Οι τακτικοί φίλοι του caferacers ίσως θυμάστε τούτο το BMW. Αν και είχε ήδη υποστεί κάποιες μετατροπές κυρίως στο πίσω μέρος και στα χρώματα, το είχαμε παρουσιάσει ως αρχική μορφή της μοτοσυκλέτας που είχε ο Στέλιος στο μυαλό του. Ε, λοιπόν ήρθε η ώρα να δούμε πώς είναι σήμερα η εν λόγω μοτοσυκλέτα!
1)Σε ποιά μοτοσυκλέτα βασίζεται Στέλιο;
Πρόκειται για ένα BMWR65RT μοντέλο του 1990.Η μοτοσυκλέτα αγοράστηκε πέρσι έχοντας ήδη υποστεί μετατροπές από τον προηγούμενο κάτοχο προκειμένου να γίνει brat style. Αγοράστηκε ως βάση για το project που είχα στο μυαλό μου χωρίς να έχω σκοπό να παρέμβω στο μοτέρ, αφού το R65 μπορεί να υπολείπεται σε κυβισμό έναντι των μεγαλύτερων συγγενών R80 & R100, είναι όμως πιο πολύστροφο και αρκετό για τα γούστα μου. Βασίζεται επίσης στο ίδιο πλαίσιο και έχει το ίδιο ρεζερβουάρ, αφού η μαμά εταιρία, από το 1985 και έπειτα , κατάργησε το άσχημο ντεπόζιτο του παλαιότερου R65 & R45 και χρησιμοποίησε κοινό πλαίσιο, ρεζερβουάρ και monolever για όλα τα RT.
2)Τι εργασίες έχουν γίνει στο μοτέρ;
Η δυσάρεστη έκπληξη ήρθε όταν με την παραλαβή της μοτοσυκλέτας διαπίστωσα πως επρόκειτο για το υποβαθμισμένο μοντέλο των 27 ίππων ( το κανονικό είναι νομίζω 47 ίππους και 50 το R65LS) το οποίο προορίζονταν για την Γερμανική αγορά προκειμένου να παρακάμψει κάποιο Γερμανικό νόμο περί ιπποδύναμης μοτοσυκλετών και νέων κατόχων άδειας οδήγησης. Βασίζεται στο ίδιο μοτέρ και χρησιμοποιεί μικρότερα καρμπυρατέρ, κεφαλές με μικρότερες βαλβίδες, και εκκεντροφόρο με 280 ( νομίζω) μοίρες. Και ως γνωστό μετά από την απομάκρυνση από το ταμείο δεν αναγνωρίζεται λάθος οπότε έμεινα με μία μηχανή 650 κυβικών και ιπποδύναμη ανάλογη σχεδόν του R51/3 που έχω.
Μονόδρομο αποτέλεσε λοιπόν η παρέμβαση στο μοτέρ, αφού η αγορά μεγαλύτερου αύξανε κατά πολύ τον προϋπολογισμό μου. Ευτυχώς, τα κομμάτια βρέθηκαν από την Γερμανία σε άριστη κατάσταση και αλλάχτηκαν από φίλο μάστορα, τον Νίκο Τσιριγγάκη με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Έτσι λοιπόν, αλλάξαμε εκκεντροφόρο και του φορέσαμε τον κανονικό των 308 μοιρών, τα καρμπυρατέρ με ένα ζευγάρι υποπίεσης 32άρια BING προερχόμενα από R80RT με το κατάλληλο ζιγκλέρωμα για τα κυβικά μας, και ένα ζευγάρι κεφαλές από R65 LS με τις μεγαλύτερες βαλβίδες των 40mm.
3) Τι εργασίες έχουν γίνει στο πλαίσιο και στα περιφερειακά;
Το μηχανάκι ανταποκρίθηκε στις αλλαγές και μπορώ να πω πως σχεδόν διπλασίασε την ιπποδύναμή του. Η επόμενη προσθήκη λοιπόν, ο δεύτερος δίσκος στο μπροστινό, ήταν επιβεβλημένη και ήταν η επόμενη που ακολούθησε.
