GRAB THE FLAG, RIJEKA 2014

 grab the flag 2014,croatia,rijeka

  Στο εξωτερικό οι αγώνες με κλασσικές μοτοσυκλέτες είναι πολύ διαδεδομένοι. Αν ψάξετε λίγο στο διαδίκτυο, σίγουρα θα βρείτε πολλούς. Αγώνες σε πίστες, όπου συμμετέχουν αναβάτες, που συντηρούν,βελτιώνουν και διατηρούν ετοιμοπόλεμες τις παλιές μοτοσυκλέτες τους. Αγώνες όπου γουστάρεις να βλέπεις και να ακούς αυτά τα παλιά μέταλλα, να τα δίνουν όλα στις ευθείες, να προσπαθούν να φιλήσουν την άσφαλτο στις στροφές και τους συμμετέχοντες στο τέλος να είναι όλοι μια παρέα, με κοινό παρανομαστή την αγάπη τους για τη κλασσική μοτοσυκλέτα (και τους αγώνες βεβαίως). ΄’Ενας τέτοιος αγώνας γίνεται κάθε καλοκαίρι στη Κροατία και φέτος, ο Άρης (sapila racing) και ο Δημήτρης (binis racing), ταξίδεψαν μέχρι εκεί, έτρεξαν και μας μεταφέρουν τι είδαν και τι έκαναν, ό ένας με τα λόγια και ο άλλος με τις εικόνες σε ένα χορταστικό αφιέρωμα!

 

   << H ιδέα να πάμε στο Grab The Flag και συγκεκριμένα στην Rijeka έπεσε το 2007, όταν ήρθε ο φίλος μου ο Δημήτρης στο γκαράζ κι έφερε μαζί του το φυλλάδιο του Grab the Flag εκείνης της χρονιάς. Από τότε το είχα στο συρτάρι και το κοίταζα, το ξανακοίταζα, το συζητούσαμε που και πού με τους φίλους, και τελικά φέτος ωρίμασε το πράγμα, ένεκα και κάποιων συγκυριών (πχ κλειστή η πίστα των Σερρών) και πήγαμε!
Επτά χρόνια πέρασαν από τότε, και τώρα που τα καταφέραμε και πήγαμε συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να έχουμε πάει νωρίτερα.
Στην πορεία μπήκαν κι άλλοι στις συζητήσεις και συζητούσαν και το να συμμετέχουν, αλλά τελικά είμαστε οι δυο μας, εγώ και ο Δημήτρης (binis racing).
Σίγουρα θα ήταν καλύτερα να έχουμε παρέα κι έναν φίλο τουλάχιστον, να μας βοηθήσει όταν είμαστε πτώματα, να βγάλει καμμιά φωτό παραπάνω όταν δεν προλαβαίναμε, να μας βοηθήσει στον ανεφοδιασμό στον αγώνα endurance, αλλά η ομάδα μας είμαστε οι δυο μας και ο ένας βοηθούσε τον άλλο
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Δεν είναι εύκολο να περιγράψω την αίσθηση που μας έχει μείνει από αυτό το ταξίδι και τους αγώνες που τρέξαμε, και σίγουρα δεν γίνεται να μεταδοθεί σε κάποιον που δεν έχει βρεθεί εκεί Όμως θα προσπαθήσω να σας δώσω μια εικόνα ώστε να νιώσετε κι εσείς λίγα από αυτά που ζήσαμε εκεί. Κατ’αρχήν ας ξεκινήσουμε με τις μοτοσυκλέτες. Εγώ δεν είχα άλλη επιλογή από το BMW R75/6 μου με το οποίο τρέχω σε ραλλυ, στο Τατόι κλπ.
Βαρύ κι αργό, αλλά δεν έχω κι άλλο, το SR500 θα ήταν ακόμα πιο αργό εκεί. Ο Δημήτρης είχε αρχικό σχέδιο να ανέβει με 2 μοτό, το Desmo 350 που είχε στο Τατόι φέτος, και το Pantah 600 με το οποίο θα έτρεχε στα 750 και θα το τρέχαμε και στον 2ωρο αγώνα endurance συνεταιρικά με αλλαγές οδηγών. Το 350 τελικά έμεινε πίσω κι έτσι είχαμε και χώρο στο transit και πήραμε και τα ποδήλατα να κυκλοφορούμε εκεί.
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Αποφασίστηκε να πάμε με καράβι γιατί υπάρχουν κάποια προβλήματα με τα οχήματα που περνάνε φορτωμένα με άλλα οχήματα από FYROM, και προκειμένου να μπλέξουμε επιλέξαμε το φέρι. Από την Πέμπτη 18/9 είχα πάει την BMW στο μαγαζί του Δημήτρη, απ όπου θα ξεκινούσαμε, και την Παρασκευή 19/9 φόρτωσα τα πράγματα στο αυτοκίνητο, και πήγα στο μαγαζί του. Εκεί μας περίμεναν φίλοι για να μας χαιρετήσουν, ένα ωραίο κλίμα που μας ανέβασε ψυχολογικά. Μας έφτιαξαν και μπλουζάκια και αυτοκόλλητα για το Transit, και μπύρες κι απ’ όλα. Το transit ήταν φορτωμένο ήδη όταν έφτασα, μπήκαν και τραπέζια, καρέκλες, ποδήλατα, σταντ, εργαλεία κλπ που κουβάλησα κι εγώ και είμαστε πλέον έτοιμοι να φύγουμε.
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Ξεκινήσαμε μεσάνυχτα της Παρασκευής από Αθήνα και πήραμε το φέρι από Ηγουμενίτσα το Σάββατο 20/9 στις 7 το πρωί 
Αποβιβαστήκαμε στην Βενετία το πρωί της Κυριακής κατά τις 9 και τα χλμ κύλησαν με κουβέντα και προσμονή μέχρι που φτάσαμε μεσημέρι στην πίστα της Rijeka, η Automotodrom Grobnik, όπως είναι η κανονική ονομασία. Ξεφορτώσαμε και απλώσαμε την πραμάτεια μας, μηχανάκια, εργαλεία, κομπρεσέρ, τέντες, σκηνή κλπ.

