STEVE MC QUEEN

<<Μια Husqvarna 405 στις 12.000 στροφές,αυτή είναι μουσική!Στους αγώνες με μοτοσυκλέτες,έχω προτιμήσεις-εκτός δρόμου,του τύπου μεγάλων αποστάσεων.Με μια μηχανή,έχεις να κάνεις με ένα φυσικό τερραίν,μαθαίνεις να διαβάζεις τη Γη…Μου αρέσει να είμαι εκεί έξω στις ερημιές πάνω σε ένα ζεύγος τροχών.Είσαι πράγματι ζωντανός εκεί έξω>>.

Steve McQueen, from Star on Wheels, 1972

Εννοείται πώς δε μπορεί να καλυφθεί βιογραφικά αυτός ο μεγάλος ηθοποιός σε ένα άρθρο του caferacers.Mια απόπειρα σκιαγράφησης της αγάπης του Steve Mc Queen για τις μοτοσυκλέτες.

H σχέση του με τις μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν πολύ στενή.
Η άλλη μεγάλη του αγάπη ήταν τα γρήγορα αυτοκίνητα,αλλά στο αφιέρωμά μας θα περιοριστούμε στους 2 τροχούς.

Ήδη απο τα φτωχά παιδικά και εφηβικά του χρόνια στα τέλη της δεκαετίας του ’40,οι μηχανές ήταν η πρώτη προτίμηση του.Θέλετε επειδή ήταν φτηνότερες από τα αυτ/τα,θέλετε επειδή σαν χαρακτήρας ταίριαζε απόλυτα με το στερεότυπο του μέσου μοτοσυκλετιστή της εποχής:σκληροί,ριψοκίνδυνοι και λίγο παράνομοι.

Πρότυπα της εποχής,κάποιοι πρωτοπόροι αγωνιζόμενοι των 1910-20,στις απαρχές του μοτοσυκλετισμού δηλαδή,που κυριολεκτικά με τη ταυτότητα στο στόμα έτρεχαν σαν δαιμονισμένοι σε αγώνες ταχύτητας και αντοχής,πολλοί από τους οποίους γίνονταν σε κατοικημένες περιοχές.Κάτι τέτοιους τύπους έβλεπε ο πιτσιρικάς Steve,ενώ αργότερα,ινδάλματα της μεγάλης οθόνης, όπως ο Μαρλον Μπραντο ή ο Τζειμς Ντην ολοκλήρωναν το πάζλ!


Το πρώτο του δίκυκλο το αγόρασε το 1951: Ήταν ένα Indian Chief με πλαινό καλάθι του 1946!Μιλάμε για συμπλέκτη στο αριστερό πόδι, και το λεβιέ του τριτάχυτου κιβώτιου στο χέρι,τυπικά χαρακτηριστικά της περιόδου.
<<Ήταν το πρώτο μου μηχανάκι και το αγαπούσα.Έκανα βόλτες συνέχεια,αλλά έβγαινα με μια κοπέλα που το μισούσε,γιατί δε της άρεσε καθόλου να μπαίνει στο καλάθι!Όταν μάλιστα μου έθεσε τελεσίγραφο-Ή το μηχανάκι θα φύγει,ή αυτή,δεν υπήρξε δεύτερη σκέψη,το μηχανάκι κράτησα!!!>>,λέει ο McQueen.

Προφανώς,ως πρώτη αγάπη,η Indian έμεινε στη καρδιά του, καθώς ήταν και αργότερα μια από τις αγαπημένες του εταιρίες της συλλογής του-η άλλη ήταν η Triumph.Εξάλλου,το Boneville ήταν η επόμενη μοτοσυκλέτα του.Ήταν μια εποχή,στα τέλη της δεκαετίας του ’60 που η Triumph και κατ’επέκταση η βρετανική βιομηχανία μοτοσυκλετών ήταν στο απόγειό της.Η Bonnie πήρε το όνομα της τιμητικά , λόγω του ρεκόρ που πέτυχε ο Johnny Allen το 1956,στην ομώνυμη πίστα με 344 χλμ πάνω σε μια Triumph με τροποποιημένο μοτέρ T110.Συνοδοιπόροι στις δίτροχες ανησυχίες του,εκείνη την εποχή ήταν συναθλητές του, αλλά και ο Dennis Hopper.

O McQueen κάποια στιγμή πρόσεξε κάτι τύπους με μοτοσυκλέτες off road έξω απο το L.A. και αποφάσισε να δοκιμάσει και αυτός!Δανείστηκε μια μοτ/τα από εναν γείτονα και πραγματικά εντυπωσιάστηκε!<<Καμμία προετοιμασία,απλά βάζεις μπρός,οδηγείς σε μια πλαγιά ή σε έναν λόφο και…είσαι ελεύθερος!>>
Το αίσθημα της ελευθερίας ήταν κυρίως αυτό που τον τράβηξε σε αυτό τη κατηγορία μοτ/των.Γι’αυτό και αγωνιζόταν σε διάφορους αγώνες : Εκεί δεν ένοιαζε τους συναγωνιζόμενους ποιός ήταν,ή πόσο διάσημος,αλλά πόσο καλά οδηγούσε,τι δυνατότητες είχε!

