Αυτό εδώ ξεκίνησε ως ένα αφιέρωμα στη τελευταία μοτοσυκλέτα που παρουσίασε η Kott Motorcycles. Λίγο όμως του ότι όλα σχεδόν τα μηχανάκια της βασίζονται πάνω σε Honda CB, λίγο του ότι ως τώρα πάνω κάτω έχει μια ψιλοσταθερή φιλοσοφία στα δημιουργήματά της, αποφασίσαμε τελικά να κάνουμε μια παρουσίαση των πιο χαρακτηριστικών, όπως τα επιλέξαμε, σε αυτό το άρθρο.
Charcoal / Brown 750
Βασίζεται σε ένα CB750 που έπειτα από 40 χρόνια που έχει διανύσει από το 1974 ως σήμερα, την είδε άγριο νιατό και άλλαξε ρότα και εμφάνιση! Πλήρως ανακατασκευασμένο, κοντύτερο πλαίσιο και βαμμένο με τη μέθοδο του powder coating, υπέροχη χειροποίητη σέλα με κοκοβιό, αφτερ μάρκετ ρεζερβουάρ αλουμινίου και νέες ζάντες σε αντικατάσταση των παλιών που ήταν σε κακή κατάσταση συνθέτουν το προφίλ εν ολίγοις του Brown 750.
Exec 550
Θέλοντας να τοποθετήσουν ένα ντεπόζιτο από ένα 750 SS του 1976, έκαναν μετατροπές στο πλαίσιο του CB550 εκτός από πίσω και στο πάνω εμπρός μέρος του. Ολική ανακατασκευή σε κινητήρα και καρμπυρατέρ και νέες εξατμίσεις 4 σε 1. Οι βάσεις των rear set είναι κατασκευασμένες χειροποίητα και λειτουργούν με τα <<μαμά>> πεντάλ. Ένας αφαιρούμενος λασπωτήρας προστέθηκε χαμηλά, στο πίσω λάστιχο, για να προστατεύσει από τυχόν νερά τις ελεύθερες εισαγωγές αέρα (velocity stacks) των καρμπυρατέρ. Το φανάρι εμπρός προέρχεται από SL350, ενώ οι βάσεις του, όπως και διάφορες λεπτομέρειες πάνω στη μοτοσυκλέτα είναι επιχρυσωμένες, για να δώσουν ένα αέρα πολυτελούς vintage εμφάνισης. Συνηγορεί σε αυτή, η δερμάτινη καφέ σέλα και τα όμοιας αισθητικής γκρίπ. Στις ζάντες έχουμε στεφάνια Excel πλεγμένα με τα γνήσια κέντρα με ανοξείδωτες ακτίνες.
RHCB820
Φτάνοντας στα χέρια τους αυτό το CB750 του 1971, σε πολύ άσχημη κατάσταση και κάνοντας ένα ξεσκαρτάρισμα, τελικά αποδείχτηκε πώς τα μόνα μέρη που μπορούσαν να αξιοποιηθούν ήταν το πλαίσιο και το κάτω μέρος του κινητήρα. Άρπαξαν λοιπόν την ευκαιρία να <<παίξουν>> με τη μοτοσυκλέτα, βγάζοντας πάνω της όλη τη δημιουργικότητά τους (ή τα βίτσια τους, όπως το δει κανείς!). Έτσι, ξεκινώντας από το μοτέρ, υπερκυβίστηκε στο 836 κ.εκ, με άγριους εκκεντροφόρους, ζιγκλερωμένα καρμπυρατέρ κλπ! Στις ζάντες έχουμε πάλι στεφάνια Excel, από τα κορυφαία του χώρου για όσους δεν γνωρίζουν.
Σωληνάκια υψηλής στα φρένα και ειδικότερα μπροστά έφτιαξαν κάτω από το φανάρι ένα όμορφο και πρακτικό διαχωριστή της μονής γραμμής του φρένου στις δυο που κατευθύνονται στις δαγκάνες, ενώ πίσω επανασχεδιάστηκε η βάση για να δεχτεί μια δαγκάνα σύγχρονη με ξεχωριστό δοχείο υγρών. Το ρεζερβουάρ προέρχεται από Yamaha XS1100 και φέρει το καλλιτεχνικό λογότυπο της Kott, όπως σε όλες τις μοτοσυκλέτες τους. Εδώ προτιμήθηκαν οι χάλκινες λεπτομέρειες, σε μεγαλύτερο εύρος από ότι στο Exec550. Φανάρι, κινητήρας, βάσεις,ακόμα και τα velocity stacks είναι επιχαλκωμένα. Το δοχείο λαδιού είναι χειροποίητο, από αλουμίνιο και η βαφή όμοια με αυτή που ήταν βαμμένα τα Ford Galaxy του 1963 (Wimbledon White).