grab the flag-ducati pandah bmw r75 5
Το απόγευμα ξεκινάει ο τεχνικός έλεγχος και το BMW δεν είχε ακόμα συρματασφαλισμένες όλες τις τάπες (8 έχει…), οπότε προείχε να γίνει αυτό να βάλουμε και τα νούμερα να είμαστε έτοιμοι. Στην πίστα είχε αγώνες με σύγχρονες μοτό από το πρωί, και σε κάποια φάση είχε απονομές και μετά συνέχισαν με trackday.
Πήγαμε κι εμείς να δούμε την πίστα από την κερκίδα, να πάρουμε μια ιδέα. Η πρώτη εικόνα ήταν εντυπωσιακή, οι ανηφόρες/κατηφόρες είναι κάτι που εμείς δεν είχαμε ποτέ στις Ελληνικές πίστες που έχουμε πάει. Με την πρώτη ματιά φαίνεται λίγο στενή, αλλά δεν είναι, είναι όμως μεγάλη και με ανοιχτές στροφές και 2 ευθείες.

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Κάνοντας μια βόλτα στο paddock αρχίσαμε να παίρνουμε χαμπάρι του τι γίνεται και τι επίπεδο έχουν οι υπόλοιποι που έχουν αρχίσει και καταφτάνουν, με αυτοκινούμενα κυρίως.
Άντε με βαν και τροχόσπιτο στην χειρότερη. Ανοιχτά τρέιλερ σαν αυτά που έχουμε στην Ελλάδα δεν παίζουν εδώ Και μιλάμε γι αυτούς που είναι στο ανοιχτό paddock σαν κι εμάς και δεν έχουν κλείσει box, το οποίο κοστίζει 110 Ευρώ την ημέρα.

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Πάμε λοιπόν στον τεχνικό έλεγχο, οπού κοιτάνε ρουλεμάν λαιμού, ψαλιδιού, τροχών, τυχόν διαρροές, να υπάρχει δοχείο αναθυμιάσεων και συρματασφαλίσεις σε όλες τις τάπες πλήρωσης/κένωσης, και βέβαια να μην υπάρχουν σταντ στις μοτοσυκλέτες. Πακέτο να μην έχεις σταντ, δεν έχεις που να ακουμπήσεις το μηχανάκι, εκτός κι αν κουβαλάς μαζί σου κάποιο σταντ. Βέβαια υπάρχουν και οι τοίχοι, κάτι παρατημένα λάστιχα κλπ. Στο BMW που έχει σταθερά μαρσπιέ βολεύει ένα τριποδάκι μια χαρά, το Pantah όμως έχει αναδιπλούμενα, οπότε το βάζουμε στο εμπρός σταντ/χούφτα.
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Με το που μπαίνω στον τεχνικό έλεγχο με ρωτάνε αν θέλω να το ζυγίσουν και λέω ναι…. έδειξε 200 ακριβώς έχοντας και κάποια λίτρα στο τεπόζιτο…ακούστηκαν κάτι επιφωνήματα τύπου ωωωωω!!!!
Συνειδητοποιώ ότι μάλλον έχω την πιο βαριά μοτό και πιθανότατα και την πιο αργή, τουλάχιστον στα 750 σίγουρα. Το Pantah του Δημήτρη αξιοπρεπέστατο στα 165 κιλά κι αυτό με κάποια λίτρα στο τεπόζιτο. Εκεί βλέπουμε όλες τις άλλες μοτό να πηγαινοέρχονται από και προς τον έλεγχο, οι οποίες είναι όλες στημένες racing μοτοσυκλέτες, και υπάρχουν και αρκετές προπολεμικές, που υπό άλλες συνθήκες έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε συλλογές, μουσεία, εκθέσεις κλπ. Κάνουμε και μια βόλτα ακόμα στο paddock και κουφαινόμαστε ακόμα λίγο πριν πάμε για φαγητό…. υπάρχει ένας ακόμα αγώνας στο πρόγραμμα και είναι 50ρια GP μέχρι το 1980!! Τα μονοκύλινδρα Aermacchi 350 απέδειξαν στους αγώνες ότι δεν πιάνονται με τίποτα. Κέρδισαν τις πρώτες θέσεις και τις 2 μέρες.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Οπού βλέπετε 2 μοτό με ίδια νούμερα σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης έχει και 2η μοτό έτοιμη σε περίπτωση βλάβης/πτώσης.
Οι low budget έχουν 2ο μοτέρ, εμείς δεν έχουμε τίποτα απ αυτά!!

Tο Ducati με το Laverda στο κάτω μέρος του paddock μόλις είχαν έρθει. Σιγά σιγά μαζευόταν ο κόσμος.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Ο Ove Koch είναι 73 χρονών κι οδήγησε από την Σουηδία για να έρθει στο event.
Το αγωνιστικό Honda του είναι πολύ γρήγορο όπως κι αυτός βέβαια. Προσέξτε το τελείως ανοιχτό πίσω φρένο, την τιμονόπλακα και την φόρμα του.
H παλιά φθαρμένη φόρμα του γράφει στην πλάτη ‘Too Old?’ .
Μπα δεν νομίζω!! Γύρναγε στην 7η θέση με τελείως λιωμένα λάστιχα.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Δεν χρειάζεται να πω τίποτα άλλο νομίζω. Έχει τον απόλυτο σεβασμό από μένα, και ήταν τόσο φιλικός και γεμάτος ενέργεια που δεν θα μπορούσα καν να φανταστώ την ηλικία του.
To βράδυ τρώγαμε στην καντίνα που είχε πολύ καλό φαγητό και μπύρες και γνωρίζαμε κόσμο. Tο Honda του Ove είναι RSC 350, το αγόρασε το 2004 για να τρεξει Classic Racing.
Τρεχει αγώνες απο πολύ παλιά, 1970-75 steet racing κλπ και το 2008 όπως διαβάζω έτρεξε 18 αγώνες classic.
Περισσότερα εδω:
http://amc-schleizer-dreieck.de/even…ve_koch_en.pdf

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Πολύς κόσμος ήξερε ότι θα έρθουν και 2 Έλληνες και είχαμε γίνει διάσημοι, δεν πίστευαν ότι κάναμε τέτοιο ταξίδι μόνο για το event χωρίς να είμαστε κάπου κοντά για διακοπές.
Μας υποδέχτηκαν όλοι πολύ καλά, κάναμε παρέες και μιλάγαμε για μηχανές με ανθρώπους που μόλις γνωρίσαμε σαν να μας ήξεραν από παλιά
Το βράδυ όμως τα πράγματα ήταν λίγο δύσκολα γιατί άρχισε δυνατή βροχή, αέρας και κρύο.  Είχαμε αποφασίσει να κοιμηθούμε στην σκηνή, να έχουμε άνετο χώρο και τα πράγματα στο φορτηγό. Η σκηνή όμως ήταν καλοκαιρινή, όπως και τα sleeping bag και το δαγκώσαμε εν ολίγοις. Την επόμενη μέρα που κοιμηθήκαμε στο φορτηγό πάλι πολύ κρύο και βάζαμε μπρός το μοτέρ να δουλέψει το καλοριφέρ. Μιλάμε για 6 μποφόρ 10 βαθμούς C και πολύ βροχή. Το πρωί όλα μούσκεμα, αλλά βγήκε ήλιος και στέγνωσαν όλα γρήγορα.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka
H πίστα είναι μεγάλη, ανοιχτή και θέλει πολύ φόρα και να έχεις γκάζι.
Μας βάζουν στο γρήγορο γκρουπ και μας περνάνε από παντού τα 1000ρια σαν σταματημένους. Αποφασίζουμε να αλλάξουμε γκρουπ αλλά αυτό τελικά γίνεται μετά από 2 session με τους γρήγορους. Εμένα με πέρναγαν με + 50 χλμ στις ευθείες οπότε δεν είχα καμιά δουλειά σε αυτό το γκρουπ, απλά περιμέναμε μέχρι να κατασταλάξουν τα γκρουπ, καθώς μεσαίοι πήγαν στους γρήγορους και το αντίθετο. Eγώ με το BMW που το κοίταζαν με περιέργεια και έκπληξη μερικοί.  Ήταν το μοναδικό με φλας, μίζα, φώτα, γεννήτρια κλπ. 

