North London Garage 1909 J. A. P. Engined Record Holder

north london garage jap

Πώς θα σας φαίνοταν αν είχατε τη δυνατότητα να φτιάξετε εκ του μηδενός μια μοτοσυκλέτα που ξεπήδηξε από το λυκαυγές των δύο τροχών;Νομίζω πώς δε θα έλεγε κανείς όχι, τουλάχιστον από τους επισκέπτες αυτής της ιστοσελίδας! Πόσο μάλλον, όταν η εν λόγω μοτοσυκλέτα, πέρα από την ιστορικότητά της, ήταν κάποτε κάτοχος ρεκόρ ταχύτητας.

Κάπως έτσι πρέπει να το σκέφτηκε και ο Τσέχος Pavel Malanik,δημιουργώντας τη ρέπλικα ενός North London Garage J.A.P. , η οποία πήρε στο φετινό Vintage Revival Montlhéry που θα έγινε τον Απρίλιο στο Παρίσι.
Με την αξιοσημείωτη για την εποχή της επίδοση των 90 μιλίων, ή 145 χλμ/ώρα, πίσω στο μακρυνό 1909, κάπου έξω από το Λονδίνο, σπάζοντας και κατέχοντας το ρεκόρ ταχύτητας της εποχής για μοτοσυκλέτα, η J.A.P. διαθέτει ως προσόν και μια ιδιαίτερα χαρακτηριστική σχεδίαση, προσανατολισμένη στο στόχο της επίτευξης του ρεκόρ ταχύτητας.

north london garage jap
Ο Pavel εργάζεται ως κατασκευαστής εργαλείων σχεδιάζοντας και παράγοντας καλούπια για βιομηχανική χρήση, κυρίως στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ως χόμπυ και με την εμπειρία (και τα εργαλεία, κακά τα ψέμματα) που του παρέχει η εργασία προς το ζην,  έχει στραφεί στις ανακατασκευές μοτοσυκλετών και αντίγραφων (replicas) για το ευ ζην!
Τι έχει κάνει εδώ λοιπόν; Βασικά χειροποίητα σχεδόν όλα και ασφαλώς είναι εκ των ουκ άνευ πώς έγινε όλη η μοτοσυκλέτα από το 0, όπως εξάλλου και η πρωτότυπη κατασκευή.

north london garage jap
Τα καλάμια τα έχει κατασκευάσει από μηχανουργημένα μέρη ανοξείδωτου χάλυβα. Οκ, ακούγεται απλό, αλλά δαπάνησε πολλές ώρες προκειμένου να είναι άριστα στημένο και λειτουργικό. Στους τροχούς, τα κέντρα κατασκευάστηκαν στο μηχανουργείο, τέσσερα στο σύνολο, καθώς η μοτοσυκλέτα έχει δυο ζεύγη διαθέσιμων ζαντών, ένα κυρίως για στατικές επιδείξεις και άλλο ένα για κανονική χρήση στο δρόμο, με μεγαλύτερες αντοχές όσον αφορά το θέμα ασφαλείας και στήριξης των ελαστικών.

north london garage jap
Το ρεζερβουάρ φαίνεται και είναι μικρό, καθώς η  ορίτζιναλ μοτοσυκλέτα χρησιμοποιούνταν για περιορισμένη χρήση πίστας. Έχει χωρητικότητα περίπου 4,5 λίτρα και είναι φτιαγμένο από ενιαίο κομμάτι μετάλλου, πέρα από τα τελειώματα του. Πίσω από το ρεζερβουάρ μπορείτε να διακρίνετε ένα αντίστοιχης αισθητικής κυλινδρο, που περιέχει τα πηνία.

north london garage jap
Ο δικύλινδρος V κινητήρας 80 Μοιρών του John Alfred Prestwich (από όπου και το όνομα της μοτοσυκλέτας, J.A.P.),έχει τη τερατώδη χωρητικότητα των 2714 κ.εκ και ασφαλώς δεν υπήρχε κάπου διαθέσιμο ούτε ένα ανταλλακτικό του. Τον σχεδίασε και κατασκεύασε ο Τσέχος «κύρος γραναζής» όπως και το καρμπυρατέρ του! Πραγματικά, η δουλειά που έχει κάνει αυτό ο άνθρωπος είναι για να του βγάζεις το καπέλο!

north london garage jap

Φανταστείτε όμως τη πρόκληση των μηχανικών της εποχής, που με τα πενιχρά μέσα που είχαν προσπάθησαν να τιθασεύσουν ένα μοτέρ τέτοιας χωρητικότητας μέσα σε ένα πλαίσιο «μοτοσυκλέτας». Για την ιστορία, η συγκεκριμένη ρέπλικα αντιπροσωπεύει τη δεύτερη προσπάθεια των μηχανικών, καθώς η πρώτη ήταν μάλλον αδύνατο να οδηγηθεί, λόγω του αδύναμου πλαισίου.

north london garage jap
“The North London Garage, of Corsica Street, Highbury, London, North, is now specializing in the tuning up of motorcycles for hill climbs and club competitions” έγραφε μια μπροσούρα της εποχής σε κάποιο περιοδικό, προβάλλοντας τις μοτοσυκλέτες του ομώνυμου γκαράζ. Σήμερα, 106 έτη μετά, η ίδια μοτοσυκλέτα κοσμεί περιοδικά ειδικού τύπου και ιστοσελίδες . Αν αυτό δεν είναι διαχρονικότητα, τότε τι στο καλό είναι;

 

{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=5LrZeL_e7qA{/youtube}

Το θηρίο ξυπνά!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.