The Burnt Nickel II
Το όνομα βγαίνει ουσιαστικά από την <<τεχνοτροπία>> που έχει εφαρμοστεί στα βαμμένα μέρη αυτού του CB400. Συγκεκριμένα, αυτό που βλέπετε στις οθόνες σας είναι το άβαφο μέταλλο,επεξεργασμένο θερμικά (επιστημονικός όρος του καμμένου!) και βερνικωμένο. Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό και ιδιαίτερο και αξίζει να πειραματιστείτε σε κάτι τέτοιο, αν δεν έχετε καταλήξει σε φινίρισμα. Σε ευθεία αντίθεση με το <<χρησιμοποιημένο- φθαρμένο>> look ντεποζίτου-κοκοβιού, έρχονται και καλογυαλισμένα,επινικελωμένα μέρη. Ταμπούρα μπρός-πίσω, μοτέρ σαν καινούργιο, ένα τελικό λεπτό σε διάμετρο αλλά με εμφάνιση που θυμίζει λίγο το αντίστοιχο της Honda και εν τέλει, μια όμορφη, μαζεμένη κατασκευή.
The Storm Trooper 550
Το όνομα είναι εμπνευσμένο ασφαλώς από τους λευκοντυμένους στρατιώτες του επικού Star Wars. Όχι μόνο εξαιτίας του λευκού χρώματος του, αλλά και λόγω της μικρής μάσκας που περιβάλλει του φανάρι, με ιδιαίτερη σχεδίαση που μας αρέσει πολύ. Εν μέρει η απόφαση της τοποθέτησης της μάσκας υποβλήθηκε για λόγους συμμετρίας, από τις διαστάσεις του εντυπωσιακού ντεπόζιτου του CB550 Supersport, που στο άσπρο χρώμα δείχνει ακόμα μεγαλύτερο. Σημειωτεόν, η μάσκα δεν είναι πολυεστέρας, αλλά μεταλλική. Μονόσελο αυστηρά, με ένα διακριτικό τελείωμα και ένα κρυμμένο πίσω φανάρι από κάτω του, ερχόμενα σε αντίθεση με τον όγκο μπροστά. Αλλά αν θέλετε, σε συμφωνία με τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές γυμνών μοτοσυκλετών.
1972 XS2
Ως επίλογο διαλέξαμε το μοναδικό μη-Honda που έφτιαξε ο Dustin Kott κι το συνεργείο του. To Yamaha XS650 της δεκαετίας του ’70, είναι γνωστό στους αμερικάνους γιατί με αυτό ο Kenny Roberts κέρδισε τίτλους στους αγώνες flat track, που είναι τόσο δημοφιλείς στην από ‘κει πλευρά του Ατλαντικού! Ο Kott, έχοντας οδηγήσει ένα τέτοιο παλιότερα και έχοντας εντυπωσιαστεί από την ταχύτητά του και γενικά την εν γένει οδηγική συμπεριφορά του, είπε να ξεφύγει λίγο από τα Honda και να ασχοληθεί με το XS. Ξεκίνησε από το ρεζερβουάρ, αντικαθιστώντας το με ένα από XS 750. Οι γραμμές του βρίσκουν σχεδιαστική συνέχεια στο τελείωμα της σέλας, κατασκευασμένο από ατσάλι.
Οι νίκελ εισαγωγές αέρα δένουν υπέροχα με το εγγλέζικης αισθητικής μοτέρ, η τιμονόπλακα από μόνη της, είναι αρκετή για να φτιάχνει τη μέρα στον αναβάτη της και πέρα από τις αισθητικές, επεμβάσεις είχαμε και στα φρένα εμπρός, με τη προσθήκη άλλης μιας δισκόπλακας για βελτίωση της πέδησης. Κρίθηκε ανεπαρκής ο συνδυασμός μονής δισκόπλακας και ταμπούρου πίσω για τα σημερινά δεδομένα. Το βάψιμο θυμίζει έντονα βρετανική μοτοσυκλέτα, όπως και όλο το αποτέλεσμα. Εξάλλου, λέγεται πώς έμπνευση σχεδιαστικά ήταν το Norton Commando για τη Yamaha. Δε ξέρω αν ισχύει, αλλά σίγουρα το βρετανικό old school στύλ, στο XS2 αναπαράγεται πολύ όμορφα!