BROUGH SUPERIOR SS100 2013

Δεν ξέρω αν η έκπληξη του μοτοσυκλετιστικού κοινού ήταν τόσο μεγάλη όσο του William Brough, όταν ο γιος του George του ανακοίνωσε ότι οι δρόμοι τους , όσον αφορά το κομμάτι κατασκευής μοτοσικλετών, χωρίζουν και ξεκίνησε την δική του εταιρεία – θρύλο την Brough Superior, αλλά πάντως ήταν μεγάλη βλέποντας την Brought Superior SS100 να αναγεννάτε εν έτη 2013.

Το σίγουρο είναι πως οι άνθρωποι της Boxer Design πέτυχαν τον εξ αρχής στόχο που δεν είναι άλλος από το να λες…Ωπ, να μια Brough Superior, όταν την βλέπεις. Άλλο βέβαια που στο επόμενο δευτερόλεπτο θα καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά και θα κοιτάς δεξιά αριστερά μπας και δεις και τον Silver Surfer (ε μα δεν μπορεί σίγουρα αυτή είναι η μηχανή του).

Οκ η μοτό θυμίζει δεκαετίες του 20 και του 30, το ρεζερβουάρ φωνάζει…είμαιαιαιαι Brought, και γενικά κυριαρχεί μια μίνιμαλ απλότητα στο όλο σύνολο άλλα αν το ψάξεις το θέμα ανακαλύπτεις τους νεωτερισμούς και τις τεχνολογικές “τσαχπινιές” την μία πίσω από την άλλη.

Το μοτέρ σε διάταξη V2 με 88 μοίρες περιεχόμενη γωνία, με ημίξηρα κάρτερ παρέχει ικανοποιητικό αριθμό αλόγων, για γυμνό μηχανάκι. Από 100 μέχρι 140 ισχυρίζεται η εταιρεία ότι κρύβονται μέσα στους κυλίνδρους των 997 cc στις 10.000 rpm, ανάλογα πάντα με τις ορέξεις του πελάτη (ε, θα ξηλωθεί που θα ξηλωθεί ας του δώσουμε και μερικές επιλογές) και 12,5 κιλά ροπής στις 8.000 rpm ενώ η συμπίεση ανέρχεται στην αναλογία 11:1.

Tο κόλπο με τον κινητήρα είναι ότι έχει σχεδιαστεί να είναι ενεργό μέρος του πλαισίου και να είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του μπροστινού και του πίσω συστήματος αναρτήσεων. Με αυτόν τον τρόπο εκτός από το αισθητικό κομμάτι δημιουργείται και ένα άρτιο αποτέλεσμα και σχέση μεταξύ του μειωμένου βάρους και της ακαμψίας του συνόλου, κάτι στο οποίο βέβαια βοηθάει και το ταίριασμα των υλικών του πλαισίου και του υποπλαισίου που δεν είναι άλλα από χωροδικτύωμα χάλυβα και τιτανίου καθώς και μαγνησίου και αλουμινίου για το μοχλικό της πίσω ανάρτησης.

Και οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εδώ. Πως θα ήταν δυνατών ολόκληρη Brough να τοποθετήσει τηλεσκοπικό πιρούνι; Σιγά μην το έκανε. Αντ’ αυτού τοποθέτησε μια παραλλαγή girder, ένα Fior μπροστινό με τα καλάμια κατασκευασμένα από συνδυασμό αλουμινίου – μαγνησίου και του συνδέσμους κατασκευασμένους από τιτάνιο. Και φυσικά η ανάρτηση, όπως και πίσω είναι της Ohlins.

Και όποιος νομίζει ότι τα κεραμικά δισκόφρενα χρησιμοποιούνται μόνο από τα hypercars να το ξανασκεφτεί. Γιατί απλά ήρθε η Brough να τον διαψεύσει. Δύο διπλοί πλευστοί δίσκοι συνδυασμού αλουμινίου-κεραμικού 230 mm για το μπροστινό σύστημα πέδησης που συνεργάζονται με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και ένας διπλός δίσκος αλουμινίου – κεραμικού με διπίστονη δαγκάνα για το πίσω. Το όλο πρωτοποριακό συνολάκι έρχεται από την Beringer και έχει την κωδική ονομασία… 4D CMM AEROTEC. Η μαγκιά είναι εκτός από το να μοιάζει (λέμε τώρα) με ταμπούρο να μειώνει το γυροσκοπικό φαινόμενο και το μη αναρτώμενο βάρος ενώ ταυτόχρονα ενισχύει το φρενάρισμα.

Οι Brough Superior είχαν ονομαστεί και Rolls Royceτων μοτοσικλετών από κάποιον συντάκτη περιοδικού μοτοσικλέτας της εποχής και η ίδια η Rolls Royce είχε επιτρέψει στον George Brough να το χρησιμοποιεί γιατί είχαν διαπιστώσει ότι όντως το άξιζαν. Τότε όμως ήταν οι δεκαετίες του 20 & του 30 και τα μηχανάκια τα έφτιαχνε ο George, τώρα μπαίνουμε στο 2014 και διχάζει το αν το περιβόητο αυτό σλόγκαν μπορεί αν συνεχίσει να υφίσταται.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.