H ιστορια της Motobi

motobi cafe racer

Τη Benelli λίγο πολύ όλοι την γνωρίζουμε. Η Motobi όμως είναι άγνωστη στο περισσότερο κόσμο
παρ’όλο που η πορεία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Benelli, από τα γενοφάσκια της! Το παρόν
έρχεται να ρίξει λίγο φώς σε μια άγνωστη πτυχή της ιστορίας της μοτοσυκλέτας λοιπόν.

Τα αδέρφια Benelli, που ίδρυσαν την ομώνυμη εταιρεία ήταν έξι, ζωή να έχουν! O μεγαλύτερος από αυτούς, ο Giuseppe, το 1949 απόφάσισε να ιδρύσει τη Motobi (Moto Β), κρατώντας αποστάσεις λίγο από το υπόλοιπο σόι και μάλλον λίγα μούτρα επίσης, μια και οι σχέσεις του με τους υπόλοιπους είχαν διαταραχθεί τότε.

 

spring lasting 125

Motobi-Picnic-75
Με προοπτική να παράξει μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού και σκούτερ, η Motobi άρχισε να βγάζει κάποια πρώιμα μοντέλα 98,114 & 123 κ.εκ, αλλά γνώρισε τη εμπορική επιτυχία και καταξίωση
το 1953 με το πρώτο της μοντέλο παραγωγής, το Β200 που στη πιάτσα πήρε το παρατσούκλι <<αυγό>>,
χάριν των ωοειδών καμπύλων που χαρακτήριζαν τη μοτοσυκλέτα τόσο στο ντεπόζιτο όσο και στο μοτέρ.

Motobi b200

Ο σχεδιασμός παρέπεμπε πολύ στο Γερμανικό Imme R100, που κατασκευάζοταν μέχρι το 1951.

imme r100

Το B200 ήταν δίχρονο, όμως αργότερα, τα δίχρονα εγκαταλείφθηκαν τελείως από την εταιρεία καθώς στράφηκαν σε τετράχρονα μοτέρ, παρουσιάζοντας μηχανάκι σαν το Catria σε 125 & 175 κ.εκ.
Αν και τετράχρονα, τα μοτέρ κράτησαν τη χαρακτηριστική ωοειδής εμφάνιση. Τα Catria, στην Ιταλική αγορά ανταγωνίζοταν μοτοσυκλέτες σαν τη Aermacchi’s 175cc Chimera και μάλιστα με καλύτερες πωλήσεις. Άξιο αναφοράς είναι πώς αργότερα, η Aermacchi στις σχεδιάσεις της ενσωμάτωσε χαρακτηριστικά των Motobi.

catria 175

motobi imperiale

Η προοπτική της εταιρείας διαφαίνoταν πολύ καλή, τα μοντέλα της ήταν δημοφιλή για την ομαλή λειτουργία
τους και την αντοχή τους, ακόμα και τα δίχρονα όμως ο θάνατος του  Giuseppe Benelli
ήταν κομβικό σημείο στη εξελιξη της στο εξής. Οι δυο γιοί του που είχαν τα ηνία της Motobi πλέον, προσλαμβάνουν τον  Primo Zanzani, πρώην αναβάτη αγώνων και νυν βελτιωτή μοτοσυκλετών και του ανέθεσαν την εξέλιξη του Catria σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα, προκειμένου να συμμετάσχει σε αγώνες τύπου Moto Sportive Derivate dalla Serie, που ήταν ημιεπαγγελματικοί αγώνες πίστας της εποχής στην Ιταλία.

motobi sport 125

Το <<power egg>>, όπως έλεγαν οι αναβάτες της εποχής το αγωνιστικό Catria ή Super Sport, σύντομα έγινε δημοφιλές για την αξιοπιστία του και η παρουσία του ήταν αξιόλογη, κερδίζοντας 9 τίτλους στην κατηγορία τους στο MSDS, από το 1959 εως το 1972. Xαμηλό βάρος, που κυμαίνοταν στα 100 κιλά, και επιδόσεις που ανέρχοταν στα 22 και 33 άλογα για τα 125 και 250 κυβικά αντίστοιχα ήταν πολύ καλά χαρακτηριστικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

motobi

  Γνωστοί Ιταλοί αναβάτες της εποχής, όπως οι Roberto GALLINA, Eugenio LAZZARINI & Pier Paolo BIANCHI, που αργότερα κέρδισαν και παγκόσμιους τίτλους, ξεκίνησαν από τη Motobi. Η εξέλιξη επέφερε και άνοδο στα κυβικά και έτσι, στους αγώνες κατέβασε αργότερα και το Sei tiranti, ένα αγωνιστικό 250 κ.εκ που ήταν το αποκορύφωμα της εξέλιξης της εταιρίας. Μάλιστα, ο Zanzani, το 2000 κατασκεύασε ρέπλικες του Sei, περιορισμένης παραγωγής, που πωλούνται έναντι 22.000 $ το ένα!

sei tiranti 1965 παρουσιαση

zanzani tune motobi kit

motobi 1968 monza bianchi battisti

Το 1962, η Benelli, εξαγοράζει την <<συγγενική>> Motobi, στεγάζοντας ξανά υπό τη σκέπη της όλους τους Benelli. Η παραγωγή συνεχίστηκε, με διπλό όνομα Motobi-Βenelli και πολλές μοτοσυκλέτες πλέον εξάγονταν και σε άλλες αγορές, όπως την αμερικάνικη. Η ενοποίηση των δυο εταιριών ανέβασε τη παραγωγή
στις 300 μοτοσυκλέτες ανα μέρα, νούμερο πραγματικά μεγάλο για την εποχή. Το όνομα Μotobi συνέχιζε να φιγουράρει στα ντεπόζιτα μέχρι το 1977.
Από εκεί και πέρα πλέον ενσωματώθηκε πλήρως στη Benelli περνώντας οριστικά στην ιστορία.
motobi imperiale lusso 125

Motobi-Spring-Lasting
Μοτοσυκλέτες Motobi (1949 to 1967)

Motobi Moto’B’ B-200 2T 250cc – 1950
Motobi Moto’B’ B-125 2T 125cc – 1950
Motobi Adrizio 125 125cc – 1958
Motobi Catria 175 4T 175cc – 1958
Motobi Sping Lasting 125cc – 1958
Motobi Picnic 75 Moped 75cc – 1960
Motobi Picnic 125 Moped 125cc – 1960
Motobi Imperiale Lusso 125cc – 1962
Motobi Imperiale Sport 125cc – 1962
Motobi Super Sport 175cc – 1960

sei tiranti

motobi restored

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.