κομμάτια ήταν aftermarket και χρειάστηκαν οι απαραίτητες ‘ πατέντες΄ για να τοποθετηθούν σωστά και να είναι πλήρως λειτουργικά.

Λάστιχα φοράει τα metzeler lasertec. Έπειτα στα μπροστινά αμορτισέρ έγινε ολικό σέρβις και μπήκαν ελατήρια ohlins και τα χαμηλώσαμε ελαφρώς. Όπως και τα πίσω αμορτισέρ είναι καινούργια και ελαφρώς πιο χαμηλά από τα μαμά. Τοποθετήθηκαν επίσης clip on αντί του μαμά τιμονιού και λόγω αυτών και της χαμηλότερης σέλας ,άλλαξε η θέση οδήγησης οπότε παρήγγειλα μαρσπιέ που βγαίνουν μόνο για sr , για μια πιο «αγωνιστική» θέση οδήγησης από την στάνταρ. Το συγκεκριμένο  αυτό SR  είναι αρκετά σπάνιο λόγω του μπροστινού του φρένου.

Μόνο λίγα κομμάτια ,αν δεν κάνω λάθος, έχουν κυκλοφορήσει με μπροστά διπλό αεριζόμενο ταμπούρο, και λόγω αυτής της σπανιότητας δεν μπορούσα να βρω με τίποτα καινούργια τακάκια ,Ελλάδα και εξωτερικό. Οπότε μετά από αρκετό ψάξιμο στείλαμε τις σιαγόνες για τοποθέτηση καινούργιου φερμουιτ. Και το αποτέλεσμα των φρένων είναι πέρα για πέρα ικανοποιητικό. Πολύ καλό και σταθερό φρενάρισμα! Και τέλος στο κομμάτι των ηλεκτρικών ,οπού μας δυσκόλεψε αρκετά. Η πλεξούδα ήταν μια ζούγκλα κομμένων και ραμμένων καλωδίων.

Οπότε λόγω ότι και όλα τα ηλεκτρικά κομμάτια ήταν καινούργια,  φτιάχτηκε καινούργια πλεξούδα από την αρχή. Όλα αυτά μπήκαν σε ένα μικρό πάνελ κάτω από τη σέλα , με αποτέλεσμα ένα πολύ καθαρό πλαίσιο. Η μηχανή δεν έχει μίζα, μόνο μανιβέλα. Επίσης έχει πολύ καλή απόδοση , αν και μονοκύλινδρο, βγάζει καμιά 30αρια αλογάκια,  και είναι ότι πρέπει για κοντινές εξορμήσεις.»

Η σέλα δείχνει λειτουργική και με καλή στήριξη στον αναβάτη. Το νίκελ έχει όση παρουσία χρειάζεται, για να τονίσει το παλιακό χαρακτήρα. Οι όμορφες απλές γραμμές είναι υπέροχες, η προσοχή στην επιλογή των αξεσουάρ και ανταλλακτικών υποδειγματική και εδώ να τονίσουμε πως παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να ξέρει κάποιος από την αρχή που θέλει να καταλήξει, εμφανισιακά, ώστε να μπορεί 1ον) να αποφύγει λανθασμένες επιλογές που κοστίζουν σε χρήμα και 2ον) όλος ο χρόνος και ο κόπος που δαπανήθηκαν να τελεσφορήσουν, σε μια αρμονικά δεμένη μοτοσυκλέτα…!

Καλές βόλτες παιδιά, να τη χαίρεστε!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *