SACHS 50 cc CAFE RACER by GEORGES CUSTOM GARAGE

SACHS 50 cc CAFE RACER by GEORGES CUSTOM GARAGE

 SACHS 50 CAFE RACER

Ήταν μια εποχή, όχι πολύ μακρυά από τη σημερινή , που στη θάλασσα κυριαρχούσαν δύο είδη, οι καρχαρίες και οι μαρίδες. Οι καρχαρίες όταν δεν αλήτευαν,  συναγωνίζονταν μεταξύ τους για την αρχηγία, νύχτα πάντα συνήθως με φεγγάρι για να βλέπουν  (“αυτοσχέδιους αγώνες” το έλεγαν). Οι μαρίδες  έτρεχαν πίσω τους να τους θαυμάσουν και όταν τελείωναν οι μεγάλοι έκαναν και τα μαριδάκια το ίδιο …

Φυσικούς εχθρούς δεν είχαν, εκτός από τους ψαράδες που εκείνη την εποχή ξεχώριζαν από τη λευκή ρίγα στο στήθος, το παχύ μουστάκι,  και το μπλε καρούμπαλο στο κεφάλι. Οι ψαράδες ξέρανε τι παιζόταν με τις βραδυνές αυτές συγκεντρώσεις  και την έστηναν για να πιάσουν πολλά ψάρια μαζί. Μάταια όμως, συνήθως γύριζαν πίσω χωρίς λέπι, οι καρχαρίες το διασκέδαζαν και τους κορόιδευαν κάνοντας κύκλους γύρω τους πριν εξαφανιστούν και τα μαριδάκια που ξέμεναν, τους γλιστρούσαν εύκολα μέσα από τα δίχτυα τους….

Ο αρχηγός των μαρίδων εκείνη την εποχή ήταν επικηρυγμένος από τους ψαράδες ως επικίνδυνος τρομοκράτης, λεγόταν Sachs και κυκλοφορούσε μόνο τις μεταμεσονύχτιες ώρες . . .

 

  

Πίσω στο μακρινό 1982 στην Ελλάδα, ένα HONDA CB400N θεωρείτο supebike, τα CB 750 four, τα BOL d’ OR, τα KAWASAKI Z900 & 1000 και τα πρώτα SUZUKI GSX 750 & 1100 ήταν τα περισσότερα μονόσελα, με clipons και KERKER 4-1 που ξυπνούσαν ακόμα και νεκρούς. Κάτι λίγα Laverda Jota, DUCATI Pantah & SS που κυκλοφορούσαν ήταν τόσο εξωτικά όσο σήμερα μία BIMOTA ή μία MV AGUSTA.

Οι άμοιροι τροχονόμοι της εποχής που προσπαθούσαν να επιβάλουν την τάξη, είχαν ακόμα GUZZI V7, NORTON COMMANDO 750 και BMW R75 ενώ στις παρελάσεις έβγαζαν καμαρωτοί και τα παλιότερα HARLEY. Η πόλη ποτέ δεν κοιμόταν ήσυχη, στους δρόμους επικρατούσαν σκηνές Joe Bar Team , σούζες παντού,  κόντρες στήνονταν ακόμη και στην Αλεξάνδρας, οι καφετέριες έσφυζαν από αλάνια και μηχανές και τα κοριτσάκια περίμεναν να κοιμηθούν οι γονείς τους τον ύπνο του δικαίου και να το σκάσουν από το παράθυρο για μία βόλτα μαζί τους. 

Γύρω απ’ όλα αυτά μαζευόταν η μαρίδα (κι εγώ μέσα !) με δίχρονα πενηνταράκια και στρογγυλοφάναρα παπάκια, όλα κωλοφτιαγμένα, στη δικιά τους πίστα, πίνανε τον καφέ τους δίπλα στους μεγάλους και ψάχνανε αφορμή  μεταξύ τους για “να τα τρέξουν” κι αυτοί. Το πιο γρήγορο όλων ήταν το εν λόγω Sachs, όσο και να φτιάχναμε τα Γιαπωνέζικα, το Sachs πάντα μας περνούσε αφήνοντας πίσω του ένα σύννεφο άσπρου καπνού (διχρονίλα !)  

 

sachs cafe racer

 

Υπεύθυνος γι’ αυτό το ωραίο flashback που είχα , o φίλος μας ο Γιώργος από Λάρισα (GEORGES CUSTOM GARAGE), o οποίος περιμάζεψε στοργικά ένα τέτοιο και το έφτιαξε από την αρχή, με το δικό του μοναδικό στυλ, cafe racer.

