Aν ο Tρίτωνας ήταν μυθική θεότητα της θάλασσας,το Triton είναι ο ζωντανός μύθος των cafe racers!
Οι Triton είναι κάτι παραπάνω από μια σύντμηση των ονομάτων των δυο εταιριων που αποτέλεσαν τη ζύμη για τη δημιουργία
μοναδικών κατασκευών.Είναι συνώνυμες με τα cafe racer και ευσεβής πόθος τόσο στα ’60ς-70ς όσο και σήμερα.
Triumph & Norton λοιπόν μας κάνουν το Triton. Εκείνη των εποχή,η Triumph είχε τον καλύτερο κινητήρα,έναν δικύλινδρο σε σειρά με διπλά καρμπυρατέρ,που έδινε ζωή σε μια ιστορική μοτοσυκλέτα,μεταξύ άλλων,
τη Boneville.Είχε καλή απόδοση,ήταν αξιόπιστος και μπορούσε έυκολα να πουσαριστεί.Συνήθεις μετατροπές ήταν αγριεμένοι εκκεντροφόροι,πιστόνια υψηλής συμπίεσης και αφτερ μαρκετ καρμπυρατέρ.
Η Weslake μάλιστα,έβγαζε μια 8-βάλβιδη κεφαλή για το μοτέρ!Αντίθετα,τα πλαίσια της δεν ήταν ότι καλύτερο.Σε άρθρο της εποχής
η συμπεριφορά ενός Triumph εχεί χαρακτηριστεί ως μια έγκυος καμήλα,με ένα γάντζο στη μέση!!!Τυπικό βρετανικό χιούμορ ασφαλώς,αλλά αντικατόπτριζε και την αλήθεια.
Από την άλλη,η Norton,είχε στη παραγωγή τα περίφημα Featherbed πλαίσια στις μοτοσυκλέτες της,που έδιναν σαφή υπεροχή στην οδική συμπεριφορά.
Ήταν στιβαρά,καλοκατασκευασμένα και εξαιρετικά στο δρόμο.Ήταν σε χρήση με τα Manx,ES2,Domi 88, 99 &650SS.Σε αντίθεση με τους κινητήρες της που είχαν προβλήματα αξιοπιστίας,με ιδιαίτερα ευπαθή τα πιστόνια τους στις υψηλές στροφές,όπου ξεπερνούσαν τα
όρια αντοχής τους αρκετές φορές.Ο μόνος που κατάφερε να ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα ήταν ο Dunstall,στα μοτέρ
που τροποποιούσε ο ίδιος.Παρ’όλο λοιπόν που σε τεστ της εποχής τα Norton ήταν ταχύτερα σε τελική ταχύτητα,τα μηχανικά προβλήματα ,έκαναν τα μοτερ της Triumph μονόδρομο.
Κάπως έτσι γεννήθηκαν τα Triton.O μύθος λέει πώς Βρετανοί αγωνιζόμενοι σε αγώνες πίστας ήταν οι πρώτοι που άρχισαν την εν λόγω μετατροπή.
Βλέπετε,η κατοχή και χρήση στους αγώνες ενός Manx Norton ή ενός AJS 7R,που θεωρούνταν κορυφαία αγωνιστικά,ήταν μόνο για τους…έχοντες,
οπότε ένας καλός και σχετικά οικονομικός τρόπος να σταθούν ανταγωνιστικά ήταν τα Triton.
Πέρα από το πλαίσιο της norton και το κινητήρα-κιβώτιο ταχυτήτων της triumph(αν και συναντάμε και norton Κιβώτια αρκετές φορές),τα περιφερειακά ήταν ένα αμάγαλμα γνησίων ανταλλακτικών,
πατεντών και αφτερ μαρκετ αξεσουάρ,αναλόγως τις ορέξεις του αναβάτη.Μπορούμε να συναντήσουμε κιβώτιο από BSA,κοντύτερα καλάμια,ντεπόζιτα είτε Norton,είτε πολυστερικά,είτε αλουμινένια,Lucas φώτα,αφτερ μαρκετ κλιπ-ον και αναρτήσεις,
Amal καρμπυρατέρ.Ενδεικτικά τα παραπάνω,καθώς η λίστα είναι πολύ μεγάλη!
Με εμφάνιση που παρομοιάζεται με ενός Manx Norton που έχει πάρει….αναβολικά και ελάχιστη πρόνοια στην άνεση του αναβάτη,το Triton είχε τη δυνατότητα να ξύσει μαρσπιέ και να
τερματίσει όλες τις δυνατότητες του ελαστικού.Αυτό έφτανε να κάνει τον επίδοξο cafe racer περήφανο!Μάλιστα,αποτελούσαν αντικείμενο θαυμασμού τόσο στο Ace Cafe,όσο και στο Club59,όπου παρ’όλα αυτά,δε μπορούσες να δείς δυο τέτοια μηχανάκια απολύτως ίδια!To κάθε ένα είχε το προσωπικό στίγμα του εκάστοτε αναβάτη.
Λόγω της μεγάλης ζήτησης,κάποια στιγμή η Dresda άρχισε να τα κατασκευάζει στη γραμμή παραγωγής της,προσβλέποντας
σε αναβάτες που είχαν μεγάλο πορτοφόλι,αλλά μικρή όρεξη να κάτσουν να κάνουν τη μετατροπή μόνοι τους!