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka
   Πάντως του έβαλα μεγαλύτερα ζιγκλερ και άλλαξα μπαταρία στο paddock οπότε ήταν κάπως καλύτερο από πριν και 6 κιλά πιο ελαφρύ. Βενζίνη βάζαμε 100ρα από το βενζινάδικο της πίστας με τιμή 1,8 το λίτρο. Άλλη φορά θα έχουμε μεγάλα μπιτόνια να γεμίζουμε απ έξω, μια και την 100ρα δεν την πολυχρειαζόμαστε. Κάναμε πολλά χλμ εκεί μέσα, το BMW έκανε 385 χλμ χωρίς να τρέξει στον αγώνα αντοχής που τρέξαμε με το Pantah. Κάθε μέρα θέλαμε 45 Ευρώ βενζίνη εκτός από την 3η που πήραμε κι άλλη λόγω endurance.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Δύο Σλοβένοι μου έφεραν και σηματάκια, μπρελόκ, αυτοκόλλητα του BMW club της Σλοβενίας. Μπήκαμε και με βροχή, καμμία διαφορά στο κράτημα. Όμως έγιναν δυο μεγάλες λαδιές στην πίστα από πτώσεις, έπεσε η ειδική σκόνη που κάνει πολύ καλή δουλειά αλλά εμείς ζοριζόμασταν από που θα περάσουμε. Οι περισσότεροι δεν έδιναν καν σημασία, αλλά δεν το ξεπερνάς εύκολα.
Όσο περνούσαν τα session ανεβάζαμε ρυθμό σιγά σιγά καθώς μαθαίναμε την πίστα και τις γραμμές, και κάπου εκεί κατάλαβα πόσο αργό είναι το BMW μου ακόμα και σε σχέση με τα μονοκύλινδρα SR500 που με πέρναγαν με +10-15 στις μεγάλες ευθείες ενώ ήμουν με τερματισμένη 5η στο κόκκινο και 180+ . Στις στροφές το πάλευα παρ όλο που κούναγε κι έβρισκε κάτω, αλλά ακόμα και στα μικρά ευθειάκια μου έφευγαν. Ο Δημήτρης όσο πέρναγαν τα session ανέβαζε κι άλλο τον ρυθμό του, ενώ εγώ κάπου εκεί βρήκα τοίχο.
Αποδείχτηκε αργότερα ότι με το Pantah μπόρεσα κι έκανα 6 sec γρηγορότερο γύρο από ότι με το BMW, σαν να λέμε η μέρα με την νύχτα, αλλά αυτό ήταν στην πράξη αναμενόμενο. Και μόνο να κοιτάξεις τις δύο μοτό το καταλαβαίνεις.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag

   Τα γκρουπ στις προπονήσεις ήταν 3, και κάθε γκρουπ έκανε 20 λεπτά αυστηρά.
Έτσι έμπαινες, έκανες το 20λεπτο σου και ξανάμπαινες σε 40 λεπτά απ την ώρα που βγήκες. Ο χρόνος ήταν λίγος για εμάς, θέλαμε να δούμε τους άλλους, να δούμε τα μηχανάκια, να μιλήσουμε με τον κόσμο, να βγάλουμε φωτό κλπ και ήμασταν συνέχεια στην τσίτα με τον χρόνο.

Εδώ βλέπουμε Morini ξηροκάμπανο, την επιδαπέδια μίζα των γειτόνων μας που κάηκε με πολύ ντουμάνι, και τα τούμπανα 4κύλινδρα Kawasaki των άλλων γειτόνων.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Ο άλλος γείτονας ήταν με μπλούζες Μotorhead, Black Sabbath κλπ κι έβαζε Heavy Metal το πρωί για ξύπνημα. Το μηχανάκι του έχει logo ‘Nothing’ σε γραμματοσειρά Norton, άλα Norbsa, Triton, Tribsa κλπ.

grab the flag 2014,croatia,rijeka
   Aρχικά ήταν Honda CB400T, αλλά έχει ελαφρύνει αρκετά. Ο κινητήρας έχασε μια ταχύτητα την πρώτη μέρα και σε 4 ώρες άλλαξε μοτέρ. Προσέξτε τα αμορτισέρ που είναι Koni αλλά με ελατήρια Kayaba original, φαγωμένα στο χέρι να γίνουν με 4γωνη σπείρα. Επίσης προέκταση στον μοχλό του ταμπούρου, κάπως έτσι θα έπρεπε να έχω κάνει και το δικό μου για να έχω τα αγωνιστικά μαρσπιέ.
Ωραίος τύπος!!

grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Το SR500 του Sven.
Ο Sven ήταν πολύ γρήγορος και πολύ χαβαλές και φιλικός μαζί μας. Μας κάλεσε στα πιτς του να πιούμε πύρες και να δούμε το μηχανάκι του.
107 κιλά στην ίδια ζυγαριά που έβγαλε το BMW μου 200, άγνωστοι ίπποι αλλά αρκετοί, σίγουρα πάνω από 45 στον τροχό, 40ρι Mikuni, εξάτμιση πανάλαφρη και ανοιχτή, πιρούνι R6 2004 με cartridge (έχω τέτοιο απλά είναι στo R6  ), σταμπιλιζατερ, αλουμινένιο ψαλίδι τετράγωνης διατομής, αμορτισέρ τούμπανα, τροχοί μαγνήσιου μάρκας Tecnomagnesio, τεράστιος δίσκος, AP Racing δαγκάνα, λάστιχα racing Dunlop KR και βέβαια έχει και χέρια ο τύπος. Στο endurance κέρδισαν τους πάντες με αυτό!
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Αυτά για όσους νομίζουν ότι τα SR εκεί είναι SR500 σαν αυτά που ξέρουμε η σχεδόν…