To αρχικό μοντέλο ήταν Ελληνικής κατασκευής με κινητήρα Sachs , οι παλιότεροι ίσως θυμούνται την Ελληνική βιοτεχνία MEGO στα Τρίκαλα που έφτιαχνε δίκυκλα και τρίκυκλα “οχήματα” μικρού κυβισμού, όποιος έχει όρεξη ας διαβάσει τα σχετικά : http://en.wikipedia.org/wiki/Mego_(motorbikes)

 

 SACHS

Το μηχανάκι έφτασε στα χέρια του Γιώργου κάπως έτσι. Κατά τα γνωστά, πριν λυθεί εις τα εξ ων συνετέθη, ταίριασε τη σέλα με τον κοκοβιό , το τιμόνι-μπάρα, τα καπάκια, τα φτερά και ότι άλλο χρειαζόταν. Να σημειωθεί ότι ο κοκοβιός είναι κατασκευή του Γιώργου και προέρχεται από κοπτοραπτική ενός παλιού μπροστινού φτερού βέσπας !!!

SACHS

Στη συνέχεια μπουρλότο, όλα γίνανε κομματάκια για να εκτιμηθεί η κατάσταση τους και να προχωρήσει η επισκευή ….

sachs

sachs

Ο κινητήρας ανακατασκευάστηκε πλήρως, αλλάχτηκαν ο κύλινδρος, το πιστόνι, η μπιέλα, το καπάκι, το καρμπιρατέρ dellorto και ότι άλλο χρειάστηκε, ώστε να ξανακουστεί το υγιές χαρακτηριστικό κροτάλισμα του. Τη θέση της παλιάς εξάτμισης πήρε μία “racing” εποχής με θάλαμο διαστολής (“πιπίνι” τη λέγανε τότε οι μηχανόβιοι, καμία σχέση με τα μετέπειτα επονομαζόμενα “πιπινάκια”, αν και τα πρώιμα πιπινο-μωράκια θυμάμαι ότι έλκονταν από τον χαρακτηριστικό δίχρονο θόρυβο της !

H συνέχεια στο βαφείο του Γιώργου, τα πάντα βάφτηκαν κόκκινα, ίσως για να θυμίζει ότι ανέκαθεν ήταν το κόκκινο πανί για όλους, αν και οι τροχονόμοι της εποχής έχουν πάρει σύνταξη προ πολλού και οι ηττημένοι στις κόντρες μηχανόβιοι το έχουν ξεπεράσει με τα χρόνια ….

sachs cafe

sachs cafe

 sachs cafe

To ντεπόζιτο, η ουρά και τα πλαινά καπάκια, δέχτηκαν “σπέσιαλ περιποίηση” από το Γιώργο, προσέξτε το logo της Sachs στο ντεπόζιτο , τα λευκά σειρήτια και τα ιδιαίτερα πλαινά καπάκια, όλα πανέμορφα και υπεράνω κάθε κριτικής !

To μπροστινό σύστημα ήταν το επόμενο στη σειρά για να μπορέσει να στηθεί στα πόδια του το εργαλείο, το δικό του ήταν κατεστραμμένο και με ανταλλακτικά από άλλα δύο που βρέθηκαν τελικά συναρμολογήθηκε ένα καλό . Τα αμορτισέρ αλλάχτηκαν επίσης με ρυθμιζόμενα after market

sachs cafe

Τα πάντα στάλθηκαν για επιχρωμίωση ή γυάλισμα (η μόνη εργασία που έγινε εκτός garage) και επέστρεψαν σ’ αυτή τη μορφή :

sachs

To ωραιότερο κομμάτι της ανακατασκευής είναι η συναρμολόγηση όταν όλα αστράφτουν, ταιριάζουν και δουλεύουν.  Όποιος έχει βλαστημήσει, έχει κόψει τα χέρια του και έχει γίνει μαύρος για να φτάσει μέχρι αυτό το στάδιο, τώρα φοράει τα χειρουργικά γαντάκια του και χαμογελώντας πλατιά, “δένει”….

sachs cafe

sachs

sachs

sachs

…. και έτσι κάποια ηλιόλουστη μέρα, ξαναείδε το φως  απαστράπτουσα, υγιέστατη και ομορφότερη από ποτέ !

sachs cafe

τελικό μοντάρισμα, ρυθμίσεις, δοκιμή στο δρόμο και έτοιμη, απολαύστε την  !!!

sachs cafe

sachs cafe

sachs cafe

περισσότερες φωτογραφίες και πληροφορίες στη σελίδα του Γιώργου (GEORGES CUSTOM GARAGE) :

Φαντάζομαι ότι πριν τελειώσει το άρθρο, κάποιοι που τις ήξεραν συγκινήθηκαν και ήδη είναι με το τηλέφωνο στο χέρι να διαπραγματεύονται ότι έχει απομείνει από τα ένδοξα αυτά χρόνια. Oσοι μικρότεροι δεν τις οδήγησαν και δεν τις άκουσαν ποτέ να δουλεύουν έχασαν, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Τρέξτε να τις σώσετε από τα χέρια των “συλλεκτών”,  όταν με το καλό τις ξαναφέρετε στη ζωή θα με θυμηθείτε . . .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.