BMW SCRAMBLER BLACK ELEVEN by “ATELIER 11”

BMW R 100 SCRAMBLER

“MAKE LIFE A RIDE”

Καμιά φορά μέσα στη δίνη της καθημερινότητας  με πιάνουν και μένα τα υπαρξιακά μου, όχι δεν αναρωτιέμαι ποιος είμαι, ούτε τι κάνω εδώ, η ερώτηση που τα πυροδοτεί σε μένα είναι : “τι χάνω” ;;;  Είναι καλύτερα να κοιτάζεις πίσω στη ζωή σου και να λες : “δεν το πιστεύω ότι το έκανα αυτό”, παρά να κοιτάζεις και να λες : “εύχομαι να το είχα κάνει αυτό”, λέει ο ποιητής, η διαφορά για μένα συνοψίζεται σε μία μόνο λέξη : “πάθος” !

Η πραγματική ζωή δεν είναι ένας βαρετός αυτοκινητόδρομος τρέχοντας με χίλια, είναι ένας επαρχιακός δρόμος γεμάτος διασταυρώσεις , λακούβες και στροφές, η ταχύτητα είναι μικρότερη, αλλά ποιος νοιάζεται για το χρόνο τερματισμού ; Το τοπίο είναι υπέροχο και οι στάσεις πολλές, ο τερματισμός λένε ότι είναι ο ίδιος για όλους, δε με νοιάζει, το σίγουρο είναι ότι η διαδρομή δεν είναι βαρετή …

Πολλές φορές οι δρόμοι που χάραξαν οι άλλοι δεν είναι αρκετοί, θέλεις να χαράξεις το δικό σου μονοπάτι μέχρι την άκρη του κόσμου, όχι για να κόψεις δρόμο αλλά για να κάνεις κύκλους , να περάσεις από όλα τα μαγικά μέρη που οι άλλοι τρέχουν πολύ ξέφρενα για να προσέξουν ότι υπάρχουν, να σταματήσεις για τσιγάρο στο πουθενά, να κοιτάξεις γύρω σου και να νοιώσεις για μια στιγμή ότι ανακάλυψες τον χαμένο παράδεισο και είναι όλος δικός σου …

Θα μπορούσε να είναι διαφήμιση για BMW Gs, η αλήθεια είναι ότι αυτή είχα στο μυαλό μου για σύντροφο αλλά όχι όπως την έβγαλε το εργοστάσιο, όπως τη θέλω εγώ !

 

 BMW R 100 SCRAMBLER

 

 Η ιδέα μίας BMW scrambler είναι από πολύ παλιά καρφωμένη στο μυαλό μου, όσοι έχετε συνδέσει τις scrambler μόνο με τα Αγγλικά του 60, πρέπει να ξέρετε ότι οι boxer είχαν φορέσει τρακτερωτά λάστιχα κi έτρεχαν σε χωμάτινες πίστες από το ’30.

Από  την άλλη μεριά, η θέση μου πάντα ήταν ότι το να καστομάρεις μία μηχανή δεν έχει πρωταρχικό σκοπό να ακολουθήσει τη μόδα, ούτε να γίνει πιο όμορφη (για τους άλλους ..). Το σημαντικό είναι να την φτιάξεις όπως τη “νοιώθεις” εσύ και επειδή η λογική στους ζωντανούς ανθρώπους δεν προηγείται αλλά τρέχει εκ των υστέρων να δικαιολογήσει τις συναισθηματικές επιλογές, λες ότι την πείραξες για την κάνεις πιο λειτουργική και πιο  “ενδιαφέρουσα”. Η όλη ουσία του customizing είναι να φτιάξεις τη “δικιά σου” μοτοσυκλέτα για να τη χαίρεσαι εσύ καθημερινά,  αν οι άλλοι την γουστάρουν ή όχι δεν έχει καμία σημασία, εσύ τη βλέπεις σαν την ομορφότερη του κόσμου !

Για να μιλήσουμε με τη λογική τώρα, τι πιο ενδιαφέρον από μία διαχρονική μηχανή που χαίρεσαι να την καβαλάς και σε πάει άνετα παντού, ακόμα κι εκεί που δεν υπάρχει δρόμος, που δεν χρειάζεσαι σκάλα για ν’ ανέβεις στη σέλα, που σε εξιτάρει αλλά δε σε μπριζώνει του θανατά ώστε να κινδυνεύεις να φτάσεις γρηγορότερα ;;; 30 χρόνια ιστορία λένε πολλά για τα GS, τα αερόψυκτα πέρασαν πια στην ιστορία και τα “αεροκέφαλα” (airheads) έγιναν cult …

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

Τι θα άλλαζα στην R100GS για να την κάνω “δικιά μου” ? Το ογκολιθικό ντεπόζιτο που δεν έχει καμία σχέση με τα κοσμήματα των παλιότερων airheads, τη σέλα φυσικά με κάποια φλατ, τα φρένα με δυνατότερα και τον εμπρός τροχό με 19άρη,  για να μπορώ να φρενάρω δυνατά και να στρίβω και στην άσφαλτο, την εξάτμιση για προφανείς λόγους και τέλος θα έβαζα και μια  καρατιμόνα για να χορταίνω οδήγηση ….

 

BMW R100 SCRAMBLER

 

Παραγγελία να το είχα κάνει δεν θα έβγαινε τόσο κοντά στα θέλω μου, οι builders με το κωδικό όνομα “Αtelier 11”   που είναι υπεύθυνοι για το project, τιμούν με το παραπάνω την αδιαμφισβήτητη παράδοση των Γάλλων στο “boxer customising” (!) Τα άτομα όπως θα δείτε στο site τους, δε φτιάχνουν μηχανές κατά παραγγελία, φτιάχνουν μηχανές για την πάρτη τους, τις παίρνουν μαζί τους και τις ζούν από το πρωί ως το βράδυ και όποιος γουστάρει με γειά του ….

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

 Το μπροστινό σύστημα του GS και η 21” ρόδα έχουν απλά καταργηθεί γιατί δεν ταίριαζαν με το νέο ρόλο και την θέση τους έχουν πάρει ένα μπροστινό από Κ100 (της marzocchi επίσης) και η ρόδα 19” με τους δίσκους και τις τετραέμβολες δαγκάνες από το R1150gs με την απαραίτητη τορνοδουλειά βέβαια στον άξονα και τους αποστάτες στις δαγκάνες. Η τρόμπα του μπροστινού φρένου φαίνεται να είναι από Κ και όχι η γνήσια του R100GS , λογικό γιατί πρέπει πιά να σπρώχνει 8 έμβολα αντί για 2, τα φρένα βέβαια είναι προφανές ότι έγιναν πολύ αποτελεσματικότερα.

 

 

BMW R 100 SCRAMBLER

  

Το πακέτο συμπληρώνει η καρατιμόνα (!), τα κέρατα του ταύρου τα οποία πρέπει να είναι  ψηλά για να κρατιέσαι με ασφάλεια στην πλάτη του και φαρδιά για να “ακούει” και ν’ ακολουθεί τις τιμονιές σου. Βλέποντας το στις φωτό μοιάζει πολύ με τιμόνι flat track (βλέπε LSL ή EMGO) και ταιριάζει απόλυτα με τον υπόλοιπο χαρακτήρα της κατασκευής, δίνοντας καλές λαβές και ξεκούραστη θέση οδήγησης.

Το μικρό διακριτικό κοντεράκι στο “γραφείο” έχει κατά τη γνώμη μου διακοσμητικό χαρακτήρα, πάνω σε μία τέτοια κυρία το καταλαβαίνεις πότε πας γρήγορα από την εναλλαγή του τοπίου, στην εθνική πάλι που δεν βλέπεις τοπίο, ξεπερνάς το όριο μόνο για να ξαναβγείς γρήγορα στην πρώτη έξοδο . . 

