HONDA CX500 CX-PRESSO

HONDA CX500 CX-PRESSO

Η γνώμη μου για τα CX είναι λίγο πολύ γνωστή…Δεν μ’ αρέσουν! Και ειλίκρινα, πάλι καλά που υπάρχουν άνθρωποι με μεράκι σαν τον Γιάννη που τα μεταμορφώνουν απο ασχημόπαπα σε κύκνους. Και θα τον αφήσουμε να μας διηγηθεί την ιστορία του προσωπικού του κύκνου!

Η HondaCX 500cείναι μια ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα. Την εποχή του ‘80 που εμφανίστηκε εντυπωσίασε λόγω των καινοτόμων χαρακτηριστικών και τεχνολογιών που διέθετε και κυρίως για τον κινητήρα 80ο V2. Το υδρόψυκτο σύστημα στον κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο προσέδωσε μεγάλη ελαστικότητα σε όλο το φάσμα στροφών και αύξησε τη ροπή του αποδίδοντας στις 9000 στροφές την εκπληκτική για τα τότε δεδομένα ιπποδύναμη των 50 hp.

Ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με project που βασίζεται σε αυτή τη μότο σχετίζεται με τις εφηβικές μου μνήμες. Μεγάλωσα στο μεταίχμιο μιας εποχής που περνούσε από το στάδιο του κλασσάτου και προσεγμένου οχήματος στη μαζική παραγωγή θυσιάζοντας αισθητική και ποιότητα. Το συγκεκριμένο μοντέλο θεωρώ ότι στάθηκε ανάμεσα στις δυο αυτές εποχές συνδυάζοντας τεχνολογία και φινέτσα. Η επιθυμία μου να την αποκτήσω ικανοποιήθηκε αρκετά χρόνια αργότερα όταν ήρθε στην κατοχή μου μια Hondacx500c του 1981 την οποία αποδόμησα και συντήρησα πλήρως. Η διαδικασία μου άνοιξε την όρεξη και έτσι συνέχισα με την ενασχόληση της ανακατασκευής κλασικών οχημάτων δίνοντας ξανά ζωή σε οχήματα που εντόπιζα ακινητοποιημένα για χρόνια και κακοποιημένα τόσο από τη φθορά του χρόνου όσο και από άστοχες μεταποιήσεις και προσθήκες. Στη συλλογή μου προστέθηκε ένας νάνος Hondaz50,  ένα sachsk50rlHercules του 1981 50cc, ένα sachs  Hercules 50cc δύο ταχυτήτων του 1982,  μια kreidlerflorettk54 50ccτου 1962,ένα piaggiociao 50ccτου 1984 και ένα τρίκυκλο sachs  ALTAελληνικής κατασκευής 50 ccαερόψυκτο .

Η επόμενη πρόκληση ήταν η ενασχόληση με caferacer. Όπως προανέφερα αποφάσισα να στηρίξω το project  στην Hondacx500c και να τη μετατρέψω σε HondaCXpresso. Η διαδικασία αναζήτησης πήρε αρκετό χρόνο. Τελικά εντόπισα μια μοντέλο επίσης 1981 σε γειτονιά της πόλης του Ηρακλείου παροπλισμένη κάτω από ένα δέντρο σε ρόλο «φύλακα parking». Επειδή η μηχανή ήταν εκτεθειμένη για χρόνια σε αντίξοες συνθήκες και εμφάνιζε εξωτερικά έντονα σημάδια διάβρωσης θέλησα να εξακριβώσω πριν προχωρήσω στο σχέδιο της ανακατασκευής κατά πόσο είχε επεκταθεί η φθορά στο λειτουργικό της σύστημα.

Για το λόγο αυτό έκανα έλεγχο στον κινητήρα και διαπίστωσα ότι αρχικά χρειαζόταν ένα γενικό service. Επισκεύασα τα  καρμπυρατέρ, καθάρισα το ντεπόζιτο της βενζίνης , άλλαξα λάδια, τα υγρά του ψυγείου και αντικατέστησα τα φίλτρα και την  μπαταρία.

