1981 yamaha xt500 cafe racer

Το ΥΑΜΑΗΑ XT 500 ζεί μια δεύτερη νεότητα,ως μια μοτοσυκλέτα που ούτε καν είχε περάσει από το μυαλό της κατασκευάστριας εταιρείας πώς θα μπορούσε να γίνει!

Για τα εγχώρια project ανακατασκευών,βελτιώσης ή μετατροπών,τα άρθρα θα παρουσιάζονται σε στύλ συνεντεύξεων,καθώς είναι πιο άμεσα για όλους,αναβάτες,συντάκτες και αναγνώστες!

1) Σε τι στύλ την έχεις φτιάξει;

-Η μοτοσυκλέτα είναι cafe racer,με πολύ προσωπική δουλειά και μεράκι!

 

2)Τι εργασίες έχουν γίνει στο μοτέρ;

  -Το μοτέρ ανοιχτηκε για τυχόν φθορές εσωτερικά,αλλά ήταν πράγματι σε άριστη κατάσταση,πέρα απο μια καμμένη βαλβίδα εξαγωγής,που τρίφτηκε για να επανέλθει και γυάλισμα στο καπάκι του κυλίνδρου.Αντικαταστάθηκαν μόνο οι φλάντζες του,πολλές από τις οποίες έγιναν χειροποίητες,από βελανιδόχαρτο και ύστερα ξεβάφτηκε και γυαλίστηκε.Μαύρος έμεινε μονο ο κύλινδρος.Το 32άρι καρμπυρατέρ της Mikuni λύθηκε και καθαρίστηκε.Ασφαλώς το φιλτροκούτι δεν είχε θέση πλέον,έτσι ο αέρας φιλτράρεται από μια φιλτροχοάνη.

 

3) Τι εργασίες έχουν γίνει στο πλαίσιο και στα περιφερειακά;

 -Ξηλώθηκαν όλα εκτός της επρόσθιας και πίσω αναρτησης απο το πλαίσιο,αρχικά τουλάχιστον.Σε αυτή τη φάση δημιουργήθηκε ο κοκοβιός της σέλας.Χρησιμοποιήθηκε αφρός πολυουρεθάνης,που κατ’όπιν σκαλίστηκε για τη δημιουργία καλουπιού για πολυστέρα.Ο κοκοβιός έγινε ενιαίος με τη σέλα,ενώ το πίσω μέρος του τροποποιήθηκε κατάλληλα για να φιλοξενήσει και το νέο φανάρι.Η σέλα είναι χειροποίητη,απο τον ιδιοκτήτη,με υλικά που αγόρασε και τοποθέτησε ο ίδιος!
Αλλάχτηκε το τιμόνι με ένα after market της LSL,τύπου cafe.Όμως,επειδή τελικά ήταν ψηλό και παράταιρο εμφανισιακά,τοποθετήθηκαν χειροποίητα κλιπ-ον.Φτιαγμένα στο τόρνο από ανοξείδωτο χάλυβα.Παρατηρείστε τη διαφορά στη θέση οδήγησης μεταξύ των 2 τιμονιών,στις φωτογραφίες που ακολουθούν.
Kάπου σε αυτό το σημείο μονταρίστηκε ξανά ο κινητήρας,προκειμένου να γίνουν οι κατάλληλες μετρήσεις,ώστε ο εξατμισάς να φτιάξει τη χειροποίητη εξάτμιση.Μετατροπή υπέστη και ο λαιμός.
Το μπροστινό σύστημα αντικαταστάθηκε με ένα από Yamaha  Virago 400.Είναι ακριβώς η ίδια διάμετρος στις μπουκάλες και μπήκε χωρίς άλλες μετατροπές.Η ανάγκη για άλλο μπροστινό υπαγορεύτηκε απο την ανάγκη τοποθέτησης δισκόφρενου,καθώς το ταμπούρο που υπήρχε κρίνεται ανεπαρκές με τα σημερινά δεδομένα.Και οι δυο αναρτήσεις έχουν χαμηλώσει σε σχέση με τις αρχικές ρυθμίσεις.
Οι ζάντες υπέστησαν και αυτές πολύ τρίψιμο και γυάλισμα,όπως και άλλα επιμέρους μέρη,όπως η τιμονόπλακα,οι μπουκάλες του μπροστινού,δοχεία πλήρωσης υγρών κ.α.
Βαφές και ανακατασκευές έγιναν σε όλα τα μέρη της μοτοσυκλέτας.Σημειωτέον πώς οι περισσότερες εργασίες έγιναν απο τον ίδιο τον ιδοκτήτη.
Το τεπόζιτο,αν και αρχικά η σκέψη ήταν χρωματικά να γίνει κάτι εντελώς custom σχεδιαστικά,τελικά διατηρήθηκε ο ορίτζιναλ χαρακτήρας.Το κοντέρ δανείστηκε από virago και αυτό,όπως και τα μαρσπιέ.