 

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Η φωτό είναι στα box, που δεν είχαμε εμείς. Κοστίζουν 110 Ευρώ την ημέρα.
Tα session συνεχίζονται κι ετοιμαζόμαστε και για τους αγώνες της 2η μέρας.
Ο καθένας τρέχει 2 αγώνες στην κατηγορία του, έναν την Τρίτη κι έναν την Τετάρτη. Την Τετάρτη το απόγευμα είναι και ο 2ωρος αγώνας αντοχής.
Kαι πάμε για τον πρώτο αγώνα στα 750 οπού τρέχουμε κι οι δύο.
Εκκίνηση και είμαστε στις πίσω θέσεις λόγω χρόνων δοκιμών, αλλά όχι και τελευταίοι. Στην πορεία χρησιμοποίησα και το ειδικό παραπέτασμα καπνού που μπερδεύει τους πίσω. Δεν έπιασε πάντως.

Εγώ τερμάτισα τελευταίος αν και πέρναγα το κίτρινο Norton Sport Production στα κλειστά και με ξαναπέρναγε στις ευθείες.
Λίγο δύσκολο να το χωνέψω στην αρχή αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Εδώ πρώτος κι εκεί τελευταίος με την ίδια μοτοσυκλέτα.
grab the flag 2014,croatia,rijeka
   Ο Δημήτρης πέρασε 4, καλά το πήγε για πρώτη μερα.Είχε έρθει μια μεγάλη παρέα Σλοβένων με Tomos GP50 για τον αντίστοιχο αγώνα. Ήταν πολύ απασχολημένοι όταν πήγα εκεί, αλλά όταν τους είπα ότι έρχομαι από την Ελλάδα, τρελάθηκαν και μου έλεγαν ιστορίες για τα 50ρια. Τα Tomos όπως και η akrapovic είναι προϊόντα Σλοβενίας, και είχαν απ όλα.
Δυστυχώς δεν είχα την κάμερα εκείνη την ώρα και όταν ξαναπήγα το Tomos Monocoque έλειπε κι ετοιμάζονταν για τον αγώνα.
Ο ανάβατης έχει το υψος μου, κοντά στο 1.90 και αναρωτιόμουν πως θα το καβαλήσει. Δεν είχε πρόβλημα τελικά, ήταν super ελαστικός! Ήταν πιτσιρικάς λίγο πάνω από 20 χρονών.
Δυστυχώς στον αγώνα έμεινε από κάποιο πρόβλημα.Hταν πολύ πλακατζήδες και ωραία παρέα.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Αυτό είναι το όχημα μετακίνησης για μέσα στα paddock, διθέσιο.
Η εμπρός θέση είναι καφάσι μπίρας και η πίσω βαρέλι μπύρας. Ο κινητήρας Kawasaki KX85 motocross και φυσικά ένα τεράστιο μπουρί acrapovic.
To πρόβλημα ήταν ότι ήταν πολύ γρήγορο κι ήθελε προσοχή!

