Rickman motorcycles-Metisse

    Τα αδέρφια Don & Derek Rickman δημιούργησαν την εταιρία το 1960 και άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην εντούρο και cafe racer σκηνή της εποχής τους με τις δημιουργίες τους.Αυτή,είναι η ιστορία τους!

 

   Όπως στη περίπτωση του Dunstall,ήταν και αυτοί αγωνιζόμενοι,αλλά σε scrambler & motocross αγώνες.Σύντομα,διαπίστωσαν και αυτοί το έλλειμα σκελετών και μοτοσυκλετών απόδοσης από τις βρετανικές εταιρίες-ουσιαστικά αποτελούσαν δρόμου μοτοσυκλέτες,που απλά τους είχαν βγάλει φώτα,άντε και κανένα πλαστικό! Αποφάσισαν να καλύψουν το κενό με τις δικές τους κατασκευές.Ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω σε ένα εκτός δρόμου μοντέλο και όταν το παρουσίασαν τον Μαρτιο του 1959 τα ισοπέδωσε όλα!Κοινό,τύπο και νίκες!

   Ήταν η αρχή της εταιρίας.Η επιτυχία μάλιστα της σχεδίασης τους έδωσε την επιθυμία να σχεδιάσουν και παράξουν τις δικές τους μοτοσυκλέτες εξ ολοκλήρου,δανειζόμενοι μόνο κινητήρες αργότερα.
Αρχικά λοιπόν,ο κύκλος εργασιών τους περιλάμβανε τη δημιουργία πλαισίων,ικανών να προσαρμοστούν με διάφορα μοτέρ-Triumph,BSA,Matchless,AJS,Bultaco,όμως ήδη στα τέλη της δεκαετίας του ’60,μπήκαν στην αναπτυσσόμενη αγορά των cafe racer μετατροπών.

   Το όνομα του πρώτου τους δημιούργημα,Metisse,που αντιστοιχεί σε γαλλική έκφραση του <<θυλυκού>>,συνόδευε όλες τους τις μοτοσυκλέτες,μέχρι την εμφάνιση ΜΧ και ασφαλτινων & cafe racer μοντέλων.

   Στις εκδόσεις δρόμου λοιπόν,έφτιαξαν μια  μακρύτερη έκδοση του πλαισίου που είχαν σχεδιάσει για off road χρήση και τοποθέτηση περιφερειακών όπως αγωνιστικών Ceriani καλαμιών,ταμπούρων υψηλών επιδόσεων,πολυεστερικά φέρινγκ και αλουμινένιων ζαντών.Όνομάζοταν street Metisse.


   Αυτά ήταν επίσης σχεδιασμένα να δέχονται ποικιλία από κινητήρες κυρίως βρετανικούς,όπως BSA, Matchless, Triumph & Velocette.Από τη δεκαετία του ’70 άρχισαν να πουλάνε πλαίσια και για ιαπωνέζικα,όπως τα Cb750 Honda & Ζ1 Κawasaki.

Στο Honda βασίζονταν το Rickman Honda CR,ένα χαρακτηριστικό cafe racer μηχανάκι τους.
   Το σωτήριο έτος 1971 μπήκαν σε μεγαλύτερα κόλπα,κατασκευάζοντας τη πρώτη εξ ολοκλήρου δικιά τους μοτοσυκλέτα.Το Rickman Interceptor,χρησιμοποιούσε αρχικά μοτέρ σειράς 200 II της ημιθανούς τότε Royal Enfield που είχαν κατασκευαστεί και ξεμείνει.

   Όταν αυτά τελείωσαν,τοποθέτησαν από Montesa & Zundapp 125 & 250 κ.εκ.Ta 125άρια Zundapp πουλήθηκαν σχεδόν όλα στην αμερικανική αγορά.


   Βραβεύτηκαν  με το βασιλικό βραβείο βιομηχανίας το 1973 ως αποτέλεσμα των τόσων χρόνων ποιοτικών εργασιών.Εκείνη την εποχή,σχεδόν το 90% της παραγωγής τους απορροφώνταν στις ΗΠΑ!

   Η παραγωγή μοτοσυκλετών των αδερφών σταμάτησε το 1976,αν και πλαίσια και αξεσουάρ συνέχιζαν να πωλούνται.Το όνομα Metisse πουλήθηκε το 1984 στη γαλλική  MRD Freemore που συνέχισε να κατασκευάζει τα περίφημα πλαίσια μέχρι το 2000!Ακόμα όμως είναι σε παραγωγή με την Metisse Motorcycles Ltd,η οποία μάλιστα πρίν 2-3 χρόνια παρουσίασε μια επανέκδοση της μοτοσυκλέτας του Steve McQueen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.