Τα παιδιά του Bike Therapy από τη Πάτρα μας έχουν απασχολήσει ξανά στο παρελθόν, με μια παρουσίαση μερικών μοτοσυκλετών που είχαν φτιάξει με μεράκι στο μαγαζί τους. Προ ημερών μας έστειλαν τη τελευταία δημιουργία τους, για την οποία είναι ιδιαίτερα περήφανοι και δημοσιοποιείται για πρώτη φορά εδώ! Το Laverda 750SF λοιπόν σίγουρα είναι μια μοτοσυκλέτα που θα ξεχωρίζει και θα κλέβει καρδιές οπουδήποτε και αν κυκλοφορεί.
Η παραγωγή του 750 ήταν κομβικό σημείο στης ιστορία της ιταλικής φίρμας. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο ανταγωνισμός από τις ιαπωνικές εταιρείες της χώρας ήταν ολοένα και εντονότερος και πιεστικότερος σε αυτές της Ευρώπης. Χώρα του ανατέλλοντος ηλίου εναντίον γηραιάς ηπείρου. Προκειμένου λοιπόν το προσωνύμιο <<γηραιά>> να μη χαρακτηρίζει και τις μοτοσυκλέτες της, έπρεπε να προσπαθήσουν για το καλύτερο οι ευρωπαίοι μηχανικοί. Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι μάστορες της Laverda και το 1968 που ξεκίνησε η παραγωγή της νέας δικύλινδρης 750 κ.εκ μοτοσυκλέτας, ως το φυσικό βήμα μετά το 650 που ήταν ήδη σε παραγωγή, σε αναζήτηση καλύτερων επιδόσεων και περισσότερης δύναμης. Αν και μηχανικά ήταν σχεδόν ίδιο με το 650αρι, το 750 αναγνωρίζεται γενικά ως η καλύτερη στιγμή της Laverda με τις καλές επιδόσεις της και τις κλασσικές,καθαρές σχεδιαστικές γραμμές της. Το πορτοκαλί χρώμα ήταν σήμα κατατεθέν της φίρμας, πολύ πριν καθιερωθεί από τη KTM, και η κορωνίδα, το SFC, πέρα από τις επιτυχίες σε όλους τους διάσημους αγώνες αντοχής (Oss 24h, Barcelona 24h & Bol D’Or στο Le Mans) μπήκε και στο μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης το 1999, ως ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα σχεδιασμού μοτοσυκλετών της δεκαετίας του ’70.
Από την ιστορία λοιπόν περνάμε στη σήμερα και στη Πάτρα.Κλεισμένο σε μια αποθήκη από το 1998, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ώστε να ξαναδεί το φώς του ήλιου ξανανιωμένο και να κυκλοφορεί στους δρόμους περήφανο πάλι. Όσο εύκολο ακούγεται ίσως, τόσο δύσκολο είναι στη πράξη και όσοι έχουν ασχοληθεί με ανακατασκευές μοτοσυκλετών, σίγουρα καταλαβαίνουν τι εννοώ. Πόσο μάλλον όταν προκειται για μοντέλο εταιρείας που ουσιαστικά, μετά την εξαγοράς τη από τη Piaggio, to 2004, σταμάτησε κάθε δραστηριότητα υπό το ιστορικό όνομά της.
Εδώ είχαν να κάνουν με τη πρώτη έκδοση της μοτοσυκλέτας, με τα ταμπούρα μπρος πίσω και είναι κομμάτι του 1973.
Ασφαλώς η μηχανή έγινε βίδες ώστε μοτέρ, ταμπούρα, σκελετός, ρεζερβουάρ και όλα τα βαφόμενα μέρη να υποστούν τη διαδικασία…εξαγνισμού, μέσω αμμοβολής και υαλοβολής! Το ρεζερβουάρ επιπλέον, ανοίχτηκε, καθαρίστηκε καλά, πλαστικοποιήθηκε και περάστηκε primer, πριν ξανακλείσει. Ηλεκτροστατικές βαφές σε πλαίσιο και λοιπά μαύρα μέρη.
Στο κινητήρα έγινε πλήρες γενικό σέρβις, αντικαταστάθηκε ιμάντας και ρουλεμάν δυναμό, πλατίνες και πυκνωτές. Η ομαλή τροφοδoσία ρεύματος εξασφαλίστηκε με κατασκευή πλεξούδας καινούργιας εξ αρχής.
Η πλάκα των οργάνων είναι χειροποίητη, κατασκευασμένη σε CNC. Καινούργια είναι και η βάση της μπαταρίας, ενώ στο μπροστινό σύστημα τοποθετήθηκαν νέες τσιμούχες στα καλάμια και λάδια.
Ένα πακέτο νέων ανταλλακτικών πηρε σειρά για τοποθέτηση, τα οποία είναι:
- Tomaselli clip-ons,
- Tomaselli βάση εμπρόσθιου φαναριού,
- διακόπτες τιμονιού Lucas,
- γκαζιέρα Daytona της Tomaselli,
- στεφάνια τροχών Boranni,
- ακτίνες τροχών του Ολλανδικού οίκου HAAN,
- κοντέρ και στροφόμετρο NIPPODENSO JAPAN,
- ντίζες γνήσιες LAVERDA,
- λάστιχα τροχών DUNLOP K81 V,
- σετ επισκευής καρμπυρατέρ, ρουμπινέτα και σηλωνάκια καυσίμου,
- σετ σέλα-κοκοβιός,
- εμπρός και πίσω φτερά με τις βάσεις τους,
- σήματα ρεζερβουάρ Laverda,
- μπροστινό φανάρι Lucas
Η βαφή στο κλασσικό πορτοκαλί της Ιταλίδας είναι το γνήσιο εργοστασιακό χρώμα και κωδικός.
Ο κάτοχος του Laverda είναι ενθουσιασμένος από την απόδοση του κινητήρα και την εν γένει οδική συμπεριφορά του και λειτουργία. Η μεγαλύτερη έκπληξη μάλιστα ήρθε από τα αεριζόμενα ταμπούρα, των οποίων η απόδοση και η δύναμή τους στο φρενάρισμα ήταν κάτι που δε το περίμενε ούτε ο τυχερός ιδιοκτήτης, ούτε τα παιδιά του Bike Therapy. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο πώς τα αρχικά SF που έδωσε η Laverda, σημαίνουν super freni!
Οι Γιάννης Θεοδορώπουλος και Γιώργος Σχοινάς ήτοι Bike Therapy, ποζάρουν με καμάρι μπροστά στο Laverda 750SF