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Και ετοιμαζόμαστε για τον 2ωρο αγώνα endurance.
Έχουμε συνεννοηθεί (υποτίθεται όπως αποδείχθηκε) κάθε πότε θα κάνουμε ανεφοδιασμούς. Τις αλλαγές οδηγών τις πετύχαμε πάντως.
Πρέπει να έχουμε και την BMW εκεί μήπως και συμβεί κάτι. Έτσι πάμε και τις 2 μοτό στο pit lane, μαζί με ένα κάρο πράγματα που δεν μπορείς να κουβαλήσεις με τα μηχανάκια, και επίσης τα μηχανάκια δεν έχουν σταντ. Θέλουμε λοιπόν 2 σταντ, μπιτόνι με βενζίνη, πυροσβεστήρα, καρέκλα, ρολόι, ισοτονικά, και φυσικά το pit board που έφτιαξε ο Δημήτρης. Και βέβαια είμαστε με φόρμες, κράνη κλπ. Είμαστε οι μοναδικοί χωρίς βοηθούς. Ο ένας για τον άλλο και μόνο, και στις αλλαγές οδηγών και στους ανεφοδιασμούς μας κοίταγαν οι άλλοι με έκπληξη! Λίγο πριν ξεκινήσουμε για τα πίτς, μια ακρίδα έκατσε στον μπροστινό τροχό του Pantah και την βγάλαμε και φωτό. Ήταν το γούρι μας!
Θα ξεκινήσει ο Δημήτρης, θα αλλάζουμε ανά εικοσάλεπτο και θα τερματίσω εγώ μετά από 2 ώρες. Το μηχανάκι σβήνει για τον ανεφοδιασμό, αλλά δεν έχουμε πρόβλημα αφού το Pantah, έχει μίζα που δουλεύει μια χαρά. Δεν πρέπει να υπήρχε άλλο μηχανάκι με δική του μίζα.
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Ο Δημήτρης ξεκινάει για τον γύρο προθέρμανσης κι εγώ μένω με το BMW και βγάζω φωτό όταν έρχονται και στήνονται στο grid.
Η εκκίνηση είναι με τυχαία σειρά, αλλά εμείς τελευταίοι…. Όλες οι κατηγορίες τρέχουν μαζί και πρέπει να έχουν όλοι το νου τους γιατί οι διαφορές ταχύτητας στον αγώνα είναι μεγάλες μεταξύ των συμμετεχόντων.
Τρέχουν 1100 του ’83 με προπολεμικά στον ίδιο αγώνα.
Και ξεκινάνε!
grab the flag 2014,croatia,rijeka
Εγώ παρακολουθώ τον αγώνα και κοιτάζω τον πίνακα που δείχνει τα λεπτά αντίστροφα, ξεκινώντας από τα 120 και σε διαστήματα των 10.
Όταν δείξει 100 θα κάνω σήμα στον Δημήτρη με το pit board και θα είμαι έτοιμος να οδηγήσω εγώ μόλις μπει στα πιτς.
grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka
   Όλα πάνε καλά μέχρι ένα σημείο που ο Δημήτρης κατεβαίνει την ευθεία, και αφού χάνεται προς την 4,5 δεν τον βλέπω να εμφανίζεται και με λούζει κρύος ιδρώτας.
Περνάει ο χρόνος και δεν εμφανίζεται ακόμα, εγώ έχω αρχίσει και κοιτάζω το BMW…. Ο κανονισμός λέει ότι αν μείνεις για οποιονδήποτε λόγο στην εξωτερική μεριά της πίστας, μπορείς να πάρεις τον σένσορα και να τρέξεις στα πιτς να τον βάλεις σε άλλη μηχανή, εφ όσον την έχεις δηλώσει από την αρχή, και να συνεχίσεις. Οι περισσότεροι τρέχουν με δύο μοτό και απλά βάζουν τον σένσορα στο άλλο μηχανάκι κάθε φορά που μπαίνουν στα πιτς. Αν μείνεις στο εσωτερικό, τελειώνει ο αγώνας για σένα.

grab the flag 2014,croatia,rijeka

Τελικά ο Δημήτρης επανεμφανίστηκε μετά από αρκετή ώρα.
Μου φάνηκε περισσότερο αλλά ο γύρος αυτός ήταν 03:18.799, αντί 02:02.150 του προηγούμενου.
Η πίσω βάσης της εξάτμισης κόπηκε και όταν ο Δημήτρης πήγε να στρίψει αριστερά στην 5, η εξάτμιση είχε στρίψει και κρεμάσει και βρήκε κάτω.
Έτσι πήγε ευθεία στο γκαζόν, και αφού είδε τι είχε γίνει, την έβγαλε και συνέχισε. Όταν ήρθε μου το είπε και συνεχίσαμε σαν να μην είχε γίνει τίποτα. Κρέμαγε ψηλά βέβαια, κι έκανε πολύ φασαρία, αλλά και χωρίς εξάτμιση δεν ήταν το πιο θορυβώδες μηχανάκι του αγώνα!!

Και συνεχίζω εγώ τώρα.Kάνει τρελλό θόρυβο. Για το επόμενο session έβαλα ωτοασπίδες.
Πάντως πάει καλά, και με σταθερό γκάζι είναι πολύ ήσυχο.

Όσο περνάνε οι γύροι πάμε και πιο γρήγορα. Οι πιο γρήγοροι έγιναν στα τελευταία 2 session και ο απολύτως ταχύτερος στον προτελευταίο γύρο.
Μαθαίνουμε συνεχώς! Το μηχανάκι είναι πολύ καλό, έχει στήσιμο, φρένα, και αρκετό γκάζι, ενώ είναι κι ελαφρύ. Εγώ δεν χωράω καλά βέβαια και τα κλιπ ον και οι λεβιέδες δεν με βολεύουν.
Πάντως μπορώ και το πάω καλά κι εγώ και Δημήτρης. Δύσκολο αφού έχουμε τελείως διαφορετικές διαστάσεις.
Kαι τερματίζουμε χωρίς άλλο πρόβλημα. Τελικά είμαστε 19οι στις 25 ομάδες που τερμάτισαν, άλλες 4 εγκατέλειψαν.
Αν δεν χάναμε χρόνο με την εξάτμιση κι ένα μπέρδεμα που κάναμε με τους ανεφοδιασμούς θα είμαστε και πιο ψηλά ίσως. Πάντως τα καταφέραμε και το φχαριστηθήκαμε κι αυτός ήταν ο σκοπός.
grab the flag 2014,croatia,rijeka