Εφόσον διασφάλισα μετά από αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών  πως ήταν λειτουργική άρχισα να εξελίσσω στο μυαλό μου τη μορφή που θα ήθελα να αποκτήσει και να υλοποιώ το σχέδιο σταδιακά. Αφαίρεσα το φιλτροκούτι για να δημιουργηθεί κενό και στη θέση του τοποθέτησα δυο φιλτροχοάνες, ενώ τα ηλεκτρικά τα μετατόπισα κάτω από τη σέλα και το ντεπόζιτο. Η μπαταρία που επέλεξα είναι ιόντων  λιθίου και την τοποθέτησα σε ειδική βάση κάτω από τον κινητήρα.

Στον κινητήρα πραγματοποίησα γενική επισκευή με γνήσια ανταλλακτικά. Στο ύψος της πίσω ανάρτησης κόπηκε ο σκελετός και τοποθετήθηκε ένα μεταλλικό φτερό aftermarket και ένα δερμάτινο μονόσελο σε καφέ απόχρωση το οποίο κατασκεύασα ο ίδιος. Οι αναρτήσεις αντικαταστάθηκαν με δύο koniοι οποίες ρυθμίζουν σκληρότητα και απόσβεση. Τα μαρσπιέ ήρθαν πίσω 5 εκ. και σηκώθηκαν 4,5 εκ. Ως εκ τούτου ο λεβιές ταχυτήτων και  το πεντάλ φρένου προσαρμόστηκαν σε νέα θέση.

Το μπροστινό σύστημα  το αντικατέστησα με άλλο που ανήκε σε HondaBoldor  αφού πρώτα το επισκεύασα και τοποθέτησα προοδευτικά ελατήρια και λάδια από επώνυμο οίκο βελτίωσης. Στην κατασκευή πρόσθεσα clipon και δυο δισκόφρενα διπίστονα.  Το φτερό προέρχεται και αυτό από HondaBoldor, το έκοψα και το προσάρμοσα. Για μπροστινό φανάρι επέλεξα ένα από Hondashadow, ενώ το πίσω είναι  aftermarket. Στην τιμονόπλακα εγκατέστησα ένα πολυόργανο aftermarket με χιλιομετρητή, στροφόμετρο  και τέσσερις επιπλέον χρήσιμες ενδείξεις. Ντεπόζιτο διατήρησα το εργοστασιακό. Στις εξατμίσεις χρησιμοποίησα τους ίδιους λαιμούς με επένδυση υαλοϊμάντα και επέκταση έως τα τελικά. Για τελικά κατέληξα μετά από αλλεπάλληλες δοκιμές σε δυο aftermarket τα οποία δίνουν την εντύπωση χειροποίητης κατασκευής (στις φωτο απεικονίζονται αυτές που είχα χρησιμοποιήσει αρχικά). Ζάντες διατήρησα τις εργοστασιακές και για ελαστικά προτίμησα  Dunlopμιας και είναι κατάλληλα για μετατροπές αυτού του είδους.

Όταν τελείωσα με το projectέλυσα την μοτοσυκλέτα για να κάνω  την τελευταία εργασία που ήταν το βάψιμο. Στις επιφάνειες που βάφτηκαν προηγήθηκε καθαρισμός με αμμοβολή ή υαλοβολή εκτός φυσικά του κινητήρα.  Ο σκελετός, οι ζάντες και το πίσω φτερό βάφτηκαν χρυσαφί σε αντίθεση με το μπροστινό σύστημα και φτερό που χρησιμοποιήθηκε μαύρο χρώμα. Το ντεπόζιτο βάφτηκε χρυσαφί με κρεμ φόντο στα πλαϊνά. Το μπροστινό φανάρι και το πολυόργανο είναι μαύρα. Ο κινητήρας είναι μαύρος και φέρει σε σημεία γυαλίσματα.

Η χρήση της μηχανής είναι μόνο για βόλτες εντός της πόλης και για κάποιες προγραμματισμένες μακρινές διαδρομές. Το δυνατό της σημείο είναι η επιβλητική της εμφάνιση και ο τρόπος που στρίβει και φρενάρει. Το αδύνατό της σημείο για μένα είναι πως σκονίζεται!

Γιάννης Γαϊτάνος

Ηράκλειο – Κρήτη

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.