Από πλευράς ηλεκτρικών,η μόνη αλλαγή εντοπίζεται στη θέση της μπαταρίας,λίγο πιο πίσω απο εκεί που ηταν τοποθετημένη εργοστασιακά.
Διαφορα προβληματάκια προέκυψαν στη πορεία,κάποια εξ αυτών ηλεκτρικά,αλλά αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία!

 

4) Αλλες εργασίες που θέλεις να κάνεις;

Οι δουλειές σε ένα τέτοιο project δεν τελειώνουν ποτέ. Όλο και κάτι βρίσκεις
που να θέλει βελτίωση ή αλλαγή…

 

5) Πόσο την χρησιμοποιείς;

Δυστυχώς σπάνια.

 6) Εχεις άλλες μηχανές;

Ασφαλώς.

7) Ποιό το δυνατό και ποιό το αδύνατο της σημείο;

Αν πάρεις σα μέτρο σύγκρισης μια καινούρια μηχανή , εκτός από την εμφάνισή του δεν
μπορείς να βρεις δυνατά σημεία σε ένα μηχανάκι του ’80.Για την εποχή του καλό ήταν.

  Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει 100% τις επολογές και το γούστο του Γιώργου,με μια μοτοσυκλέτα μοναδική που πραγματικά λίγα πράγματα πάνω της τη συνδέουν με το Xt από όπου προήλθε!

Aκολουθεί φωτορεπορτάζ από διάφορα στάδια της ανακατασκευής!

 Η μοτοσυκλέτα πρίν την ανακατασκευή-μετατροπή

Kατασκευή καλουπιού για το κοκοβιό της μονής σέλας,που βασίστηκε πάνω στη γνήσια της Yamaha.H επένδυσή της έγινε από τον ίδιο του Γιώργο.

Διάφορες φάσεις ανακατασκευής του τεπόζιτου

 

Οι χειροποίητες φλάντζες του κινητήρα της Yamaha

Στο τόρνο δημιουργήθηκαν μέρη που χρειάστηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών.

 

Ο λαιμός της εξάτμισης υπέστη μετατροπή στη γωνία κλίσης του,για να έρθει στην επιθυμητή θέση.

Το τιμόνι της LSL,τύπου ace bar,που τοποθετήθηκε αρχικά.Δοκιμές έδειξαν όμως πώς ο αναβάτης θα είχε λάθος θέση οδήγησης,ενώ δεν <<έδενε>> ούτε εμφανισιακά και αντικαταστάθηκε.

Ζάντες,καλάμια και τιμονόπλακες,μετά το γυάλισμα-πραγματικά άριστο αποτέλεσμα!

Το ανακατασκευασμένο πλαίσιο,με το κινητήρα του,λίγο πρίν αρχίσει να ολοκληρώνεται η μοτοσυκλέτα.

 

 

 

{youtube}http://www.youtube.com/watch?v=Nm_MkYj_BHU&list=UUbkRovNXmTbySuVqRwNfllQ&index=4&feature=plcp{/youtube}

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.