grab the flag 2014,croatia,rijeka
Έπεσε και χειροκρότημα! Είναι ο καλός μας γείτονας με SR500 που μας ενημέρωνε συνεχώς, γιατί όλα ανακοινώνονταν στα Γερμανικά, και η γυναίκα του. Την εξάτμιση μας την έφεραν μόλις τέλειωσε ο αγώνας. Εγώ είχα εξαντληθεί, ο Δημήτρης δεν πήρε χαμπάρι καν… Με τον λαιμό πήγαινε, σίγουρα έχανε ειδικά ψηλά αλλά από την φασαρία νόμιζες ότι πας πιο γρήγορα.

To λάστιχο ήταν πολύ καλό και κράτησε μια χαρά.Aκολούθησε η απονομή όλων των αγώνων, όπου φωνάζουν όλα τα ονόματα και όχι μόνο των τριών πρώτων και πέφτει χειροκρότημα απ΄ όλους! Για το endurance μας φώναξαν έναν έναν και ανεβήκαμε όλοι μαζί στο βάθρο! Κρίμα που δεν έχουμε φωτό. Μετά μπύρες και χαλάρωμα. Ο σκοπός μας επετεύχθη! Τα λέμε και τα πίνουμε παρέα με τους νέους και γρήγορους φίλους μας, τους κεράσαμε και τσίπουρο από τα Γιάννενα που μας είχε δώσει ο Αλέκος.
Την επόμενη το πρωί θα μαζεύαμε και θα ξεκινούσαμε, οπότε μπορούμε να χαλαρώσουμε λίγο.To βράδυ δεν είχε κρύο και κοιμηθήκαμε καλά, μας εδωσε κι ενα αερόθερμο ο Σέρβος φωτογράφος, μια που δεν το χρειαζόταν πλέον. Να το είχαμε πιο πρίν!!

 Φεύγουμε με το μυαλό γεμάτο εικόνες κι εμπειρίες, και δίνουμε υπόσχεση οτι θα ξανάρθουμε. Πήγαμε εκει που έπρεπε να εχουμε παει ήδη εδω και χρόνια. Καλύτερα να είσαι τελευταίος εκει παρα πρώτος εδώ!!!>>

 

 

Honda με πλαίσιο chrome moly και μπρουτζοκολλήσεις.
Τέτοια τρειλερ ειχε ο κόσμος γενικώς πίσω απο τα αυτοκινούμενα.

Φεύγουμε με το μυαλό γεμάτο εικόνες κι εμπειρίες, και δίνουμε υπόσχεση οτι θα ξανάρθουμε.

 grab the flag 2014,croatia,rijeka

paddock motorcycles classics grab the flag

 

Ηρθε διπλα μας ενα νεος γείτονας, καποιας ηλικίας με ενα πανέμορφο BMW, που ακόμα και ο Ducataκιας o Δημήτρης το χάζευε και δεν το πίστευε.
Δεν φανταζόταν οτι ενα BMW 500 μπορεί να ειναι πιο ελαφρύ από το Pantah, κι όμως αυτό το BMW ειναι 140 κιλά, στροφάρει σαν τρελλό κι οταν σε περνάει τέρμα αυτός ο συμπαθητικός 60+ Γερμανός δεν μπορείς παρά να τον θαυμάσεις κι αυτόν και την μοτοσυκλέτα του.

grab the flag

grab the flag

grab the flag bmw cafe racer

grab the flag bmw cafe racer

 

BMW R100 με όλα τα καλούδια.
Σηκωμένο μοτέρ με αντάπτορες για να μην βρίσκει, φίλτρο λαδιού εμπρός, βαθειά ελαιολεκάνη, και βέβαια 4βαλβιδες κεφαλές Krauser και ανοιχτά Del Orto.
Λείπουν μπαταρία, φιλτροκούτι κλπ κι εχει ειδικό καπακι.
Εχει κι αλλα αλλά αυτα ειναι τα βασικά…..

bmw custom classic bike

 

Ζεύγος SR500 κουκλάρες με τα ίδια νούμερα, βλέπε παραπανω τι σημαίνει αυτό…

sr500 custom

 

Ducati Desmo 350 με 40 ιππους. Aπό τον ιδιοκτήτη του ειχε αγοράσει ο Δημήτρης την ηλεκτρονική του δικού του 350.

Θεατής με Commando, και θεατης με Zundapp KS 175.

ducati classic desmo 350

norton commando

Zundapp KS 175

 

BMW χωρίς γεννήτρια, μίζα, καπάκια, φτερά, κλπ, με σηκωμένο μοτερ φυσικά (οπως ολα τα BMW) και πέρναγε εύκολα το Pantah στην ευθεία.
Triumph 3κύλινδρο και άγριο. Oμορφο Honda 4κυλινδρο.

bmw classic

Triumph triple

honda

 

Honda Racing 4κυλινδρο, κατι μαστορεύει εκεί.

