Yamaha XL600 Tenere cafe racer χειροποίητο

Όταν το Tenere βγήκε στη παραγωγή, ως το πολιτικό μοντέλο της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας που όργωνε της ερήμους του Ντακάρ, τιμής ένεκεν για τις νίκες που είχε επιτύχει, ήταν μια μοτοσυκλέτα, on-off με τη παλιά έννοια του όρου, που το off υπερίσχυε ή ήταν τουλάχιστον ισοδύναμο με το On, με ότι αυτό συνεπάγεται στο στήσιμο της. Το ότι μια τέτοια μοτοσυκλέτα, στα χέρια του Βασίλη Βασιλείου μετετράπη σε καθαρόαιμο ασφάλτινο cafe racer, από μόνο του κεντρίζει το ενδιαφέρον μας!

Η μοτοσυκλέτα ήταν σε πολύ μέτρια κατάσταση. Θα τη χαρακτήριζα μια φάση όπου βρίσκεσαι στο μεταίχμιο για το αν θα το κόψεις μετατρέποντάς το, ή θα το επαναφέρεις στη γνήσια κατάσταση. Και στις δυο περιπτώσεις θα χρειαστεί πολλή δουλειά και φράγκα, οπότε ο καθένας πορεύεται αναλόγως τα γούστα του και τις ανάγκες του.
-Σε τι μοντέλο βασίζεται;
Η μηχανή βάσης είναι ένα XT 600 Tenere ’87.
-Τι μετατροπές έχουν γίνει σε πλαίσιο και περιφερειακά;
Το μπροστινό σύστημα (αναρτήσεις, τροχός, φρένα) και το ψαλίδι με την πίσω ανάρτηση και τον τροχό είναι από Suzuki RGV 250 ’93 τα οποία τροποιήθηκαν ώστε να κουμπώσουν στο αρχικό πλαίσιο. Το ντεπόζιτο είναι από RD του 1978. Έχει γίνει πολύ λεπτομερής δουλειά στα ηλεκτρικά, λεβιέδες ώστε η μοτοσυκλέτα να αποκτήσει την οδηγική συμπεριφορά και την λειτουργικότητα που πρέπει. Το τελικό της εξάτμισης, το φτερό μπροστά και η ουρά πίσω είναι εξ’ολοκλήρου hand-made.

-Τι μετατροπές έχουν πραγματοποιηθεί στο μοτέρ;
Δεν υπάρχουν μετατροπές στον κινητήρα παρά μόνο ολοκληρωμένο service.
-Τι στυλ το έχεις κάνει ή είχες κατά νου;
Κλασσικό με clip-ons street bike. Εμπνευσμένο από αγωνιστικά, και cafe racer, αλλά θέλοντας να δοθεί έμφαση στο rascing look.

-Ποιό το θετικό και ποιό το αρνητικό της μοτοσυκλέτας, αν ήταν να διαλέξεις;
Το θετικό πέρα από την απόδοση σε επίπεδο ροπής του μονοκύλινδρου κινητήρα είναι η οδηγική συμπεριφορά που μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια είναι μοναδική. Ως αρνητικό θα έλεγα ότι λείπει επιπλέον ιπποδύναμη.
-Εκκρεμούν άλλες εργασίες;
Όχι. Οι τελευταίες πινελιές έχουν ήδη γίνει στην εξάτμιση και στα διακοσμητικά αυτοκόλλητα.


– Σχολίασε μας την οδική συμπεριφορά πριν και μετά!
Μου πήρε πολύ χρόνο ώστε μια κλασική on-off μοτο να μετατραπεί σε ένα cafe racer το οποίο στέκεται στον δρόμο, στρίβει αξιόλογα κυρίως λόγο της επιμονής μου σε ότι έχει σχέση με το “ζύγισμα” και τη γεωμετρία της η οποία στήθηκε από την αρχή. Ως μηχανή βόλτας (και όχι ως racing bike), είναι καταπληκτική στα κλειστά και γρήγορα κομμάτια, που σε συνδυασμό με την καλή ροπή στα χαμηλά κάνουν την οδήγηση πολύ ευχάριστη και σχετικά γρήγορη. Απολαυστική στις βόλτες που κάνω μαζί της!
——————————————————————————————————————-
– Λίγα λόγια για το project και το δημιουργό!
«Είμαι χρόνια μηχανικός με έφεση στο engineering from scratch. Ήδη από πολύ μικρός και στην ηλικία των 13 μου άρεσε πολύ περισσότερο να πειραματίζομαι με διαφορετικές κατασκευές και ιδέες ώστε το αποτέλεσμα να είναι πάντα μοναδικό και να ανταποκρίνεται στα δικά μου αισθητικά και μηχανικά κριτήρια. Η πρώτη μου μετατροπή τότε ήταν σε ένα moto morini που είχε βρεθεί στην αποθήκη του πατέρα μου. Απο τότε πέρασαν πολλά χρόνια και η ενασχόληση μου με τις μοτοσυκλέτες ως μηχανικός ήταν κυρίως επισκευαστική. Πάντα όμως σκεφτόμουν τη στιγμή που θα έχω τη δυνατότητα και τον χρόνο να ασχοληθώ με μια cafe racer μετατροπή.
Ως διαδικασία λοιπόν, το συγκεκριμένο project ξεκίνησε πριν από 4 χρόνια όταν και άρχισα δειλά δειλά να μαζεύω ότι κομμάτια και ανταλλακτικά που θα χρειαζόμουν. Το είχα στο μυαλό μου ακριβώς όπως είναι σήμερα όλα αυτά τα χρόνια, οπότε το να βρεις ότι θα χρειαζόταν είναι αρκετά επίπονο. Τα τελευταία δύο χρόνια είναι που ξεκίνησα να εργάζομαι συστηματικά ξεκινώντας από την μηχανή βάσης και την προσθήκη των μπροστινών/οπίσθιων συστημάτων δίνοντας μεγάλη έμφαση στην γεωμετρία για την καλύτερη δυνατή μελλοντική της οδηγική συμπεριφορά.
Όλη αυτήν την περίοδο δούλευα κυρίως τα βράδια με την παρέα φίλων που κάνανε την όλη εργασία πολύ διασκεδαστική.
Ως ανταμοιβή δεν θα άλλαζα σε τίποτα την οδηγική απόλαυση που παίρνω κάθε φορά που πηγαίνω βόλτα.»

2 Comments

  1. Ρεντούμης Θεόδωρος

    Πολύ όμορφη μοτοσυκλέτα, μπράβο! Μια μικρή διόρθωση χρειάζεται στο κείμενο : το RGV 250 είναι SUZUKI κι όχι YAMAHA.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.