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

Ο κινητήρας έμεινε απείρακτος εκτός από την εισαγωγή, προσέξτε την κατάργηση του φιλτροκουτιού και του άνω καπακιού των κάρτερ και την αντικατάσταση του με το ενιαίο αλουμινένιο καπάκι από το οποίο βγαίνει η 2 σε 1 φιλτροχοάνη με χειροποίητο κάλυμα από διάτρητη λαμαρίνα. Επίσης “η εξάτμιση έχει υποστεί μετατροπές”, όπως θα έγραφε  ο εκπρόσωπος του νόμου στο μπλοκάκι του, το ενδιάμεσο καζανάκι κάτω από το σαζμάν έχει αντικατασταθεί με ένα ελεύθερο Υ που καταλήγει σ’ ένα πανέμορφο χειροποίητο τελικό με μία απειλητικής διαμέτρου μπούκα (” τους ξύπνησες όλους, γιατί ;;; “)

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

Το πίσω μέρος βέβαια δεν έχει μείνει απείραχτο, το πισωσκέλετο του Gs έχει αλλάξει άρδην, το απαραίτητο στυλιστικά frame loop είναι εκεί, αυτό που οι παρατηρητικοί θα προσέξουν είναι η νέα έδραση του πίσω αμορτισέρ σε μικρότερη γωνία, ενώ και το ύψος έχει μειωθεί κατ’ αναλογία του κοντύτερου μπροστινού. Η πίσω ζάντα επίσης έχει αλλάξει σε 18” (από 17” του Gs) και τα λάστιχα, η μοναδική μου ένσταση, είναι τα Firestone ANS Military, η πολιτικά ορθή επιλογή που έχω δει σε παρόμοιες κατασκευές είναι τα Heidenau K60, ενώ ο απόλυτος τσαμπουκάς θα ήταν με τα Continental TKC80 Twinduro !!!

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

BMW R 100 SCRAMBLER

 

 Για τελευταίο άφησα το κουστουμάκι και τα αξεσουάρ γιατί είναι πολύ ιδιαίτερα. Οι άρρωστοι με τα  BMW airheads θα αναγνωρίσουν το σπάνιο εναλλακτικό ντεπόζιτο του R75/5 (“the toaster”, όπως το έλεγαν στην εποχή του), με τα χρωμιωμένα πλαινά καπάκια και τα βιδωτά σήματα, είναι αυτό που συμβάλλει τα μέγιστα στο ιδιαίτερο retro-agressive στυλ της κατασκευής. Η σέλα πάλι  απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί “κάθισμα”, είναι χειροποίητη, σχεδιασμένη αριστοτεχνικά για να δένει με το πίσω frame loop και το ρεζερβουάρ και επενδεδυμένη με δέρμα από την εταιρία “tanenrie Cariat” , φασονίστας των οίκων Hermes και Vuiton, προσωπικά θα χαιρόμουν πολύ να κάθομαι με το σκισμένο τζην μου πάνω της !

  

 Η σανίδα πάλι εκφράζει άλλη μορφή ελευθερίας, σε άλλη πίστα και επειδή είναι δυσάρεστο να θυσιάζεις μία ελευθερία σου για να έχεις μία άλλη, τα παιδιά βρήκαν τρόπο να τη μεταφέρουν μαζί τους παντού με τις αγαπημένες τους δύο ρόδες ! Αν προσέξετε στις φωτογραφίες υπάρχουν δύο μόνιμες υποδοχές στο πλαίσιο, στις οποίες προσαρμόζεται η αφαιρούμενη βάση για να δέσει η σανίδα με ιμάντες και είναι τόσο καλά σχεδιασμένη, ώστε την υπόλοιπη μέρα που δε τους κάνει βόλτα η σανίδα στη θάλασσα μπορούν άνετα να την κάνουν κι αυτοί μία βόλτα στο βουνό (δείτε το βίντεο στο τέλος …)

 

BMW R100 SCRAMBLER

 

BMW R100 SCRAMBLER

 

 

{vimeo}73372290{/vimeo}

 

———————- 

 

Thank’s  to ATELIER 11 :  http://www.atelier-11.fr/

 

Like on Facebook : https://www.facebook.com/atelier11moto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.