Honda Racing 4κυλινδρο, κατι μαστορεύει εκεί.

 

Harley Davidson Racing. Πολύ γρήγορη και δεν το περιμένεις, δεν στροφάρει αλλά έχει κυβικά.
Μοιάζει αρκετά με την αγωνιστική του Kal Rayborn μπορεί να είναι απο αυτές που έτρεχαν παλιά με μετατροπές. Είναι τέρας πάντως! 

harley davidson racing

harley davidson racing

 

Bakker Honda και Segale Kawasaki.Δεν υπάρχουν καλύτερα.
Ειδικά τα Segale ειναι τόσο σπάνια που δεν μπορεί να τα αγοράσει κανείς οσα χρήματα και να εχει, γιατί είναι κάτω απο 20 ολα μαζί και δεν πουλιούνται.
Εδώ το team του Peter είναι το top. Ο Peter ειναι πρωταθλητής dragster και εχει οδηγούς να τρεχουν αυτα τα μηχανάκια. Το site του είναι το http://www.exclusive-maag.ch/deutsch/indexd.htm
και φαίνεται το Kawasaki.
Φυσικά 2 με ίδια νούμερα. Με πλάκες που συνδέουν κινητήρα πλαίσιο και αναρτήσεις πίσω από avional αρχικά που ο Peter βελτίωσε απ οτι μας είπε.
Τα Segale Kawasaki είναι 135 ιππους τροχό και 180 κιλά με μισό τεπόζιτο. Eίναι η αφρόκρεμα των 4κύλινδρων.

Bakker Honda και Segale Kawasaki

Bakker Honda και Segale Kawasaki

Bakker Honda και Segale Kawasaki

 

Kawasaki με μεγαλα μοτέρ, πανω απο 1100 φυσικά, και οτι Ohlins υπάρχει.
Ιδια νούμερα και παλι. Όλοι έίχαν επιδαπέδιες μίζες, αλλες αγοραστές κι αλλες αυτοσχέδιες με κίνηση απο γωνιακό τροχό 2000W και μετάδοση κίνησης στο αλλο ράουλο με ιμάντα.

Kawasaki

 

Και τώρα τα πανγρήγορα Yamaha TR1. Με πολλές μετατροπές βέβαια, αλλά το πλαίσιο είναι μαμα.
Εχουν πηρούνια φρένα αναρτήσεις, 1150 κυβικά, 100 ροπάτους ίππους, 180 κιλά κι αυτα με μισό τεπόζιτο, και οδηγούς που πανε τερμα. Ο γρήγορος κέρδιζε τα μεγάλα, ακόμα και τα 4κύλινδρα! Υπήρχε ολόκληρο team, και το να τα ακούς να στροφάρουν με τις μίζες αργά μεχρι να παρουν μπρός είχε πλάκα. Ο τοπ οδηγός του team ηταν max 25 χρονών.
Aυτό με το μπορντώ τεπόζιτο έτρεχε στα 750, το είδα να περνάει σφαίρα. Για όποιον δεν το αναγνωρίζει το μοτέρ είναί ίδιο με των μεγαλων Virago της εποχής.

Yamaha TR1

Yamaha TR1

 

O γείτονας στο paddoc Joe Seifert με τα Norton. Κατέβαινε απο το Commando κι έτρεχε κολλητά στον επόμενο αγώνα με το προπολεμικό International.

Joe Seifert με τα Norton

 

Τα Seeley μαζεμένα. Η παρέα ήταν πολύ οργανωμένη.

Seeley

Seeley

 

Mερικά SR500 ακόμα. Ευδοκιμούν πολύ αυτα στο grab the flag.

Mερικά SR500 ακόμα. Ευδοκιμούν πολύ αυτα στο grab the flag.

 

Ενα ωραίο Honda κι ενα επίσης πανέμορφο Aermacchi 350.

Ενα ωραίο Honda κι ενα επίσης πανέμορφο Aermacchi 350.

Ενα ωραίο Honda κι ενα επίσης πανέμορφο Aermacchi 350.

 

Και τώρα προπολεμικές μοτοσυκλέτες, απο αυτές που βλέπουμε σε μουσεία, εκθέσεις κλπ. Εδώ τα τρέχουν σε αγώνες.  Εδώ τα BMW. Eίχε κι άλλα στα box, κι ενα υπερβολικά γρήγορο.

BMW VINTAGE

 

Guzzi, Ariel, Matchless.

Guzzi, Ariel, Matchless.

Guzzi, Ariel, Matchless.

Guzzi, Ariel, Matchless.

 

Ενα ακόμα 50αρι, Kreidler Van Veen.

Ενα ακόμα 50ρι, Kreidler Van Veen.

 

Του Άρη Κωνσταντινίδη
Φωτό- Δημήτρης,aka binis racing

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.