Ιστορικη μοτοσυκλετα Gnome & Rhone AX2

Gnome  Rhone AX2

Την Gnome & Rhone AX2 την πρωτοείδαμε, επιγραμματικά, σε αυτήν εδώ την ιστοσελίδα, στο αφιέρωμα που είχαμε κάνει στις μοτοσυκλέτες του Β΄ΠΠ . Αυτό που δε γνωρίζαμε βεβαίως τότε, είναι πως μια τέτοια σπάνια μοτοσυκλέτα βρίσκεται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Κέρκυρα. Ο περήφανος ιδιοκτήτης της μας περιγράφει πως τη βρήκε και την ανακατασκεύασε.

 

Η GNOME RHONE AX2 ξεκίνησε να κατασκευάζεται γύρω στο 1938 στη Γαλλία για λογαριασμό του Γαλλικού Στρατού ενόψει του ήδη διαφαινόμενου στον ορίζοντα Β’ΠΠ.

Αν και η εταιρεία είχε ήδη παρουσιάσει αξιόλογα μοντέλα με αυτό το σχεδιασμό,σε αυτή, λόγω στρατιωτικής χρήσης, εξάντλησε τις ικανότητες της.

Με 800cc 4 ταχύτητες, δυνατότητα εμπλοκής στο καλάθι (μπλοκέ διαφορικό) και άλλες καινοτομίες έκανε αίσθηση στη πρώτη παρουσίαση της στη έκθεση του Παρισίου το 1939.

Μεγαλύτερη όμως αίσθηση έκανε όμως όταν 10 τέτοιες μοτοσυκλέτες εγκαινίασαν το Raid Paris-Dakar τον ίδιο χρόνο!

 Gnome  Rhone AX2

«Αν και ασχολούμενος με τις κλασικές μοτοσυκλέτες για περισσότερα από 30 χρόνια, ομολογώ ότι αγνοούσα τη συγκεκριμένη.

Άλλωστε στην Ελλάδα, από τη μικρή συνολικά παραγωγή των 1000-1500 τεμαχίων, μόλις 4-5 πρέπει να ήρθαν εδώ.

Σύντομα και αυτές βγήκαν εκτός λειτουργίας ή τροποποιήθηκαν βάναυσα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

 Gnome  Rhone AX2

Gnome  Rhone AX2

Επισκεπτόμενος πριν από 15 χρόνια περίπου ένα συλλέκτη με εκατοντάδες (τότε) μηχανές, κάτω από κάτι λαμαρίνες είδα μια ΑΧ2 παραπεταμένη.

Αμέσως κατάλαβα ότι ήταν ότι πιο κοντινό στις επιθυμίες μου.

Ήδη ήμουν λάτρης των μεγάλων Γερμανικών μηχανών του Β΄ΠΠ και ιδιαίτερα της KS750.

Από τότε έβαλα σκοπό να βρω μια ίδια!

Gnome  Rhone AX2

Gnome  Rhone AX2

Γύρω στο 2005 αντάλλαξα μια KS750 που είχα με μια ΑΧ2 σε τρισάθλια κατάσταση.

Μετά από 8 χρόνια κατάφερα να τη βάλω σε κίνηση.

Ξέχασα να αναφέρω ότι όλες αυτές οι μηχανές είχαν χρησιμοποιηθεί από το Γερμανικό Στρατό και ιδιαίτερα στο Ανατολικό μέτωπο.

Gnome  Rhone AX2

Η δικιά μου βρέθηκε σε ένα χωριό 200 χιλ ανατολικά του Στάλινγκραντ.

Το πως βρέθηκε εκεί είναι αυτονόητο!

Ίσως να είναι και το μοναδικό Γερμανικό όχημα που πέρασε το Βόλγα, έστω και μετά το πόλεμο ίσως!

 Gnome  Rhone AX2

Η ανακατασκευή αποδείχθηκε πιο δύσκολη από ότι φαινόταν, όχι λόγω της τεχνολογίας της, αυτή είναι απλή και ποιοτική, όσο από την έλλειψη ανταλλακτικών.

Θα ήταν δε πρακτικώς αδύνατη χωρίς ένα Πολωνό φίλο ο οποίος από μεράκι κυρίως παράγει ανταλλακτικά για αυτό το μοντέλο, αφού οι μηχανές που υπάρχουν σήμερα δεν ξεπερνούν τις 60-70 παγκοσμίως και το εγχείρημα αυτό είναι οικονομικώς ασύμφορο.

Ευτυχώς το πάθος του για αυτήν βγήκε σε κάλο!

Η οδήγηση της δεν είναι ικανοποιητική, αφού η έλλειψη πίσω ανάρτησης τη κάνει να χτυπιέται ακόμα και στις μικρότερες ανωμαλίες του δρόμου μπροστά είναι υποτυπώδης με ελαστικούς δακτύλιους, τα φρένα ανύπαρκτα,η τελική της ταχύτητα διψήφια.

Gnome  Rhone AX2

Τι μου αρέσει σε αυτή;

Είναι ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας,ο ξεχωριστός art deco σχεδιασμός της και φυσικά η σπανιότητα της.

Επίσης το άλυτο μυστήριο του τι είδε όλα αυτά τα χρόνια, από το εργοστάσιο στο Dakar,απο το Παρίσι στο Στάλιγκραντ, από εκεί στα χέρια κάποιου αγρότη πιθανόν στη Σοβιετική Ένωση…..

Gnome  Rhone AX2α Όσο για το ποιά είναι η πιο όμορφη μοτο δεν μπορώ να αποφασίσω, είναι μια εκ των

Gnome & Rhone AX2

Zundapp KS750

Indian Chief 1940.

Τις έχω και τις 3 δίπλα δίπλα οπότε η επιλογή είναι περιττή. Και οι τρεις!»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.