Μία άλλη αλλαγή ήταν αυτή των εξατμίσεων, αφού καταργήθηκε το καζανάκι το οποίο φίμωνε τον κινητήρα, προστέθηκαν δύο custom τελικά αντίστροφου κώνου από Αγγλία και έγιναν ελευθέρας. Επιλέξαμε να μην επικοινωνήσουν οι σωλήνες μεταξύ τους παρά μόνο με την μπροστινή γέφυρα, προκειμένου να ακούγονται ξεχωριστά οι πιστονιές. Ο ήχος μας ταλαιπώρησε λίγο γιατί έβγαινε υπερβολικά δυνατός γεμάτος πρίμα, αλλά με την προσθήκη του κατάλληλου υλικού μέσα (silentsport ) και παρέμβαση στον κώνο ο οποίος παίζει τον ρόλο του ηχείου, επετεύχθη ο επιθυμητός βαρύς μπάσος χαρακτηριστικός των boxer Café Racers.
Η σέλα βασίστηκε σε σχέδιο που προέρχεται από εκείνες που κατασκευάζουν οι Ιάπωνες στην RitmoSereno , και χτίστηκε σε σκληρό αφρώδες από φίλο επίσης ταπετσιέρη ο οποίος πέτυχε το ζητούμενο.
Εκτός αυτών , αλλάχτηκε το χρώμα στο ρεζερβουάρ και μπροστινό φτερό σε μαύρο με χρυσές τρέσσες, έχουν βαφτεί κομμάτια του μοτερ μαύρα, προστέθηκε universal πίσω φτερό το οποίο επέλεξα να αφήσω στο ασημί χρώμα του αλουμινίου προκειμένου να «σπάσει» λίγο το μαύρο, έχουν μπεί clippons μπροστά και universal φλασάκια. Τα μαμά τετράγωνα καπάκια βαλβίδων, αλλάχτηκαν με κλασσικού τύπου στρογγυλά και βάφτηκαν και αυτά μαύρα.
4) Ποιό το δυνατό και ποιό το αδύνατο της σημείο;
Δυνατό σημείο της είναι κατά τη γνώμη μου ( αν και κάπως υποκειμενικό είναι αυτό) η ομορφιά της και το στυλ το οποίο δεν περνά απαρατήρητο αλλά και η απλότητα της σε επίπεδο κινητήρα το οποίο σου επιτρέπει με ευκολία να κάνεις τις περισσότερες δουλειές μόνος. Επίσης όπως όλα τα homemade Café Racers είναι πεδίο συνεχών αλλαγών , βελτιώσεων, τροποποιήσεων έτσι για το γούστο και χωρίς προφανή λόγο.
Αδύνατο σημείο δεν νομίζω να έχει γιαυτό που είναι και για την χρήση που προορίζεται, αν και για να είμαι ειλικρινής καμιά δεκαριά αλογάκια παραπάνω δεν θα με χάλαγαν, αλλά μέχρι εκεί .
5) Υπάρχουν τυχόν εργασίες που θες να κάνεις στο μέλλον;
Μελλοντικές αλλαγές είναι άμεσα χαμήλωμα του μπροστινού φαναριού και των οργάνων κατά λίγα εκατοστά για να αποκτήσει λίγο πιο επιθετική όψη, ενώ κάποιες άλλες αλλαγές που έχω στο μυαλό μου περιμένουν λόγω budget, όπως η προσθήκη fairing imola style, μετατόπιση των rearsets για βελτίωση της θέσης οδήγησης, βελτίωση στις αναρτήσεις, ιδιαίτερα στην μπροστινή η οποία είναι σχετικά μαλακή.
{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=Qy3aOoJidFY{/youtube}