Το 1964,στη πρώτη αμερικάνικη ομάδα που συμμετείχε στον ISDT και που διεξάχθηκε στην Ανατολική Γερμανία,ο ένας απο τους 4 αγωνιζόμενους ήταν ο Steve Mc Queen!Oδηγούσε ένα Triumph TR6SC.Στον αγώνα συμμετείχαν διεθνούς κλάσης αναβάτες και το τεραίν ήταν λασπώδες,που απείχε μακράν από τις ερήμους της Καλιφόρνια,όπου έκαναν προπονήσεις οι αμερικάνοι.Παρ’όλα αυτά ήταν αρκετά ανταγωνιστικοί,ισοβαθμώντας τη δευτερη μέρα στη κορυφή της βαθμολογίας με τους Βρετανούς.


<<Έτρεχα μαζί με τον Άγγλο,Jon Gills και είχαμε στη διαδρομή σαν σημείο αναφαράς τα δέντρα που βρίσκοταν εκατέρωθεν του παρακείμενου δρόμου.
Σε ένα σημείο όμως,ενώ τα δέντρα συνέχιζαν ευθεία,ο δρόμος έστριβε,με αποτέλεσμα να φτάνουμε σε εκείνο το σημέιο με 80 μίλια στο κοντέρ….
Η πτώση ήταν αναπόφευκτη!Κονόμησα ένα σκίσιμο στο μάγουλο και μια καταστραμμένη εξάτμιση.Πήρα ένα εργαλείο,την έφερα σε ένα σημείο που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και συνέχισα>>,αναπολεί ο ηθοποιός.Την επόμενη χρονιά δε μπόρεσε να συμμετάσχει,αν και ήταν έτοιμο και το μηχανάκι του και η θέση του στην ομάδα.


Το απίθανο της υπόθεσης είναι ότι τόσα χρόνια μετά,το εντουράκι αυτο ανακαλήφθηκε στα χέρια κάποιου Frank Danielson,που είχε προσαρμόσει ένα side car ,αγωνιζόμενος σε αντίστοιχους αγώνες και είχε κερδίσει τον Baja 1000 τρείς φορές στη κατηγορία του με αυτό!
Σε αυτόν είχε συμμετάσχει και ο steve επίσης,αλλά και στους  Mint 400, Elsinore Grand Prix,γνωστοί αγωνες της εποχής.Έγινε μέλος του Off-road Motorsports Hall of Fame το 1978.Κάποιες φορές,στους αγώνες,για να μη τραβάει πάνω τα φώτα της δημοσιότητας,αγωνιζόταν με το ψευδώνυμο Harvey Mushman.Υπήρχε άλλος ένας λόγος για αυτό:οι κόντρες του με τα στούντιο του Χόλυγουντ,που δεν ήθελαν να τον βλέπουν να ριψοκινδυνεύει σε αυτούς τους αγώνες!Ο μεγάλος ηθοποιός το σχολίασε αυτό ως εξής:<<Ένας ηθοποιός είναι μια μαριονέτα,κοθοδηγούμενη από μια ντουζίνα ανθρώπους.Οι αγώνες έχουν αξιοπρέπεια!>>…

Ασφαλώς ο ίδιος έκανε όλα τα γυρίσματα με μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα στις ταινίες του.Στην ιστορία έχει μείνει το Bullit,αλλά και η <<Μεγάλη απόδραση>>.Στη δευτερη περίπτωση μόνο, το άλμα το έκανε ο συναγωνιζόμενος του στο ISDT,Bud Ekins,για λόγους ασφαλείας που επέβαλε το στούντιο.

Αργότερα,όταν έγινε καταξιωμένος ηθοποιός και διέθετε χρήμα,άρχισε να αγοράζει μοτοσυκλέτες.Η συλλογή του απαριθμούσε περί τις 100 μοτοσυκλέτες! Μετά το θάνατό του το 1980,κάποιες δόθηκαν σε φίλους και συγγενείς, ενώ ένας μεγάλος αριθμός βγήκε σε δημοπρασία το 1984.
Από τη συλλογή του δεν έλειπαν και σπάνια κομμάτια από εξαφανισμένες μάρκες.

Σαν επίλογο,θα διαλέξω ένα όχι τόσο γνωστό περιστατικό από τη καριέρα του ως ηθοποιό:Ο πρόωρος θάνατός του δεν τον άφησε να πάρει το πρωταγωνιστικό ρόλο στη ταινία <<Τζών Ράμπο-Το πρώτο αίμα>>!!!Ήταν η πρώτη επιλογή των συντελεστών της ταινίας και είχε προετοιμαστεί σκληρά για το ρόλο. Δυστυχώς δε πρόλαβε και
η ιστορία ανέδειξε ένα άλλο πρωταγωνιστή σε αυτή τη ταινία.
Από την άλλη όμως,πέρα των ταινιών του,μας άφησε ένα ”On any Sunday”,να θαυμάζουμε τους πρωτοπόρους εκείνων των εποχών!

Ακολουθεί άρθρο της εποχής,με συνέντευξη του-αξίζει να το διαβάσετε!

  • 76
  •  
  •  
  •  
  •  
    76
    Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.