Bavarian cafe BMW R75/5

bmw r75/5 cafe racer classic

   Κάποιες μοτοσυκλέτες, μπορούν με ελάχιστες επεμβάσεις αισθητικές κατά κύριο λόγο, να γίνουν αξιοπρόσεκτες. Βέβαια, αν αυτό απαιτεί κάτι εξ ορισμού, αυτό είναι μια ανακατασκευή. Γιατί όπως και να το κάνουμε, βλέποντας μια μοτοσυκλέτα που μεν έχει μπόλικες δεκαετίες ζωής, αλλά φρέσκια σαν να βγήκε σήμερα από το εργοστάσιο, από μόνο του φτάνει για να τραβήξει τα βλέμματα θαυμασμού.

 bmw r75/5 cafe racer classic

   Μια τέτοια περίπτωση έχουμε εδώ, από τη Bavarian Cafe. Το R75/5 είχε διανύσει περίπου 87.000 χλμ, από το 1972 που βγήκε από το εργοστάσιο έως το 1981, όποτε και εγκαταλείφθηκε , ευτυχώς κάτω από μια τέντα και όχι έρμαιο στα στοιχεία της φύσης τελείως. Εκεί λοιπόν, βρέθηκε, περίπου 30 χρόνια μετά και ευτυχώς έπεσε σε καλά χέρια!

bmw r75/5 cafe racer classic

  Οι κλασσικές γραμμές της R75/5 τονίζονται από το ντεπόζιτο με το φιλέτο χρωμίου, που δυστυχώς στα μετέπειτα μοντέλα αντικαταστάθηκε, όχι με τόση μεγάλη επιτυχία ομολογουμένως και από τη σέλα με τη μικρή χειρολαβή πίσω, που παράγονταν ως στοκ σέλα του μοντέλου. Η σειρά αυτή, τα /5, /6 είναι ίσως τα τελευταία BMW που εμφανισιακά έφερναν στο προγενέστερη γενιά, της δεκαετίας του ’60.

bmw r75/5 cafe racer classic

Δεν είναι απίθανο πόσο διαφορετική μπορεί να γίνει μια μοτοσυκλέτα,εκείνης της εποχής, απλά αλλάζοντας δυο πράγματα πάνω της; Δείτε πχ τα R80 & R45/65 που ακολούθησαν για να καταλάβετε.

Επαναφέροντας τη μηχανή κομμάτι κομμάτι, αποφασίστηκε να γίνουν 2-3 αλλαγές, ώστε από τη μια να αποκτήσει χαρακτηριστικά cafe racer, από την άλλη όμως να διατηρήσει τις διαχρονικές γραμμές της. Επιπλέον, ο κάτοχός της, ανα πάσα στιγμή το επιθυμήσει, μπορεί να την επαναφέρει στην αρχική της κατάσταση, με ελάχιστο κόπο.

bmw r75/5 cafe racer classic

bmw r75/5 cafe racer classic

Ποιές είναι οι αλλαγές που υπέστη η μοτοσυκλέτα;

Τα τελικά της Hoske, όπου οδηγούνται τα υπολείμματα της καύσης μέσω ανοξείδωτων λαιμών εξάτμισης. Το κιβώτιο ταχυτήτων  που προέρχεται από R60/7 του 1977, τα αμορτισέρ που είναι ρέπλικες από /5, όπως και η σέλα, μια και τα γνήσια ανταλλακτικά που φόραγε ήταν σε κακή κατάσταση. Το τιμόνι τύπου ace bar,με τα μικρά καθρεπτάκια στις άκρες των γκριπ. Το τιμόνι μάλιστα, της Tomasseli, έχει το προσόν των ρυθμιζόμενων λαβών, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί στις εκάστοτε απαιτήσεις. Τέλος η αφτερ μαρκετ προστατευτική μπάρα του φαναριού.

bmw r75/5 cafe racer classic

Απο εκεί και πέρα, όλα τα άλλα ακολουθούν τις <<μαμα>> προδιαγραφές. Γιατί να πειράξεις άλλωστε κάτι άλλο; Ο συνδυασμός <<σκοτώνει>>!

bmw r75/5 cafe racer classic

bmw r75/5 cafe racer classic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.